Digifredag 29

Extra, extra! En konstgjord måne i rymden, en ny visuell identitet, bakverk som spelar schack, dyra nyheter och mycket mer. Vi vågar påstå att veckans Digifredag bjuder på oerhört intressant läsning.

SF Bio blir Filmstaden

SF Bio blir Filmstaden, någonting som upprört många. En ny vinjett och en ny visuell identitet — feg och tråkig enligt experter.

Lär din Delicatoboll spela schack

Delicato i blixtkampanj tillsammans med hela havet av ”Lär din…”-evenemang på Facebook. Briljant tycker vi!

Snapchat storsatsar på TV-shower och stämmer influencer

Skådespelaren och influencern Luka Sabbat i blåsväder när Snapchats PR-firma stämmer honom. Han ska ha skippat delar av en kampanj han skulle gjort för Snapchat’s glasögon ”Spectacles”.

Samsung vill att döva ska känna ljudet

Wenderfalck har tillsammans med Samsung och Guldbaggebelönade ljuddesign har tagit fram ett ljudspår anpassat för döva. Filmen som också har tioårsjubileum är den moderna klassikern ”Låt den rätte komma in”.

Dyra nyheter från Apple

Apple presenterade tidigare i veckan en rad nya produkter som en ny MacBook Air och en iPad Pro. Men det visar sig att det kan bli en dyr historia enligt Feber. Är det värt att ruinera sig ännu en gång?

Google Maps utökar funktionaliteten

Du kan självklart hitta vägen till företag, men nu ska du även kunna ”Gilla” företagen för att kunna få upp uppdateringar om evenemang, erbjudandet och nyheter. Hiss eller diss?

Kina vill skjuta upp en konstgjord måne i rymden

Chengdu i sydvästra Kina har uttryckt en vilja om att skjuta upp en konstgjord måne i rymden för att lysa upp natthimlen men även ge tillräckligt med ljus för att ersätta gatljuset i staden. Behöver vi säga mer? Läs själv.

Taggar: