Hitta nya sätt, inspireras av andra och våga prova

Ulf Lesley leder intensivkursen Effektiv marknadskommunikation på Berghs och delar här med sig av sina tips för hur man kommunicerar effektivt och berättar om kommunikatörens förändrade roll.

Vad menas med effektiv marknadskommunikation?

Att man gör medvetna, smarta val i sin kommunikation. För att kunna göra det så behöver man både kunskap, exempel och erfarenhet. Allt detta får man på kursen. Men det gäller även att göra valen själv, att utvecklas i sin roll och våga knacka på och visa på en större verksamhetsnytta än organisationen varit van vid.

Vad skulle du säga är det allra viktigaste att komma ihåg om man vill marknadskommunicera effektivt?

Ständigt leta efter nya sätt, ta till sig hur andra gjort saker och våga prova.

Vad är den största missen människor gör som resulterar i ineffektiv marknadskommunikation?

Sitta fast i sina egna sanningar, men också att inte våga välja bort. Ska man hoppa på allt som är nytt så blir det lätt för tunt, vilket resulterar i en ofokuserad kommunikation. Man måste välja och välja effektivt.

Om du är intresserad av kursen i Effektiv marknads­kommunikation kan du läsa mer om den och anmäla dig HÄR.