Det bästa med kursen var de engagerade och kunniga lärare som på ett inspirerande, roligt och pedagogiskt sätt förklarade olika marknadsstrategier, livs levande exempel och sätt att tänka. Efter varje kurstillfälle har jag fått en stor dos energi och känt mig sporrad att implementera det i mitt arbete med detsamma. Nu känner jag mig betydligt säkrare mot kund och kollegor.
Strategisk marknadsföring
Berghs Professional
- Dagtid
- 36 timmar
Här får du som redan har erfarenhet av att arbeta med marknadsföring och kommunikation både bredda och fördjupa dina kunskaper inom strategi. Med kursen får du verktyg som hjälper dig att arbeta ännu mer effektivt för att skapa starka varumärken och göra aktiviteter och insatser som stärker affären och erbjudandet.
Sammanfattning
Ansök nu Sista ansökningsdag är 1 mar 2021Datum: 8 apr 2021 – 27 maj 2021
Sista ansökningsdag: 1 mar 2021
Hur: Dagtid
Antal timmar: 36
Egna studietimmar: ca 15
Kursdatum: Torsdagar 8/4, 15/4, 22/4, 29/4, 6/5 och 27/5 kl kl 09.00-16.00
Plats: Bobergsgatan 48, Stockholm
Om kursen
Kursen syftar till att utveckla din förmåga att analysera och utveckla företagets marknadsföring och kunna argumentera för din sak. Du får en stabilare grund för att arbeta med ett varumärkes strategiska marknadsföring. Du kommer att lära dig teorier och begrepp såväl som praktiska arbetsmetoder. Du lär dig att ta fram underlag för marknadsföringsbeslut på strategisk nivå och koppla strategier och åtgärder till verksamhetens mål och vision.
Under kursens gång varvas teori med praktiska övningar där du får använda beprövade arbetsmodeller. Vid kursstart delas klassen in i grupper för att under kursens gång arbeta med att ta fram en marknadsplan. Under kursen finns schemalagda handledningstillfällen. Resultatet av grupparbetet redovisas vid sista kurstillfället då feedback ges. Du kommer att möta flera olika föreläsare, var och en yrkesverksam inom sitt ämne. Kursen ger dig bred kunskap i den strategiska marknadsföringens huvudområden, men du får även en djupare orientering inom vissa områden som har stor betydelse i det dagliga arbetet.
Vem är kursen för?
Kursen vänder sig till dig som har några års arbetslivserfarenhet och som nu vill fördjupa dina kunskaper inom området strategisk marknadsföring.
Kursansvarig
Margareta Kroon, varumärkes- och kommunikationsstrateg, Brand Fans AB
8 apr 2021 – 27 maj 2021
Sista ansökningsdag är 1 mar 2021
Hur: | Dagtid |
Antal lektionstimmar: | 36 |
Egna studietimmar: | ca 15 |
Kursdatum: | Torsdagar 8/4, 15/4, 22/4, 29/4, 6/5 och 27/5 kl kl 09.00-16.00 |
Plats: |
Bobergsgatan 48, Stockholm |
*Ansökan blir bindande först när du blivit antagen och tackat ja.
Övrig information
Kursen hålls på Bobergsgatan, läs mer på första sidan på berghs.se hur vi skapar en säker miljö. OBS! Vi följer myndigheters rekommendationer och riktlinjer, och vid restriktioner vad gäller resor och sammankomster ges kursen helt online. Om du är anmäld till en fysisk kurs och inte vill delta online kan du inom 3 dagar efter att du fått besked att kursen ges helt online istället omboka till ett senare kurstillfälle.
Det här får du
- Marknadsföringens grunder, begrepp och terminologi
- Varumärkesstrategi, löfte och kärnvärden
- Trend och omvärldsanalys
- Strategisk marknadsplanering
- Olika planer och deras syfte
- Verktyg och modeller för analys
- Marknad och konkurrens
- Positionering och segmentering
- Kommunikationsstrategi och planering
- Integrerad kommunikation
- Att skapa digitala affärer
Vanliga frågor
Hittar du inte svaret på din fråga eller vill ha mer information? Här hittar du svaren på de vanligaste frågorna om Berghs kurser.
Kursen hålls på Bobergsgatan, läs mer på första sidan på berghs.se hur vi skapar en säker miljö. OBS! Vi följer myndigheters rekommendationer och riktlinjer, och vid restriktioner vad gäller resor och sammankomster ges kursen helt online. Om du är anmäld till en fysisk kurs och inte vill delta online kan du inom 3 dagar efter att du fått besked att kursen ges helt online istället omboka till ett senare kurstillfälle.
- Marknadsföringens grunder, begrepp och terminologi
- Varumärkesstrategi, löfte och kärnvärden
- Trend och omvärldsanalys
- Strategisk marknadsplanering
- Olika planer och deras syfte
- Verktyg och modeller för analys
- Marknad och konkurrens
- Positionering och segmentering
- Kommunikationsstrategi och planering
- Integrerad kommunikation
- Att skapa digitala affärer
Hittar du inte svaret på din fråga eller vill ha mer information? Här hittar du svaren på de vanligaste frågorna om Berghs kurser.
Skicka också med
På denna kurs krävs det inga ansökningshandlingar. Kursen ges på svenska.
När får jag besked om jag kommit in?
På denna kurs gäller löpande antagning och principen först till kvarn. Det innebär att du är garanterad en plats i och med din anmälan under förutsättning att vi fortfarande har platser kvar att erbjuda. Senast i samband med sista ansökningsdag får du besked.Kursintyg
Efter genomförd kurs (och minst 80% närvaro) utfärdas kursintyg.
Studieavgift inkl. moms
41 250 kronor
Studieavgift exkl. moms
33 000 kronor