Artiklar

Distanskursen passade Caroline perfekt

Caroline Odén

Growth Marketing handlar om att öka antalet kunder, användare eller medlemmar. “Vill du jobba med att skapa tillväxt för ditt företag eller organisation är detta en bra kurs – oavsett bransch” berättar Caroline Odén, som i samband med att hon gick kursen på Berghs startade sitt nya arbete som Growth Lead på Chiffer.

Hej! Vem är du och vad jobbar du med?

– Mitt namn är Caroline Odén och jag jobbar som Growth Lead på Chiffer AB. Det är en modern byrå som jobbar med en kombination av content, kreativitet och growth.

Du gick distanskursen Growth Marketing hos oss. Vad var det som fick dig att söka denna?

– Jag började på Chiffer i höstas utan erfarenhet inom branschen och en bra förutsättning för att lyckas var att gå kursen på Berghs. Jag är ekonom i grunden och har jobbat på internationella bolag med affärsutveckling, strategiskt inköp och affärsområdesansvarig. Men förra året bestämde jag mig för att satsa på min dröm – att bli konsult för att hjälpa andra företag att växa.

Vad har du fått med dig från kursen?

– Berghs är också en dröm sedan länge. Och kursens innehåll stämde perfekt överens med min nya roll. Sedan var den på distans – vilket var en förutsättning då jag bor i Göteborg, och Chiffers kontor ligger i Stockholm.

Motsvarade kursen dina förväntningar?

– Jag fick en mycket bredare kunskap om Growth – inte bara Growth Marketing – och möjligheterna med det som jag även kunde lära vidare internt. Både jag och mitt företag har berikats av innehållet.

Vilken kurs passar dig?

Vi erbjuder ett stort utbud av kurser inom många ämnesområden och på olika nivåer. Det finns både kurser i våra lokaler och på distans. Frågor? Chatta gärna med oss!

Att läsa en kurs på Berghs

Hur var lärarna?

– Det var en bra variation av lärare, med olika kompetenser. Men det bästa var att kunna få dela insikter och kunskap med de andra kursdeltagarna. Som konsult inom Growth träffar jag personer med helt olika roller och inom olika branscher, då tar jag med min erfarenhet från kursen in i dessa möten.

Hur håller du dig fortsatt uppdaterad inom ämnet?

– I min roll strävar jag alltid att ligga i framkant med kunskap och trender så att våra kunder får störst effekt av att anlita oss som byrå. Därför deltar jag regelbundet i webinarium, lyssnar på poddar och läser nyhetsbrev. På Chiffer jobbar vi även tätt över våra olika kompetensområden, vilket blir ett naturligt sätt att dela med oss av kunskap internt. Vi dokumenterar också lärdomar från det vi gör, och bygger därmed ett bibliotek av framgångsrecept.

Vad skulle du säga till någon som också funderar på att gå denna kurs?

– Sök! Vill du jobba med att skapa tillväxt för ditt företag eller organisation är detta en bra kurs – oavsett bransch. Den ger en bra grund för att fortsätta att testa och utveckla det som funkar just för dig och din målgrupp.

Foto: Klas Sjöberg

Låter detta som något för dig? Läs mer om kursen Growth Marketing här.