Efter kursen
Varje år läser över 1500 personer en kurs på Berghs. Våra kursdeltagare besitter ett brett spann av erfarenheter och kompetenser. Vad de har gemensamt är att de vill kompetensutvecklas och nätverka med andra som har liknade utmaningar som dem själva. Här samlar vi artiklar med berättelser från några av de som läst en kurs hos oss.
Kursen UX Writing visade hur små detaljer spelar stor roll
Linda Wiefel är kommunikatör på Förpackningsinsamlingen (FTI) och gick intensivkursen UX Writing på Berghs i april 2022.
"Kursen UX Product Development gav mig mer än bara verktyg och metoder"
Våren 2022 gick Josephine Barkeling från WiljaGruppen distanskursen UX Product Development.
Sanna fick snabbt användning av intensivkursen
Sanna Rosell jobbar med kommunikation och destinationsmarknadsföring på Örebrokompaniet.
Berghs illustrationskurs var första steget
Sanna Tyni jobbar som UX-designer. Här berättar hon om kursen Illustration, varför hon valde Berghs och om de kommande planerna.
Cecilia lärde sig massor på illustrationskursen
Cecilia Järneteg bor i Paris och jobbar som modedesigner och illustratör.
Fotokursen gjorde Ella trygg och inspirerad
Ella Silfverhjelm jobbar som studio manager och frilansfotograf.
"Jag ångrar inte en sekund att jag gick kursen Varumärkes- och affärsstrategi"
Hösten 2020 gick Magdalena Ranagården en 8 veckor lång distanskurs på Berghs.
"Det livslånga lärandet är framtiden"
Robin Tapper är pressekreterare på Arbetsmiljöverket.
Marknadsföringskursen gjorde Elise trygg i sin nya roll
Elise Enqvist jobbar som Junior Marketing Manager på en bank i Stockholm.
"Jag tar med mig en hel uppsjö lärdomar och framför allt pepp och glädje i skapandet"
Umeåbon Moa Svantesson jobbar med streetwear och illustration. Här berättar Moa om jobbet och vad hon lärde sig på illustrationskursen på Berghs.
Distanskursen passade Caroline perfekt
Growth Marketing handlar om att öka antalet kunder, användare eller medlemmar.
Matilda lärde sig att arbeta strategiskt i sociala medier
Matilda Munthe Gottberg är projektledare på Export Music Sweden. Här berättar Matilda om sitt jobb och kursen Bygga varumärke i sociala medier.