Digital kommunikation Start

Berghs Start

  • Kvällskurs_Piktogram Kvällstid
  • 25 timmar

Digitala plattformar och sociala medier erbjuder oändliga möjligheter för den som vet hur man utnyttjar dem till sin egen fördel. Den här kursen lär dig om digital kommunikation och ger dig grundkunskaper inom bland annat innehåll för digitala plattformar, sociala medier, SEO/SEM, målgrupper och trendanalyser. En perfekt start att bygga vidare på!

Sammanfattning

Ansök nu Sista ansökningsdag är 16 jan 2018

Datum: 13 feb 2018 – 24 apr 2018

Sista ansökningsdag: 16 jan 2018

Hur: Kvällstid

Antal timmar: 25

Egen studietid: 2-5 tim/vecka

Kursdatum: ​Kursstart, som är gemensam med övriga startkurser är på tisdag den 13/2 kl 17.30 i vår Aula på plan 1. Därefter onsdagar kl 18.00-20.30 följande dagar: 21/2, 28/2, 7/3, 14/3, 21/3, 28/3,11/4, 18/4 och 24/4 (obs tisdag)

Om kursen

En stor del av vår dagliga kommunikation sker idag via digitala kanaler och den digitala utvecklingen går snabbt! Sociala medier som Facebook, Twitter, Instagram och YouTube är tjänster som du antagligen använder dagligen. Men hur använder företag och organisationer samma tjänster och digitala plattformar i sin kommunikation, och hur gör de för att lansera varumärken, sälja produkter och vinna kunder, med hjälp av digitala verktyg och digitalt innehåll?

Med hjälp av yrkesverksamma föreläsare inom digital kommunikation visar vi hur strateger, kreatörer och producenter jobbar tillsammans med digitala lösningar för att skapa effektiv kommunikation. Du lär känna det nya medielandskapet, får kunskap om digitala kampanjer och målgruppsanpassning, digitalt innehåll och får veta mer om de yrkesroller som branschen rymmer. Dessutom avhandlar vi vilka möjligheter framtidens teknik innebär för kommunikatörer, och hur man kan hålla sig ajour med trender och relevanta nyheter.

Vem är kursen för?

För dig som är intresserad av digital kommunikation och önskar grundkunskaper i ämnet.

Kursansvarig

Karolina.mobergKarolina Moberg Nordisk PR- och kommunikationsansvarig på globala mediebolaget Viacom med varumärken som MTV, Comedy Central och Nickelodeon. Har mångårig erfarenhet av marknadskommunikation, digital kommunikation och kommunikationsstrategi, både från byråer och kundsidan.

 

13 feb 2018 – 24 apr 2018

Sista ansökningsdag är 16 jan 2018

Hur: Kvällstid
Antal lektionstimmar: 25
Egna studietimmar: 2-5 tim/vecka
Kursdatum: ​Kursstart, som är gemensam med övriga startkurser är på tisdag den 13/2 kl 17.30 i vår Aula på plan 1. Därefter onsdagar kl 18.00-20.30 följande dagar: 21/2, 28/2, 7/3, 14/3, 21/3, 28/3,11/4, 18/4 och 24/4 (obs tisdag)
Ansök nu Sista ansökningsdag är 16 jan 2018

Det här får du

  • Det nya digitala medielandskapet
  • Digital strategi och digitalt content
  • Digitala plattformar och sociala medier
  • Interaktiva och integrerade kampanjer
  • Digital PR och influerare
  • Webb och Sökmotoroptimering (SEO/SEM)
  • Omvärldsbevakning och webbanalys
  • Grundläggande marknadskommunikation
  • Branschkunskap och digitala trender
  • Annonsering och målgruppsanalys
  • Mätning och utvärdering av digital kommunikation

Vanliga frågor

Hittar du inte svaret på din fråga eller vill ha mer information? Här hittar du svaren på de vanligaste frågorna om kurser på Berghs.

  • Det nya digitala medielandskapet
  • Digital strategi och digitalt content
  • Digitala plattformar och sociala medier
  • Interaktiva och integrerade kampanjer
  • Digital PR och influerare
  • Webb och Sökmotoroptimering (SEO/SEM)
  • Omvärldsbevakning och webbanalys
  • Grundläggande marknadskommunikation
  • Branschkunskap och digitala trender
  • Annonsering och målgruppsanalys
  • Mätning och utvärdering av digital kommunikation

Hittar du inte svaret på din fråga eller vill ha mer information? Här hittar du svaren på de vanligaste frågorna om kurser på Berghs.

Behöver jag några förkunskaper?

Nej, på denna kurs krävs det inga förkunskaper.

Skicka också med

På denna kurs krävs det inga ansökningshandlingar.

När får jag besked om jag kommit in?

På denna kurs gäller löpande antagning och principen först till kvarn. Det innebär att du är garanterad en plats i och med din anmälan under förutsättning att vi fortfarande har platser kvar att erbjuda. Senast i samband med sista ansökningsdag får du besked.

Kursintyg

Efter genomförd kurs (och minst 80% närvaro) utfärdas kursintyg.

Studieavgift inkl. moms
18 750 kronor

Studieavgift exkl. moms
15 000 kronor

Ansökan och antagningskrav

Behöver jag några förkunskaper?

Nej, på denna kurs krävs det inga förkunskaper.

Skicka också med

På denna kurs krävs det inga ansökningshandlingar.

När får jag besked om jag kommit in?

På denna kurs gäller löpande antagning och principen först till kvarn. Det innebär att du är garanterad en plats i och med din anmälan under förutsättning att vi fortfarande har platser kvar att erbjuda. Senast i samband med sista ansökningsdag får du besked.

Kursintyg

Efter genomförd kurs (och minst 80% närvaro) utfärdas kursintyg.

Vad kostar kursen?

Studieavgift inkl. moms

18 750 kronor

Studieavgift exkl. moms

15 000 kronor

Datum

16 jan
Sista datum för ansökan

13 feb
Kursstart

25
Lektionstimmar

​Kursstart, som är gemensam med övriga startkurser är på tisdag den 13/2 kl 17.30 i vår Aula på plan 1. Därefter onsdagar kl 18.00-20.30 följande dagar: 21/2, 28/2, 7/3, 14/3, 21/3, 28/3,11/4, 18/4 och 24/4 (obs tisdag)