”Studenternas energi, kreativitet och driv ger en annan vinkel in i våra utmaningar”

Förra årets Student Lab med fokus på framtidens hållbara kvarter gav Lundbergs fastigheter input som de nyttjat i deras arbete under året. Nu är det dags för ytterligare ett Student Lab och Elisabeth Falk Olander, kommersiell uthyrare på Lundbergs, berättar mer om varför de vill göra det igen.

Hej Elisabeth! Berätta om Lundbergs, Nivå2 och vad du gör på företaget?

Lundbergs är en Sveriges största privata fastighetsägare och startades i Norrköping 1944. Här jobbar idag 160 medarbetare med 150 fastigheter, varav nästan hälften är bostäder och resterande kommersiella fastigheter. Vi finns på orterna Stockholm, Göteborg, Jönköping, Norrköping, Linköping, Karlstad, Örebro, Eskilstuna, Södertälje och Arvika. 

I slutet av förra året kickade vi igång Nivå2, en satsning med syfte att utveckla vårt erbjudande, t.e.x. genom nya tjänster till våra hyresgäster. Här samlas medarbetare från olika avdelningar med olika kunskap och erfarenhet för att utveckla morgondagens tjänster! Min roll innebär att projektleda teamet i Nivå2, vilket jag gjort sedan ett år tillbaka. Det har varit jätteroligt! Jag hoppas och tror att det här bara är början. Vi har ett viktigt arbete framför oss, vårt erbjudande behöver ständigt utvecklas för att kunna möta våra kunders behov och förväntningar även i framtiden.

Den 10 november håller ni i ert andra Student Lab på Berghs. Vad var det som gjorde att ni ville ha ett till?

Många saker! Studenternas energi, kreativitet och driv ger en annan vinkel in i våra utmaningar, ett utifrån-in-perspektiv som är väldigt värdefullt. Förra årets Student Lab med fokus på framtidens hållbara kvarter gav oss input som vi nyttjat i vårt arbete under året. Det är fantastiskt att se vad som händer när man samlar motiverade och engagerade personer i ett sammanhang som Student Lab – det är otroligt roligt och inspirerande!

Hur ser briefen ut för årets Student Lab?

I år kommer fokus ligga på hur Lundbergs kan marknadsföra framtidens plattform för tjänster och information, alltså att ta nästa steg i vår kommunikation och marknadsföring. 

Ni har arbetat tillsammans med Berghs Studio för att utveckla Nivå2. Vad hoppas ni på att att Nivå2 ska åstadkomma för Lundbergs?

Tillsammans med Berghs Studio har vi jobbat fram konceptet Nivå2 där vi satt ramar och en plattform för hur vi ska jobba med vår satsning på längre sikt. Det har bland annat betytt att vi tagit fram visuellt uttryck och känsla som är kopplat till Lundbergs.

Varför är det viktigt för företag som Lundbergs att arbeta med innovation?

Vi på Lundbergs vill leverera en kundupplevelse i världsklass. Omvärlden och våra beteende utvecklas ständigt och där vill vi vara med och bidra med tjänster som skapar möjlighet för våra hyresgäster att leva ett bättre liv.