Copy­writing

Berghs Professional

  • Kvällskurs_Piktogram Kvällstid
  • 30 timmar

Du som har koll på grunderna inom copywriting vet att det är en sak att skriva för att informera – och en helt annan att skriva för att kommunicera. Här lär du, som redan har en vässad penna, dig ännu mer om verktygen bakom en text: hur du hittar rätt tonalitet, rätt tilltal till rätt målgrupp och ser till att orden inte bara når ut, utan in.

Sammanfattning

Ansök nu Sista ansökningsdag är 7 feb 2020

Datum: 2 mar 2020 – 5 maj 2020

Sista ansökningsdag: 7 feb 2020

Hur: Kvällstid

Antal timmar: 30

Egna studietimmar: 2,5-5 timmar per vecka

Kursdatum: N.B. This field will be shown on www.berghs.se.start måndag 2/3, därefter tisdagarna 10/3, 17/3 , 24/3, 31/3, 7/4, 14/4, 21/4, 28/4, 5/5, kl 18:00-21:00. Utöver dessa kvällar tillkommer 2 handledningstillfällen på kvällstid

Plats: Sveavägen 34, Stockholm

Om kursen

Din uppgift som copywriter är att få dina läsare att tänka, känna eller göra något. Det kan handla om att bygga ett företags varumärke, ändra en målgrupps beteende eller öka försäljningen av en produkt. Vårt sätt att konsumera media och skaffa kunskap har förändrats mycket de senaste åren och utvecklingen går snabbt. Nya digitala kanaler och ett ökat tempo ger helt nya möjligheter att kommunicera och förhoppningsvis nå fram, samtidigt som det innebär att konkurrensen om kundernas uppmärksamhet ökar.

Den här kursen ger dig kunskap och verktyg som är nödvändiga för att skapa, välja, formulera och nå fram med dina budskap och texter. Att vara copywriter handlar långt ifrån bara om att skriva och därför kommer vi att träna på att utveckla koncept, kampanjer och kommunikativa lösningar. Du får tänka både kreativt och strategiskt och prova på att skriva för olika typer av målgrupper och medier.

Vi tar upp det mesta som en copywriter stöter på i det vardagliga arbetet på kommunikationsbyrå, marknadsavdelning eller som frilans. Lektionerna består av teori, praktik och diskussion.

Du kommer även att få chans att använda dina nya kunskaper genom ett projekt tillsammans med kursdeltagare som läser Art Direction. Projektet löper under större delen av kursen och ligger utöver lektionstid. Det är en unik möjlighet att få arbeta i ett kreativt team med ett skarpt kunduppdrag.

Vem är kursen för?

Kursen passar dig som antingen redan skriver i dag eller är bekväm med att svänga dig med orden. Du är nyfiken på rollen som copywriter och vill få bättre koll på reklam och marknadsföring, i både traditionella och digitala kanaler. Du vill veta mer om tankarna bakom en effektiv text – och hur man snabbare når dit.

2 mar 2020 – 5 maj 2020

Sista ansökningsdag är 7 feb 2020

Hur: Kvällstid
Antal lektionstimmar: 30
Egna studietimmar: 2,5-5 timmar per vecka
Kursdatum: N.B. This field will be shown on www.berghs.se.start måndag 2/3, därefter tisdagarna 10/3, 17/3 , 24/3, 31/3, 7/4, 14/4, 21/4, 28/4, 5/5, kl 18:00-21:00. Utöver dessa kvällar tillkommer 2 handledningstillfällen på kvällstid
Plats:

Sveavägen 34, Stockholm

Ansök nu Sista ansökningsdag är 7 feb 2020

*Ansökan blir bindande först när du blivit antagen och tackat ja

Det här får du

Kursen ger dig en allmän orientering samt grundläggande praktiska kunskaper och färdigheter inom följande områden:

  • Kreativitet och idégenerering
  • Konceptutveckling och målgruppsanpassning
  • Textproduktion och tonalitet
  • Digital marknadsföring och sociala medier
  • Reklamfilm och film för sociala medier

Utöver schemalagd studietid ges ett brieftillfälle och ett handlednings­tillfälle. Tillkommer gör också tid för projektarbetet.

Vanliga frågor

Hittar du inte svaret på din fråga eller vill ha mer information? Här hittar du svaren på de vanligaste frågorna om kurser på Berghs.

Kursansvarig

Embla.Sue.Panova.BerghsEmbla Sue Panova, copywriter och varumärkesstrateg.

Kursen ger dig en allmän orientering samt grundläggande praktiska kunskaper och färdigheter inom följande områden:

  • Kreativitet och idégenerering
  • Konceptutveckling och målgruppsanpassning
  • Textproduktion och tonalitet
  • Digital marknadsföring och sociala medier
  • Reklamfilm och film för sociala medier

Utöver schemalagd studietid ges ett brieftillfälle och ett handlednings­tillfälle. Tillkommer gör också tid för projektarbetet.

Hittar du inte svaret på din fråga eller vill ha mer information? Här hittar du svaren på de vanligaste frågorna om kurser på Berghs.

Embla.Sue.Panova.BerghsEmbla Sue Panova, copywriter och varumärkesstrateg.

Behöver jag några förkunskaper?

Du ska ha ett intresse för att skriva samt ha goda kunskaper i svenska språket.

Skicka också med

Till ansökan bifogas en kort beskrivning av dig själv (max en A4-sida) med en motivation till varför du söker just den här kursen. Du ska även bifoga en översiktlig sammanställning av utbildningar och arbeten (CV). Dessutom vill vi att du bifogar två valfria texter som du har skrivit.

När får jag besked om jag kommit in?

Besked kommer senast i samband med sista ansökningsdag.

Kursintyg

Efter genomförd kurs som även innefattar ett projektarbete (och minst 80% närvaro) utfärdas kursintyg.

Studieavgift inkl. moms
33 125 kronor

Studieavgift exkl. moms
26 500 kronor

Vill du ansöka om delbetalning / finansiering? Läs mer här!

Ansökan och antagningskrav

Behöver jag några förkunskaper?

Du ska ha ett intresse för att skriva samt ha goda kunskaper i svenska språket.

Skicka också med

Till ansökan bifogas en kort beskrivning av dig själv (max en A4-sida) med en motivation till varför du söker just den här kursen. Du ska även bifoga en översiktlig sammanställning av utbildningar och arbeten (CV). Dessutom vill vi att du bifogar två valfria texter som du har skrivit.

När får jag besked om jag kommit in?

Besked kommer senast i samband med sista ansökningsdag.

Kursintyg

Efter genomförd kurs som även innefattar ett projektarbete (och minst 80% närvaro) utfärdas kursintyg.

Vad kostar kursen?

Studieavgift inkl. moms

33 125 kronor

Studieavgift exkl. moms

26 500 kronor

Vill du ansöka om delbetalning / finansiering? Läs mer här!