Nyhet!AI-drivet innehåll och sociala mediestrategier
- —Innehållsstrategier med AI-verktyg
- —Struktur för att integrera AI i processer
- —Manus och moodboards med AI
Vill du förbereda dig för att leda och genomföra AI-drivna kommunikationsprojekt? AI har redan börjat revolutionera sättet att skapa och distribuera innehåll. Vi guidar dig i en mängd olika AI-verktyg som skapar möjligheter att förbättra innehållsstrategier och sociala medier kampanjer.
- Format
- Dagtid
- Pris
- 22 500 SEK (inkl. moms)18 000 SEK (exkl. moms)
Se mer info om tider och datum
Vill du bli kontaktad när ansökan öppnas?
Kursen fokuserar på hur artificiell intelligens kan transformera skapandet av digitalt innehåll samt användas för att analysera och optimera innehåll. Vi täcker de senaste trenderna inom AI för sociala medier, inklusive hur man använder AI för innehållsanalys, målgruppssegmentering och personalisering av innehåll.
Under dessa två dagar kommer vi att öva på att skapa mer engagerande och målgruppsanpassat innehåll till sociala medier med AI. Vi introducerar en rad AI-verktyg och plattformar som är relevanta för olika delar i processen att skapa innehåll, analysera engagemang och kundbeteenden.
Genom en blandning av teori och praktiska övningar kommer du att lära dig att integrera AI-verktyg i innehållsproduktion och sociala mediekampanjer för att effektivisera arbetsflöden, förbättra engagemang och mäta resultat mer effektivt.
Vi kommer också att utforska etiska överväganden och bästa praxis för användning av AI inom kommunikation för sociala medier. Denna intensivkurs kommer att förmedla komplexa koncept på ett engagerande och lättförståeligt sätt.
Det här får du
- Förståelse för hur olika AI-verktyg kan förbättra innehållsstrategier och sociala medier kampanjer.
- Öva på att skapa mer engagerande och målgruppsanpassat innehåll till sociala medier med AI.
- Kunna ta hjälp av AI för att skapa moodboards, content planer, strategier, manus etc.
- Förståelse för hur prompt-tekniker påverkar resultatet av din generering.
- Se möjligheter med att analysera och mäta innehållsprestanda genom AI-baserade verktyg.
- Resonera kring etiska frågeställningar som kommer med användningen av AI inom sociala medier.
- Bygg en struktur för att kontinuerligt integrera AI i dina dagliga processer.
Kursen riktar sig till content creators, social media managers, projekt- och produktionsledare inom kommunikation som vill utnyttja AI för att revolutionera sättet de skapar och distribuerar innehåll.
Deltagarna bör ha grundläggande kunskaper i digital kommunikation och vara öppna för att utforska nya teknologier och vilja lära sig nya digitala verktyg.
Du behöver ha med dig en egen dator och ha en ChatGPT Plus licens med tillgång till GPT-4.
- Ämne
- AI
- Nivå
- Professional
- Format
- Dagtid
- Språk
- Svenska
- Pris
- 22 500 SEK (inkl. moms)18 000 SEK (exkl. moms)
- Lektionstid
- 12 timmar
Behöver jag några förkunskaper?
Kursen riktar sig till content creators, social media managers, projekt- och produktionsledare inom kommunikation. Deltagarna bör ha grundläggande kunskaper i digital kommunikation och vara öppna för att utforska nya teknologier.
Skicka också med
På denna kurs krävs det inga ansökningshandlingar.
När får jag besked om jag kommit in?
På denna kurs gäller löpande antagning och principen först till kvarn. Din ansökan är bindande först efter att du tackat ja till kursen via mailbekräftelsen som skickas ut. Det innebär att du är garanterad en plats i och med din anmälan under förutsättning att vi fortfarande har platser kvar att erbjuda.
Kursintyg
Efter genomförd kurs (och minst 80% närvaro) utfärdas kursintyg.
Vad kostar kursen?
Studieavgift inkl. moms
22 500 kronor
Studieavgift exkl. moms
18 000 kronor
Tillkommande kostnader
Du behöver ha med dig en egen dator och ha en ChatGPT Plus licens med tillgång till GPT-4.
Vanliga frågor
Här hittar du svaren på de vanligaste frågorna om Berghs kurser. Läs om våra hotellerbjudanden för kursdeltagare.
Kursansvarig
Sibbe Silvén
Head of AI och Technical Chief på Bright Mind Agency.
Relaterade artiklar
5 saker du inte visste om att läsa en kurs på Berghs
Har du funderat på att gå en kurs på Berghs, men är lite osäker på vad du ska välja och när du ska söka?
Vårens kvällskurser på Berghs
Öka dina chanser att hitta ett nytt jobb, utvecklas där du är – eller ta nästa steg i karriären.
Experternas första jobb i branschen
Erfarna, kompetenta och framgångsrika är tre ord som gemensamt kan beskriva Berghs kursansvariga, men alla har de såklart varit nybörjare en gång i tiden.
Frågor om kursen?
Kontakta oss om du har några frågor!