Copy­writing

Berghs Professional

  • Kvällskurs_Piktogram Kvällstid
  • 30 timmar

Du som har koll på grunderna inom copywriting vet att det är en sak att skriva för att informera – och en helt annan att skriva för att kommunicera. Här lär du dig ännu mer om hur du hittar rätt tilltal till rätt målgrupp och ser till att orden verkligen når fram.

Sammanfattning

Ansök nu Sista ansökningsdag är 28 jan 2019

Datum: 18 feb 2019 – 23 apr 2019

Sista ansökningsdag: 28 jan 2019

Hur: Kvällstid

Antal timmar: 30

Egna studietimmar: 2,5-5 timmar per vecka

Kursdatum: Start måndag den 18/2, därefter tisdagarna 26/2, 5/3, 12/3, 19/3, 26/3, 2/4, 9/4, 16/4, 23/4 kl 18:00-21:00. Utöver dessa kvällar tillkommer 2 handledningstillfällen som också ges på kvällstid

Plats: Sveavägen 34, Stockholm

Om kursen

Din uppgift som copywriter är att få dina läsare att tänka, känna eller göra något. Det kan handla om att bygga ett företags varumärke, ändra en målgrupps beteende eller öka försäljningen av en produkt. Vårt sätt att konsumera media och skaffa kunskap har förändrats mycket de senaste åren och utvecklingen går snabbt. Nya digitala kanaler och ett ökat tempo ger helt nya möjligheter att nå fram, på samma gång som konkurrensen om kundernas uppmärksamhet hårdnar.

Kursen ger dig kunskaper och verktyg som är nödvändiga för att skapa, välja, formulera och nå fram med dina budskap och texter. Du kommer att träna på att utveckla koncept, kampanjer och kommunikativa lösningar. Du får tänka både kreativt och strategiskt och prova på att skriva för olika typer av målgrupper och medier.

Vi tar upp det mesta som en copywriter stöter på i det vardagliga arbetet på reklambyrå, marknadsavdelning eller som frilans. Och vi tränar på att skriva kommersiella texter för skilda målgrupper och olika typer av kanaler. Lektionerna består av teori, praktik och diskussion och du kommer att få genomföra ett lite större projekt tillsammans med en kursdeltagare som läser Art Direction. Förhoppningen är att du under kursens gång ska skapa några texter som kan användas som arbetsprover.

Vem är kursen för?

Kursen passar dig som är nyfiken på rollen som copywriter, som behöver vässa ditt skrivande och få bättre koll på reklam och marknadsföring i både traditionella och digitala kanaler. Som copywriter har du stor nytta av kreativ förmåga och personliga idéer, därför tillämpas tanken om ”learning by doing”.

18 feb 2019 – 23 apr 2019

Sista ansökningsdag är 28 jan 2019

Hur: Kvällstid
Antal lektionstimmar: 30
Egna studietimmar: 2,5-5 timmar per vecka
Kursdatum: Start måndag den 18/2, därefter tisdagarna 26/2, 5/3, 12/3, 19/3, 26/3, 2/4, 9/4, 16/4, 23/4 kl 18:00-21:00. Utöver dessa kvällar tillkommer 2 handledningstillfällen som också ges på kvällstid
Plats:

Sveavägen 34, Stockholm

Ansök nu Sista ansökningsdag är 28 jan 2019

*Ansökan blir bindande först när du blivit antagen och tackat ja

Det här får du

Kursen ger dig en allmän orientering samt grundläggande praktiska kunskaper och färdigheter inom följande områden:

  • Kreativitet och idégenerering
  • Konceptutveckling och målgruppsanpassning
  • Textproduktion och tonalitet
  • Digital marknadsföring och sociala medier

Utöver schemalagd studietid ges två handlednings­tillfällen.

Vanliga frågor

Hittar du inte svaret på din fråga eller vill ha mer information? Här hittar du svaren på de vanligaste frågorna om kurser på Berghs.

Kursansvarig

Embla.Sue.Panova.BerghsEmbla Sue Panova, copywriter och varumärkesstrateg.

Kursen ger dig en allmän orientering samt grundläggande praktiska kunskaper och färdigheter inom följande områden:

  • Kreativitet och idégenerering
  • Konceptutveckling och målgruppsanpassning
  • Textproduktion och tonalitet
  • Digital marknadsföring och sociala medier

Utöver schemalagd studietid ges två handlednings­tillfällen.

Hittar du inte svaret på din fråga eller vill ha mer information? Här hittar du svaren på de vanligaste frågorna om kurser på Berghs.

Embla.Sue.Panova.BerghsEmbla Sue Panova, copywriter och varumärkesstrateg.

Behöver jag några förkunskaper?

Du ska ha ett intresse för att skriva!

Skicka också med

Till ansökan bifogas en kort beskrivning av dig själv (max en A4-sida) med en motivation till varför du söker just den här kursen. Du ska även bifoga en översiktlig sammanställning av utbildningar och arbeten (CV). Dessutom vill vi att du bifogar två valfria texter som du har skrivit.

När får jag besked om jag kommit in?

Besked kommer senast i samband med sista ansökningsdag.

Kursintyg

Efter genomförd kurs som även innefattar ett projektarbete (och minst 80% närvaro) utfärdas kursintyg.

Studieavgift inkl. moms
32 500 kronor

Studieavgift exkl. moms
26 000 kronor

Vill du ansöka om delbetalning / finansiering? Läs mer här!

Ansökan och antagningskrav

Behöver jag några förkunskaper?

Du ska ha ett intresse för att skriva!

Skicka också med

Till ansökan bifogas en kort beskrivning av dig själv (max en A4-sida) med en motivation till varför du söker just den här kursen. Du ska även bifoga en översiktlig sammanställning av utbildningar och arbeten (CV). Dessutom vill vi att du bifogar två valfria texter som du har skrivit.

När får jag besked om jag kommit in?

Besked kommer senast i samband med sista ansökningsdag.

Kursintyg

Efter genomförd kurs som även innefattar ett projektarbete (och minst 80% närvaro) utfärdas kursintyg.

Vad kostar kursen?

Studieavgift inkl. moms

32 500 kronor

Studieavgift exkl. moms

26 000 kronor

Vill du ansöka om delbetalning / finansiering? Läs mer här!