Strategisk marknadsföring

Berghs Professional

  • Dagkurs_Piktogram Dagtid
  • 36 timmar

Här får du som redan har erfarenhet av att arbeta med marknadsföring och kommunikation både bredda och fördjupa dina kunskaper inom strategi. Med kursen får du verktyg som hjälper dig att arbeta ännu mer effektivt för att skapa starka varumärken och göra aktiviteter och insatser som stärker affären och erbjudandet.

Sammanfattning

Ansök nu Sista ansökningsdag är 15 feb 2018

Datum: 15 mar 2018 – 3 maj 2018

Sista ansökningsdag: 15 feb 2018

Hur: Dagtid

Antal timmar: 36

Egen studietid: ca 15

Kursdatum: Torsdagar 15/3, 22/3, 12/4, 19/4, 26/4 och 3/5 kl 09.00-16.00

Om kursen

Kursen syftar till att utveckla din förmåga att analysera och utveckla företagets marknadsföring och kunna argumentera för din sak. Du får en stabilare grund för att arbeta med ett varumärkes strategiska marknadsföring. Du kommer att lära dig teorier och begrepp såväl som praktiska arbetsmetoder. Du lär dig att ta fram underlag för marknadsföringsbeslut på strategisk nivå och koppla strategier och åtgärder till verksamhetens mål och vision.

Under kursens gång varvas teori med praktiska övningar där du får använda beprövade arbetsmodeller. Vid kursstart delas klassen in i grupper för att under kursens gång arbeta med att ta fram en marknadsplan. Under kursen finns schemalagda handledningstillfällen. Resultatet av grupparbetet redovisas vid sista kurstillfället då feedback ges. Du kommer att möta flera olika föreläsare, var och en yrkesverksam inom sitt ämne. Kursen ger dig bred kunskap i den strategiska marknadsföringens huvudområden, men du får även en djupare orientering inom vissa områden som har stor betydelse i det dagliga arbetet.

Vem är kursen för?

Kursen vänder sig till dig som har några års arbetslivserfarenhet och som nu vill fördjupa dina kunskaper inom området strategisk marknadsföring.

Kursansvarig

Geta.Kroon.BerghsMargareta Kroon, varumärkes- och kommunikationsstrateg, Brand Fans AB

15 mar 2018 – 3 maj 2018

Sista ansökningsdag är 15 feb 2018

Hur: Dagtid
Antal lektionstimmar: 36
Egna studietimmar: ca 15
Kursdatum: Torsdagar 15/3, 22/3, 12/4, 19/4, 26/4 och 3/5 kl 09.00-16.00
Ansök nu Sista ansökningsdag är 15 feb 2018

Det här får du

  • Marknadsföringens grunder, begrepp och terminologi
  • Varumärkesstrategi, löfte och kärnvärden
  • Trend och omvärldsanalys
  • Strategisk marknadsplanering
  • Olika planer och deras syfte
  • Verktyg och modeller för analys
  • Marknad och konkurrens
  • Positionering och segmentering
  • Kommunikationsstrategi och planering
  • Integrerad kommunikation
  • Att skapa digitala affärer

Vanliga frågor

Hittar du inte svaret på din fråga eller vill ha mer information? Här hittar du svaren på de vanligaste frågorna om Berghs kurser.

  • Marknadsföringens grunder, begrepp och terminologi
  • Varumärkesstrategi, löfte och kärnvärden
  • Trend och omvärldsanalys
  • Strategisk marknadsplanering
  • Olika planer och deras syfte
  • Verktyg och modeller för analys
  • Marknad och konkurrens
  • Positionering och segmentering
  • Kommunikationsstrategi och planering
  • Integrerad kommunikation
  • Att skapa digitala affärer

Hittar du inte svaret på din fråga eller vill ha mer information? Här hittar du svaren på de vanligaste frågorna om Berghs kurser.

Emma Hager, Publit Digital Media Manager

"Det bästa med kursen var de engagerade och kunniga lärarna."

Emma Hager, Publit Digital Media Manager

Det bästa med kursen var de engagerade och kunniga lärare som på ett inspirerande, roligt och pedagogiskt sätt förklarade olika marknadsstrategier, livs levande exempel och sätt att tänka. Efter varje kurstillfälle har jag fått en stor dos energi och känt mig sporrad att implementera det i mitt arbete med detsamma. Nu känner jag mig betydligt säkrare mot kund och kollegor.

Skicka också med

På denna kurs krävs det inga ansökningshandlingar.

När får jag besked om jag kommit in?

På denna kurs gäller löpande antagning och principen först till kvarn. Det innebär att du är garanterad en plats i och med din anmälan under förutsättning att vi fortfarande har platser kvar att erbjuda. Senast i samband med sista ansökningsdag får du besked.

Kursintyg

Efter genomförd kurs (och minst 80% närvaro) utfärdas kursintyg.

Studieavgift inkl. moms
37 500 kronor

Studieavgift exkl. moms
30 000 kronor

"Det bästa med kursen var de engagerade och kunniga lärarna."

Emma Hager, Publit Digital Media Manager

Emma Hager, Publit Digital Media Manager

Det bästa med kursen var de engagerade och kunniga lärare som på ett inspirerande, roligt och pedagogiskt sätt förklarade olika marknadsstrategier, livs levande exempel och sätt att tänka. Efter varje kurstillfälle har jag fått en stor dos energi och känt mig sporrad att implementera det i mitt arbete med detsamma. Nu känner jag mig betydligt säkrare mot kund och kollegor.

Ansökan och antagningskrav

Skicka också med

På denna kurs krävs det inga ansökningshandlingar.

När får jag besked om jag kommit in?

På denna kurs gäller löpande antagning och principen först till kvarn. Det innebär att du är garanterad en plats i och med din anmälan under förutsättning att vi fortfarande har platser kvar att erbjuda. Senast i samband med sista ansökningsdag får du besked.

Kursintyg

Efter genomförd kurs (och minst 80% närvaro) utfärdas kursintyg.

Vad kostar kursen?

Studieavgift inkl. moms

37 500 kronor

Studieavgift exkl. moms

30 000 kronor

Datum

15 feb
Sista datum för ansökan

15 mar
Kursstart

36
Lektionstimmar

Torsdagar 15/3, 22/3, 12/4, 19/4, 26/4 och 3/5 kl 09.00-16.00