Sista ansökningsdag är 14 februari 2022

Digital kommunikation Start

Kvällstid
Start
  • Digitala medielandskapet
  • Digital PR och influencer marketing
  • SEO/SEM

Det digitala ekosystemet erbjuder oändliga kommunikationsmöjligheter för dig som kan knepen och har bra koll på alla kanaler och plattformar. Den här kursen ger dig grundläggande kunskap inom digital PR och marknadsföring, sociala medier och om hur du håller dig uppdaterad. En perfekt start att bygga vidare på!

16 mar - 19 maj 2022

Sista ansökningsdag är 14 februari 2022
Hur:
Kvällstid
Antal lektionstimmar:
25
Språk:
Svenska
Pris:
21 250 kronor
Kursdatum:
Kursstart, som är gemensam med övriga startkurser är på onsdag den 16/3 kl 17:15 i vår Aula på plan 1. Därefter är kursen på följande dagar: Torsdagar 24/3, 31/3, 7/4, 13/4 (obs onsdag pga skärstorsdag), 21/4, 28/4, 5/5, 12/5 samt 19/5 kl 18.00-20.30 på Berghs.
Egna studietimmar:
2-5 tim/vecka
Ansök nu

*Ansökan blir bindande först när du blivit antagen och tackat ja.

 

Om kursen

Digital kommunikation fortsätter att ta en allt större plats inom både PR och marknadsföring. Sociala medier såsom Facebook, Instagram, LinkedIn, Twitter, YouTube är lika självklara delar i ett företags kommunikation såsom webb och nyhetsbrev. Men utvecklingen går snabbt – det gäller att hålla sig uppdaterad, inte bara på nya plattformar och ändrade algoritmer, utan även på AI, AR, VR och annan ny teknik.

Den här kursen ger dig grundläggande kunskap om det digitala ekosystemet med fokus på digital strategi, målgruppsanalys, innehållsutveckling, omvärldsanalys, sociala medier och sökmotoroptimering (SEO/SEM). Genom att visa upp exempel på hur företag och organisationer lanserar varumärken, säljer produkter och vinner kunder genom digital kommunikation, får du en bra överblick på vilka möjligheter som finns – idag och imorgon!

Vem är kursen för?

För dig som är intresserad av digital kommunikation och önskar grundkunskaper i ämnet. Detta är en introduktionskurs på startnivå och kräver inga förkunskaper.

Kursansvarig

Charlotte da SilvaCharlotte da Silva, CEO på Salgado Kommunikation. Charlotte är affärsekonom med över tio års erfarenhet av kommunikation och marknadsföring. På Salgado Kommunikation hjälper hon företag och organisationer att öka försäljningen, bygga varumärke och skapa engagemang på den sociala webben.

Ansökan och antagningskrav

Behöver jag några förkunskaper?

Du ska ha gymnasiekompetens eller motsvarande. Kursen ges på svenska.

Skicka också med

På denna kurs krävs det inga ansökningshandlingar.

När får jag besked om jag kommit in?

På denna kurs gäller löpande antagning och principen först till kvarn, din ansökan är bindande först efter att du tackat ja till kursen via mailbekräftelsen som skickas ut. Det innebär att du är garanterad en plats i och med din anmälan under förutsättning att vi fortfarande har platser kvar att erbjuda.

Kursintyg

Efter genomförd kurs (och minst 80% närvaro) utfärdas kursintyg.

Vad kostar kursen?

Studieavgift inkl. moms
21 250 kronor

Studieavgift exkl. moms
17 000 kronor

Vill du ansöka om delbetalning / finansiering? Läs mer här!

16 mar - 19 maj 2022

Sista ansökningsdag är 14 februari 2022
Hur:
Kvällstid
Antal lektionstimmar:
25
Språk:
Svenska
Pris:
21 250 kronor
Kursdatum:
Kursstart, som är gemensam med övriga startkurser är på onsdag den 16/3 kl 17:15 i vår Aula på plan 1. Därefter är kursen på följande dagar: Torsdagar 24/3, 31/3, 7/4, 13/4 (obs onsdag pga skärstorsdag), 21/4, 28/4, 5/5, 12/5 samt 19/5 kl 18.00-20.30 på Berghs.
Egna studietimmar:
2-5 tim/vecka
Ansök nu

*Ansökan blir bindande först när du blivit antagen och tackat ja.

 

Övrig information

OBS! Vi följer myndigheters rekommendationer och riktlinjer, och vid restriktioner vad gäller resor och sammankomster ges kursen helt online. Om du är anmäld till en fysisk kurs och inte vill delta online kan du inom 3 dagar efter att du fått besked att kursen ges helt online istället omboka till ett senare kurstillfälle.

Det här får du

  • Överblick på det digitala medielandskapet
  • Checklista för digital strategi
  • Kanalval och målgruppsanalys
  • Digital PR och influencer marketing
  • Webb och sökmotoroptimering (SEO/SEM)
  • Omvärldsbevakning
  • Interaktiva och integrerade kampanjer
  • Rörlig media
  • Innehållsproduktion till digitala kanaler
  • Mätning och utvärdering av digital kommunikation
  • Digitala trender

Vanliga frågor

Hittar du inte svaret på din fråga eller vill ha mer information? Här hittar du svaren på de vanligaste frågorna om kurser på Berghs.