Varumärke & strategi - Kurser

Något av det mest grundläggande, och spännande, inom kommunikation är förstås varumärket. Det är ju med det som allting börjar – och slutar. Som varumärkesstrateg är du expert på att ta ett kliv åt sidan för att titta på saker ur ett lite annorlunda perspektiv och sedan veta precis vad som ska göras. Du kommer kunna en massa fina ord för saker som egentligen är ganska logiska när man väl ser helheten kring att skapa en stark personlighet och förutse beteenden hos människor.

På Berghs lär vi dig allt som en bra strateg bör kunna, som att göra en analys av varumärket, nuläget, omvärlden, konkurrenterna och sedan lägga en strategi som ska stärka varumärket. Du lär dig vikten av positionering, får verktyg för olika analyser och hur man sedan drar slutsatser och utifrån dem sätta varumärkesplattform med tonalitet, koncept, varumärkeslöfte med mera. Man skulle kunna säga att allt börjar med dig – och slutar med ditt grundliga arbete.

Just nu har vi inga kurser som matchar dina kriterier öppna för anmälan, läs mer om hela vårt utbud här