Copywriter

Det skrivna ordet är viktigare än någonsin. På Berghs hjälper vi dig att träna din förmåga att nå fram med ditt budskap genom copywriting. Som copywriter arbetar du med idéer och texter och blir expert på att hitta rätt tonläge. Oavsett om du arbetar, eller vill arbeta, som copywriter på reklambyrå, frilanscopy, inhouseskribent eller kommunikatör med copywriting som deluppgift kan Berghs hjälpa dig att utvecklas. Hos oss får du inblick i copywriterns yrkesroll och hjälp att utveckla din egen kreativitet, idégenerering, textproduktion, tonalitet, medie- och målgruppsanpassning och digitala marknadsföring. Inom Berghs copywritingkurser tittar vi närmare på retorik, storytelling, stilistik och att skriva för olika målgrupper. Vi hjälper dig att utvecklas som professionell copywriter eller ger ett smakprov på hur det kan vara att arbeta som copy.

1. Välj kursnivå

  • Start -för nybörjare

    Om du vill utforska och lära dig mer om varumärke, marknadsföring eller sociala medier hjälper vi dig komma igång! Berghs Start är en samling kurser för dig som vill ta första steget att omvandla din nyfikenhet till kunskap.

  • Professional -för yrkesverksamma

    Det är aldrig för sent att lära sig något nytt. Berghs Professional är en serie kurser för dig som arbetar med kommunikation.

Laddar...

2. Se kurser ()

Berghs Start

Om du vill utforska och lära dig mer om varumärke, marknadsföring eller sociala medier hjälper vi dig komma igång! Berghs Start är en samling kurser för dig som vill ta första steget att omvandla din nyfikenhet till kunskap.

18 februari

Copywriting Start

  • 18 februari
  • Distans_Piktogram Distans
  • Copywriting: retorik, storytelling, stilistik, att skriva för olika målgrupper
  • Kreativa tankesätt och metoder
  • Idé och konceptutveckling
  • Copywriting
  • Kreativa tankesätt och metoder
  • Idé och konceptutveckling

Berghs Professional

Det är aldrig för sent att lära sig något nytt. Berghs Professional är en serie kurser för dig som arbetar med kommunikation.

18 februari

Copywriting

  • 18 februari
  • Kvällskurs_Piktogram Kvällstid
  • Kreativitet och idégenerering
  • Konceptutveckling och målgruppsanpassning
  • Digital marknadsföring och sociala medier
  • Idégenerering
  • Konceptutveckling
  • Digital marknadsföring
22 februari

Copywriting

  • 22 februari
  • Distans_Piktogram Distans
  • Reklamskribentens roller och uppgifter
  • Idégenerering och kreativt skrivande
  • Marknadskommunikation
  • Roller och uppgifter
  • Idégenerering
  • Marknadskommunikation
4 mars

Berghs Upgrade – Digital Copywriting

  • 4 mars
  • Dagkurs_Piktogram Dagtid
  • Utbilda dig till en ny roll
  • Hur arbeta med Content och Inbound Marketing
  • Inblick i UX-Writing
  • Arbeta praktiskt med Storytelling
  • Utbilda dig till en ny roll
  • Content och Inbound Marketing
  • UX-Writing
  • Storytelling
20 mars

UX Writing

  • 20 mars
  • Dagkurs_Piktogram Dagtid
  • Intensiv_Piktogram Intensiv
  • Innehåll – Hur du skriver för att optimera användarupplevelsen.
  • Search Engine Optimization – Hur du sökoptimerar ditt innehåll.
  • Mätverktyg – Hur du mäter och analyserar dina KPI:er.
  • Innehåll – Hur du optimerar användarupplevelsen
  • SEO - Hur du sökoptimerar
  • Mätning och analys av KPI:er
8 april

Digital copywriting

  • 8 april
  • Distans_Piktogram Distans
  • Praktisk övning i att skriva för olika digitala kanaler, alltid med personlig feedback.
  • Mätverktyg och kreativa tankesätt
  • Grunderna i sökmotoroptimering
  • Digitala kanaler
  • Mätverktyg
  • SEO