Denna artikel är lite äldre! Här hittar du vårt aktuella kursutbud.
Berghsstudenter bjuder på frukostseminarium under eCommerce
I mitten av maj är det dags för eCommerce-dagarna på Kistamässan i Stockholm. Bland talarna hittas i år två Berghs-studenter, Frida Gauw och Jennifer Hammervald, som båda läser vid Berghs program Digital strateg/Digital kreatör och tar sin examen i juni. De kommer att hålla i ett frukostseminarium på tema ”Design som påverkar din försäljning i webbshoppen”. Här berättar studenterna om hur det kommer sig att de talar på mässan, och listar de vanligaste misstagen som webbshoppar (fortfarande) gör 2016.
Frida Gauw och Jennifer Hammervald har en passion för omvärldsanalys och strategiarbete, något som de utvecklat under sitt år på programmet Digital kreatör/Digital strateg på Berghs. När Ditte Hammarström, AD på Snowfire, hörde talas om och fick uppleva denna passion genom studenternas examensarbete ställde hon genast frågan om Frida och Jennifer var intresserade av att hålla i ett seminarium på den stora mässan eCommerce i Kista.
Frida och Jennifer, berätta om vad ni kommer att prata om under ert seminarium?
Vi kommer att prata om de senaste nyheterna inom grafisk design och dela med oss av konkreta råd på hur du skall tänka när du bygger ditt varumärke online. Vi visar också varför kundupplevelse och utseende påverkar konverteringen och är en så viktig del för att lyckas.
Vilket är det vanligaste misstaget, enligt er, som webbshoppar gör år 2016?
Det vanligaste misstaget är att man inte känner sin kund och då inte designar för den. Genom att använda sig av verktyg som Google Analytics går det lätt att analysera och se vilken målgrupp man ska rikta sig mot, efter det är det smart att definiera kunderna i personans och ta reda på vad som funkar och inte funkar för kunden.
Kan ni ge exempel på företag som verkligen ”fattat grejen” och har både snygg och användarvänlig design?
Att jobba aktivt med sociala medier som Pinterest kan göra stor skillnad för dig som företagare.
Relaterade artiklar
Theas lärdomar från intensivkursen i SEO och SEM
“Jag har nog aldrig lärt mig så mycket i hela mitt liv som under de här 3 dagarna", säger Thea Ljung Strandgren, kommunikationsstrateg på Skellefteå Kraft.
3 tips för att skriva en bra prompt till AI
Den vanligaste frågan Anders J Larsson får när han föreläser om generativ AI är hur man skriver bra promptar. Här delar han med sig av sin kunskap.
Kursen Digital B2B-marknadsföring – för dig som behöver en helhetsbild
Vill du kunna sätta en strategi, identifiera lämpliga kunder och utveckla innehåll för hela köpresan? Pontus Staunstrup berättar om sin kurs.