Influencer Marketing

Berghs Professional

  • Distans_Piktogram Distans

Du som arbetar med sociala medier, e-handel, PR eller digital marknadsföring och vill fördjupa dina kunskaper inom Influencer Marketing kommer att få många praktiska verktyg, möjligheter och nya idéer med dig från den här intensivkursen.

Sammanfattning Nyhet

Ansök nu Sista ansökningsdag är 29 mar 2020

Datum: 14 maj 2020 – 4 jun 2020

Sista ansökningsdag: 29 mar 2020

Hur: Distans

Kursdatum: Start online: Torsdag 14/5 kl 18:00-21:00. Avslut online: Torsdag 4/6 kl 18:00-21:00

Plats: Den här kursen hålls på distans

Om kursen

Är du ute efter alternativ till traditionell reklam för att marknadsföra dina produkter eller tjänster online? Bygga varumärke, driva trafik och konvertera? Influencer Marketing har mognat till att bli en global storspelare i den digitala marknadsföringsmixen och öppnar upp för nya möjligheter att arbeta smartare, effektivare och mer engagerat med målgrupper som annars är näst intill omöjliga att nå.

I den här intensivkursen går vi igenom de tre fundamentala stegen för ett lyckat Influencer-samarbete: planering, aktivering och uppföljning.

Lär dig hur du navigerar bland byråer, nätverk och managers och väljer rätt influencers för dina affärsmål. Hur du presenterar och pitchar in ditt bolag och bygger långvariga relationer. Hur du skriver tydliga briefer, avtal och manus, förhandlar och prissätter. Men framförallt hur du skapar innehåll i en annan persons kanaler som passar både ditt varumärke, influencern och dess följare?

Efter avslutad kurs kommer du bli en mer effektiv beställare av Influencer marketing. Du kommer förstå en Influencers värde, kreativa möjligheter, arbetsmetoder och mätverktyg och ha lärt dig av bransch-experters egna erfarenheter, misstag och trendspaningar.

Teori och praktik varvas med inspirerande case, gästföreläsningar och egna inlämningsuppgifter. Kursens uppgifter utgår från arbetsrelaterade case. Använd gärna ditt eget företag/organisation eller förbered ett att utgå från om du är konsult eller mellan jobb.

Vem är kursen för?

Den här kursen är för dig som jobbar inom reklam, marknadsföring eller PR- på byrå, kundsida eller som egenföretagare- och vill fördjupa dina kunskaper inom Influencer Marketing.

Du vill förmodligen marknadsföra dina produkter eller tjänster enbart, eller med hjälp av, influencers för att bygga varumärke, driva trafik till sociala kanaler och e-handel och konvertera mer långsiktigt än i en tävling eller en enstaka kampanj. Du kanske vill skala upp, effektivisera, arbeta mer långsiktigt eller mer nischat med Influencers och letar efter verktyg, nya idéer och konkreta tips och råd? Du vill få inspiration, kreativa idéer, trender och hjälpmedel för att ligga före konkurrenterna och få ut det mesta möjliga av dina digitala investeringar.

Kursansvarig

Edit.BrunnerEdit Brunner, frilansande konsult inom digital kommunikation, PR & Influencer Marketing. Edit har tidigare varit Sverigechef på SplayOne och har över 10 års erfarenhet från digital marknadsföring b la från PR- och mediebyrå. Hon är från Stockholm men är bosatt i Los Angeles. Edit har även kursen Digital PR på Berghs.

14 maj 2020 – 4 jun 2020 Nyhet

Sista ansökningsdag är 29 mar 2020

Hur: Distans
Kursdatum: Start online: Torsdag 14/5 kl 18:00-21:00. Avslut online: Torsdag 4/6 kl 18:00-21:00
Plats:

Den här kursen hålls på distans

Ansök nu Sista ansökningsdag är 29 mar 2020

*Ansökan blir bindande först när du blivit antagen och tackat ja

Övrig information

För kursen behöver du ha tillgång till dator (med kamera och mikrofon) och en bra internetuppkoppling.

Det här får du

  • En fördjupad förståelse för Influencer Marketings möjlighet och begränsningar.
  • Hur du bäst ska planera, genomföra och följa upp en Influencerkampanj för att få ut så mycket som möjligt av din tid och din investering.
  • Hur du presenterar och pitchar in ditt bolag och bygger långvariga relationer.
  • Hur du skriver tydliga briefer, avtal och manus, förhandlar och prissätter.
  • Konkreta verktyg, mallar, arbetssätt och erfarenheter från branschledande experter som arbetar dagligen med Influencer Marketing på olika sätt.
  • Inspiration och aktuella trender.

