Copywriter - Kurser
Det skrivna ordet är viktigare än någonsin. På Berghs hjälper vi dig att träna
din förmåga att nå fram med ditt budskap genom copywriting. Som
copywriter arbetar du med idéer och texter och blir expert på att hitta rätt
tonläge.
Oavsett om du arbetar, eller vill arbeta, som copywriter på
reklambyrå, frilanscopy, inhouseskribent eller kommunikatör med copywriting som deluppgift kan Berghs hjälpa dig att utvecklas. Hos oss får du inblick i copywriterns yrkesroll och hjälp att utveckla din egen kreativitet, idégenerering, textproduktion, tonalitet, medie- och målgruppsanpassning och digitala marknadsföring.
Att skriva för att övertyga
- Hur välja rätt budskap?
- Målgruppsanpassning
- Skriva för olika kanaler
Copywriting
- Idégenerering
- Konceptutveckling
- Textproduktion
Copywriting
- Roller och uppgifter
- Idégenerering
- Marknadskommunikation
Copywriting Start
- Copywriting
- Kreativa tankesätt och metoder
- Idé och konceptutveckling
Digital Copywriting
- Digitala kanaler
- Mätverktyg
- SEO
UX Writing
- Mikrocopy
- Användarbeteende
- Metoder och verktyg
Relaterade artiklar

Copywriting – mer än att bara skriva
Caroline Bjuvensjö är kravanalytiker på ett IT-företag och en av alla de som läst en kurs i Copywriting på Berghs. Här berättar Caroline hur det var att plugga på distans, om valet av kurs och vad hon har fått med sig.

3 tips för bättre UX Writing
Som skribenter har vi ofta många ramverk, riktlinjer och intressenter att förhålla oss till. Men i UX-världen är användaren alltid vår högsta prioritet. Vi utgår från användarens riktiga behov och utmaningar för att genom design hjälpa och guida målgruppen genom våra digitala tjänster. Lena Stenberg är kursansvarig för intensivkursen UX Writing på Berghs. Här delar hon med sig av några konkreta tips inom UX Writing.

Inspiration för dig som söker nytt jobb
Behovet av ett livslångt lärande har ökat. Här har vi samlat tips och inspiration till dig som blivit permitterad, är mellan jobb eller funderar på att söka nya utmaningar.