Kursen passade Nadja perfekt

Umeåbon Nadja Lindgren läste kursen Digital marknadskommunikation i Stockholm under våren 2017. Upplägget var 8 lektionstillfällen en eftermiddag per vecka och hemuppgifter däremellan. Här berättar hon om sin tid på Berghs och vad hon fick med sig.

​Hej Nadja! ​Vem är du och vad jobbar du med?

Jag jobbar som projekt- och produktionsledare på en kommunikationsbyrå i Umeå som heter Halleluja​.​

Vad var det som fick dig att söka till en kurs på Berghs?

När jag gjorde research om kurser inom området digital marknads­kommunikation var Berg​h​s kurs den som mest motsvarade min önskemål. Jag uppskattade särskilt att den innehöll många inslag av föreläsare från ”den verkliga världen”. Dessutom var upplägget med en lektion per vecka mycket passande för mig som bor långt från St​ockh​olm. Det finns inte så stort utbud av kurser annars som passar oss som bor i norr, när man fortfarande vill kunna sköta sitt jobb parallellt med att gå en kurs. Så upplägget på Berghs var toppen på alla sätt och vis!

​Motsvarade kursen Digital marknadskommunikation dina förväntningar
och v​ad har du fått med dig​?​

Absolut! För det första fick jag väldigt mycket inspiration. För det andra fick jag handfasta kunskaper om hur man ska tänka när man lägger upp en kampanj i sociala medier, allt från facebookannonsering till adwords samt vikten av att följa upp siffrorna för att kunna optimera resultatet. Sen är det väldigt uppskattat att man fortsatt får mail med tips och länkar till intressanta artiklar om branschrelevanta ämnen.

Berätta om något bra minne från din tid på Berghs​.​

Föreläsningen som handlade om sökord​s​marknadsföring vad väldigt lärorik och även ​en föreläsning med Jonna Ekman, marknadschef på KIT​.​

Hur har du fått användning av dina nya kunskaper?

Jag har kunnat ta ett större grepp om mina befintliga kunders marknadsföring i digital​a​ kanaler.

Vill du läsa om andra personer som har gått en kurs på Berghs? Då rekommenderar vi Berghs artikelserie Efter kursen.

Taggar: