Den här artikeln är inaktuell eller har något år på nacken.      Här är Berghs aktuella kursutbud!

”Kursen har hjälpt mig att bli en bättre digital kravställare”

Karolina Strand är Global Content Manager på Oriflame Cosmetics och en av alla de som har läst kursen Digital marknadskommunikation på Berghs. Här berättar hon om valet av kurs och vad hon fick med sig.

Karolina.StrandHej Karolina! Vem är du och vad jobbar du med?

Jag heter Karolina Strand och jobbar på Oriflame Cosmetics sedan 10 år tillbaka. Jag är journalist och copywriter i grunden och har samlat på mig en bred bakgrund inom kommunikation och marknadsföring. Idag har jag rollen Global Content Manager. Jag läste kursen Digital marknadskommunikation på Berghs våren 2018.

Vad var det som fick dig att söka till just denna kurs?

Jag kände att jag ville få bättre koll på de utmaningar och möjligheter som finns inom digital marknadsföring för att bredda mig ytterligare. En kollega till mig hade gått kursen en termin innan och hon fick en bra översikt över det digitala landskapet och rekommenderade kursen varmt, så på den vägen var det.

Motsvarade kursen dina förväntningar?

Absolut! Jag vågar till och med säga att kursen överträffade mina förväntningar, framförallt när det kommer till hur mycket jag fick med mig på ändå så förhållandevis kort tid.

Hur var lärarna?

Simon var både kunnig, inspirerande och engagerande! Och de gästföreläsare han hade handplockat, och som till stor del utgjorde kursen, höll en konsekvent hög nivå och var generösa med sina erfarenheter, sin kompetens och sitt engagemang.

Hade ni något hemarbete på kursen?

Vi hade hemuppgifter mellan kurstillfällena som var kopplade till de senaste presentationerna, vilket jag personligen tycker var ett väldigt bra sätt att få reflektera över det jag lärt mig och även applicera det på den verklighet jag själv verkar i. Det var väldigt uppskattat att få snabb återkoppling på det också så jag kunde fortsätta utveckla mina resonemang.

Vad har du fått med dig?

Jag har i första hand fått med mig en förståelse för den bredd som digital marknadsföring faktiskt innebär och hur jag kan navigera mig i det digitala landskapet. Jag har fått upp ögonen för nya möjligheter som jag kan omsätta och ta vara på i min vardag samt kunskap om de utmaningar jag behöver ta hänsyn till när jag planerar mitt arbete. Utöver det har jag även fått med mig ett nätverk av ambitiösa tjejer som berikat mig både som person och marknadsförare och som jag hoppas kunna hålla kontakten med en lång tid framöver.

Hur har du fått användning av det du lärde dig?

Kursen har hjälpt mig att bli en bättre digital kravställare både internt och externt då jag känner en annan trygghet i vilka möjligheter som finns. Jag kan utmana mig själv i mitt arbete mer idag än tidigare mycket tack vare den kunskap och de verktyg jag har fått med mig från kursen.

Vill du läsa fler intervjuer med tidigare kursdeltagare?
Då är Berghs artikelserie Efter kursen något för dig.

Taggar: