Strategisk marknadsföring

Berghs Professional

  • Dagkurs_Piktogram Dagtid
  • 36 timmar

Här får du som redan har erfarenhet av att arbeta med marknadsföring och kommunikation både bredda och fördjupa dina kunskaper inom strategi. Med kursen får du verktyg som hjälper dig att arbeta ännu mer effektivt för att skapa starka varumärken och göra aktiviteter och insatser som stärker affären och erbjudandet.

Sammanfattning

Ansök nu Sista ansökningsdag är 25 sep 2017

Datum: 12 okt 2017 – 30 nov 2017

Sista ansökningsdag: 25 sep 2017

Hur: Dagtid

Antal timmar: 36

Egen studietid: ca 15

Kursdatum: Torsdagar 12/10, 19/10, 26/10, 9/11, 16/11, 30/11 kl. 09.00-16.00

Om kursen

Kursen syftar till att utveckla din förmåga att analysera och utveckla företagets marknadsföring och kunna argumentera för din sak. Du får en stabilare grund för att arbeta med ett varumärkes strategiska marknadsföring. Du kommer att lära dig teorier och begrepp såväl som praktiska arbetsmetoder. Du lär dig att ta fram underlag för marknadsföringsbeslut på strategisk nivå och koppla strategier och åtgärder till verksamhetens mål och vision.

Under kursens gång varvas teori med praktiska övningar där du får använda beprövade arbetsmodeller. Vid kursstart delas klassen in i grupper för att under kursens gång arbeta med att ta fram en marknadsplan. Under kursen finns schemalagda handledningstillfällen. Resultatet av grupparbetet redovisas vid sista kurstillfället då feedback ges. Du kommer att möta flera olika föreläsare, var och en yrkesverksam inom sitt ämne. Kursen ger dig bred kunskap i den strategiska marknadsföringens huvudområden, men du får även en djupare orientering inom vissa områden som har stor betydelse i det dagliga arbetet.

Vem är kursen för?

Kursen vänder sig till dig som har några års arbetslivserfarenhet och som nu vill fördjupa dina kunskaper inom området strategisk marknadsföring.

Kursansvarig

Geta.Kroon.BerghsMargareta Kroon, varumärkes- och kommunikationsstrateg, Brand Fans AB

12 okt 2017 – 30 nov 2017

Sista ansökningsdag är 25 sep 2017

Hur: Dagtid
Antal lektionstimmar: 36
Egna studietimmar: ca 15
Kursdatum: Torsdagar 12/10, 19/10, 26/10, 9/11, 16/11, 30/11 kl. 09.00-16.00
Ansök nu Sista ansökningsdag är 25 sep 2017

Det här får du

  • Marknadsföringens grunder, begrepp och terminologi
  • Varumärkesstrategi, löfte och kärnvärden
  • Trend och omvärldsanalys
  • Strategisk marknadsplanering
  • Olika planer och deras syfte
  • Verktyg och modeller för analys
  • Marknad och konkurrens
  • Positionering och segmentering
  • Kommunikationsstrategi och planering
  • Integrerad kommunikation
  • Att skapa digitala affärer

Vanliga frågor

Hittar du inte svaret på din fråga eller vill ha mer information? Här hittar du svaren på de vanligaste frågorna om Berghs kurser.

Ansökan och antagningskrav

Skicka också med

På denna kurs krävs det inga ansökningshandlingar.

När får jag besked om jag kommit in?

På denna kurs gäller löpande antagning och principen först till kvarn. Det innebär att du är garanterad en plats i och med din anmälan under förutsättning att vi fortfarande har platser kvar att erbjuda. Senast i samband med sista ansökningsdag får du besked.

Kursintyg

Efter genomförd kurs (och minst 80% närvaro) utfärdas kursintyg.

Vad kostar kursen?

Studieavgift inkl. moms

37 500 kronor

Studieavgift exkl. moms

30 000 kronor

Datum

25 sep

Sista datum för ansökan

12 okt

Kursstart

36

Lektionstimmar