Denna artikel är lite äldre! Här hittar du vårt aktuella kursutbud.
Case study: #delakänslan för Magelungen
Magelungen har sedan 1993 arbetat med utbildning och behandling. I det här examensprojektet från 2016 fick studenterna i uppdrag att skapa en kommunikationsstrategi för att stärka Magelungens position på marknaden och varumärkeskännedom i målgruppen. Lösningen blev den fina kampanjen #delakänslan.
THE CLIENT
Since 1993 Magelungen has worked within school, treatment and education. Magelungen offers the best conditions for development and change for children, adolescents, young adults and families with specific needs.
THE BRIEF
We were asked to create a communication strategy, in order to strengthen Magelungens position and brand awareness.
THE IDEA
Our idea is based on the insight that many people today are unaware of the extension of mental illness for children in Sweden.Thousands of children and adolescents are carrying emotional burdens on a daily basis. Only if we speak of these emotions, we can remove preconceptions of mental illness and at the same time lighten their burden. Our campaign #DELAKÄNSLAN enables us to share difficult emotions through graphic forms. We visualised sadness, anger, frustration, resignation, anxiety, loneliness and shame and encourage you to share them on social media - to stand in solidarity with the children.
THE TEAM
Ebba von Zweigbergk, Producer
Sofia Ekelund, Graphic Designer
Sara Edström, Graphic Designer
Nille S. Lindqvist, Strategist
Michelle Landén, Digital Strategist
Jenny Löfgren, PR
Hanna Bengtsson, PR
Relaterade artiklar
Designkursen öppnade flera dörrar
Amica Palenius berättar om Berghs distanskurs Grafisk Design Start och vad hon fick med sig.
Vad gör en grafisk designer?
Typografi, motion design, design thinking, förpackningsdesign, visuella identiteter - ingen fara om du inte har någon koll på dessa begrepp – när du är utbildad inom grafisk design så sitter dessa som ett rinnande vatten.
Linn återfann sin kreativa låga på illustrationskursen
Häromåret gav Linn Stålberg Pirzadeh sig själv en julklapp – att ta reda på hur hennes sätt att illustrera såg ut. Här är hennes berättelse.