Att läsa på distans

En distanskurs är perfekt för dig som vill kunna studera när och var du vill. Du läser din kurs via vår webbaserade utbildningsplattform och bestämmer själv när du löser kursuppgifterna enligt schemalagd inlämning. Genomsnittlig studietid för distanskurser är 10 h/vecka. Du behöver tillgång till en dator med kamera och ljudupptagning.

Du får personlig feedback (ej Berghs intro) och har direktkontakt med din lärare och dina kurskamrater via plattformen. Vi arbetar med öppen feedback samt peer-to-peer feedback. Kursstart och -avslut är på bestämda tidpunkter (se ovan vad som gäller för denna kurs). Kursstart och -avslut är viktiga kurstillfällen med ämnesintroduktion respektive redovisning av slutarbeten. Videomöten/-föreläsningar filmas och finns tillgängliga under terminen. Du kan genomföra kursen även om du får förhinder att delta i start eller avslut.

Vanliga frågor

Hittar du inte svaret på din fråga eller vill ha mer information? Här hittar du svaren på de vanligaste frågorna om att läsa en kurs på Berghs.

För kursen behöver du ha tillgång till dator (med kamera och mikrofon) och en bra internetuppkoppling.

  • En fördjupad förståelse för Influencer Marketings möjlighet och begränsningar.
  • Hur du bäst ska planera, genomföra och följa upp en Influencerkampanj för att få ut så mycket som möjligt av din tid och din investering.
  • Hur du presenterar och pitchar in ditt bolag och bygger långvariga relationer.
  • Hur du skriver tydliga briefer, avtal och manus, förhandlar och prissätter.
  • Konkreta verktyg, mallar, arbetssätt och erfarenheter från branschledande experter som arbetar dagligen med Influencer Marketing på olika sätt.
  • Inspiration och aktuella trender.

En distanskurs är perfekt för dig som vill kunna studera när och var du vill. Du läser din kurs via vår webbaserade utbildningsplattform och bestämmer själv när du löser kursuppgifterna enligt schemalagd inlämning. Genomsnittlig studietid för distanskurser är 10 h/vecka. Du behöver tillgång till en dator med kamera och ljudupptagning.

Du får personlig feedback (ej Berghs intro) och har direktkontakt med din lärare och dina kurskamrater via plattformen. Vi arbetar med öppen feedback samt peer-to-peer feedback. Kursstart och -avslut är på bestämda tidpunkter (se ovan vad som gäller för denna kurs). Kursstart och -avslut är viktiga kurstillfällen med ämnesintroduktion respektive redovisning av slutarbeten. Videomöten/-föreläsningar filmas och finns tillgängliga under terminen. Du kan genomföra kursen även om du får förhinder att delta i start eller avslut.

Hittar du inte svaret på din fråga eller vill ha mer information? Här hittar du svaren på de vanligaste frågorna om att läsa en kurs på Berghs.

Behöver jag några förkunskaper?

Kursen är en fördjupande kurs. Du behöver ha arbetsrelaterad erfarenhet inom reklam, digital marknadsföring, e-handel, eller sociala medier för att kunna tillgodogöra dig innehållet. Du ska ha gymnasiekompetens eller motsvarande. För kursen krävs goda kunskaper i svenska.

Skicka också med

Din ansökan ska innehålla en kort beskrivning, max en A4-sida, av dig själv, i vilken du även motiverar varför du söker just den här kursen, samt en översiktlig sammanställning av utbildningar och arbeten.

När får jag besked om jag kommit in?

Besked kommer senast i samband med sista ansökningsdag.

Kursintyg

Efter genomförd kurs utfärdas kursintyg.

Studieavgift inkl. moms
20 625 kronor

Studieavgift exkl. moms
16 500 kronor

Vill du ansöka om delbetalning / finansiering? Läs mer här!

Ansökan och antagningskrav

Behöver jag några förkunskaper?

Kursen är en fördjupande kurs. Du behöver ha arbetsrelaterad erfarenhet inom reklam, digital marknadsföring, e-handel, eller sociala medier för att kunna tillgodogöra dig innehållet. Du ska ha gymnasiekompetens eller motsvarande. För kursen krävs goda kunskaper i svenska.

Skicka också med

Din ansökan ska innehålla en kort beskrivning, max en A4-sida, av dig själv, i vilken du även motiverar varför du söker just den här kursen, samt en översiktlig sammanställning av utbildningar och arbeten.

När får jag besked om jag kommit in?

Besked kommer senast i samband med sista ansökningsdag.

Kursintyg

Efter genomförd kurs utfärdas kursintyg.

Vad kostar kursen?

Studieavgift inkl. moms

20 625 kronor

Studieavgift exkl. moms

16 500 kronor

Vill du ansöka om delbetalning / finansiering? Läs mer här!