Anette Hamel
Utbildningskoordinator & Content Creator. Började på Berghs 2014 och jobbade innan dess många år i tv-branschen bl.a. som produktionsplanerare och webb-tv ansvarig. Drivs av att hjälpa människor och företag att utvecklas. Älskar musik, djur, tidningar, quiz, att rita och skriva samt film, tv-serier och Hollywoodgalor.
Inlägg av Anette Hamel
Kursen Place Branding gav Bianca nya perspektiv
Bianca Brandon-Cox driver eget företag inom marknadsföring och konceptutveckling, med mat och dryck i fokus. Här berättar hon om kursen.
Kursen Employer Branding gjorde Isabelle säker och inspirerad
"Jag har fått inspiration, nya sätt att tänka och verktyg att iterera vårt arbetssätt", säger Isabelle Dannebrant från Försäkringskassan som gick kursen Employer Branding på Berghs under våren 2023.
Negin fyllde på med kunskap hon kunde använda direkt
Negin Nazerian är kommunikationsstrateg på Energimarknadsinspektionen. Här berättar hon om studietiden, sitt jobb och vinsten i att gå på Berghs.
"Jag kan starkt rekommendera kursen Insiktsdriven strategi"
Robin Hjärtström jobbar på Länsförsäkringar Östgöta och gick distanskursen Insiktsdriven strategi på Berghs under 2022.
Intensivkursen gjorde Emma tryggare som produktionsledare
Emma Elverheim Wibom är en av alla de som har gått Berghs kurs i produktionsledning. Här berättar hon om dagarna på skolan och vad hon lärde sig.
"Kursen Growth Marketing har gett mig stärkt självförtroende och motivation i min yrkesroll"
Axel Tuvemo Johnson jobbar på marknadsavdelningen på Frilans Finans.
"Kursen Business Design passade som handen i handsken"
Jenny Gustafsson letade efter en kurs som kunde bygga vidare på hennes befintliga kunskap och även vara till fördel på morgondagens arbetsmarknad.
På Berghs illustrationskurs hittade Frida de saknade pusselbitarna
Pandemin fick Frida Bergqvist att byta karriärspår – från HR till illustration. Det här är hennes berättelse.
"Jag ville läsa till copywriter och då kändes Berghs som ett självklart val"
Moa Hellgren gick först en startkurs i copywriting och sedan blev det en påbyggnadskurs i ämnet året därpå.
Kursen stärkte Lisas kunskaper om insiktsdriven kommunikation
"Kursen Insiktsdriven strategi har gjort mig bättre på att analysera data, ta fram relevant fakta och jag har också en bättre dialog med kreatörer", säger Lisa Lönnberg som jobbar på SEB i Stockholm.
Kursen Digital PR gjorde Peter uppdaterad och trygg
"Om du jobbar med PR och vill utöka dina kunskaper i dagens medielandskap och få insikter om vilka möjligheter det digitala PR-landskapet medför ska du absolut läsa denna kurs.
"När det var dags att fylla på med kunskap igen kändes Berghs som det självklara valet"
Helene Brag har lång erfarenhet inom kommunikationsyrket, men insåg att hon behövde lära nytt för att fortsätta vara relevant.