Begränsat antal platser!

Strategisk marknadsföring

Dagtid
Professional
  • Marknadsföring
  • Varumärkesstrategi
  • Kommunikations­strategi

Här får du som redan har erfarenhet av att arbeta med marknadsföring möjlighet att både bredda och fördjupa dina kunskaper inom varumärkes- och kommunikations­strategi. Du får verktyg som hjälper dig att arbeta mer strategiskt för att skapa starka varumärken samt planera för aktiviteter och kommunikationsinsatser som stärker verksamheten och erbjudandet.

5 okt - 23 nov

Hur:
Dagtid
Antal lektionstimmar:
36
Språk:
Svenska
Pris:
44 375 kronor
Kursdatum:
Torsdagar 5/10, 12/10, 19/10, 26/10, 9/11 samt 23/11 kl 09.00-16.00
Egna studietimmar:
ca 15
Anmäl dig nu

* Din anmälan blir bindande först när du blivit erbjuden en plats och sedan har tackat ja.

Om kursen

Kursen syftar till att utveckla din förmåga att analysera och utveckla företagets/organisationens marknadsföring och kunna argumentera för din sak. Du får en stabilare grund för att arbeta strategiskt med varumärkesutveckling, marknadsföring och kommunikation. Du lär dig teorier och begrepp, verktyg och modeller samt praktiska arbetsmetoder.

Under kursens gång väljer du en fördjupningsuppgift kopplad till såväl företagets/organisationens utmaningar som kursens innehåll. Du får handledning under kursens gång och redovisar dina erfarenheter i samband med kursavslut.

På kursen varvas teori med praktiska övningar där du får använda beprövade arbetsmodeller. Efter avslutad kurs har du kunskaper för att ta fram underlag för marknadsföringsbeslut på strategisk nivå och koppla strategier och åtgärder till verksamhetens löfte, positionering, mål och vision.

Vem är kursen för?

Kursen vänder sig till dig som har några års arbetslivserfarenhet och som nu vill fördjupa dina kunskaper inom området strategisk marknadsföring.

Ansökan och antagningskrav

Skicka också med

På denna kurs krävs det inga ansökningshandlingar. Kursen ges på svenska.

När får jag besked om jag kommit in?

På denna kurs gäller löpande antagning och principen först till kvarn. Din ansökan är bindande först efter att du tackat ja till kursen via mailbekräftelsen som skickas ut. Det innebär att du är garanterad en plats i och med din anmälan under förutsättning att vi fortfarande har platser kvar att erbjuda.

Kursintyg

Efter genomförd kurs (och minst 80% närvaro) utfärdas kursintyg.

Vad kostar kursen?

Studieavgift inkl. moms
44 375 kronor

Studieavgift exkl. moms
35 500 kronor

Vill du ansöka om delbetalning / finansiering? Läs mer här!

Övrig information

.

5 okt - 23 nov

Hur:
Dagtid
Antal lektionstimmar:
36
Språk:
Svenska
Pris:
44 375 kronor
Kursdatum:
Torsdagar 5/10, 12/10, 19/10, 26/10, 9/11 samt 23/11 kl 09.00-16.00
Egna studietimmar:
ca 15
Anmäl dig nu

* Din anmälan blir bindande först när du blivit erbjuden en plats och sedan har tackat ja.

Kursansvarig

Geta Kroon, kreativ strateg, Kroon & Nordlinder / Workshops i varumärkesutveckling.

Det här får du

  • Marknadsföringens grunder, begrepp och terminologi
  • Strategisk marknadsplanering
  • Olika planer och deras syfte
  • Varumärkesstrategi och -löfte
  • Verktyg och modeller för omvärldsanalys
  • Positionering
  • Vision, syfte och vägledande principer
  • Segmentering och funktionella målgrupper
  • Kommunikations­strategi
  • Konceptutveckling
  • Integrerad kommunikation

Vanliga frågor

Hittar du inte svaret på din fråga eller vill ha mer information? Här hittar du svaren på de vanligaste frågorna om Berghs kurser.

Tidigare deltagare

"Det bästa med kursen var de engagerade och kunniga lärarna."
Emma.Hager
Emma Hager, Publit Digital Media Manager
Det bästa med kursen var de engagerade och kunniga lärare som på ett inspirerande, roligt och pedagogiskt sätt förklarade olika marknadsstrategier, livs levande exempel och sätt att tänka. Efter varje kurstillfälle har jag fått en stor dos energi och känt mig sporrad att implementera det i mitt arbete med detsamma. Nu känner jag mig betydligt säkrare mot kund och kollegor.