Är du en modig kommunikationsköpare?

Har ditt företag eller organisation en kommunikativ utmaning eller en spännande möjlighet ni vill utforska ihop med Berghs? Då kan ditt företag bli ett av 18 som under 6 veckor jobbar med Berghs studentteam.

Berghs studenter befinner sig i kommunikationens framkant. De har under sin studietid på Berghs lärt sig att samarbeta över de olika disciplinerna, vilket ett kommunikationsarbete idag kräver. Varje vår utmanar vi våra studenter att nyttja sina breda konceptuella färdigheter till nytänkande kommunikationslösningar! Som uppdragsgivare till ett examensprojekt får du drivna studenters syn på ditt varumärke och möjlighet att delta i en process där det digitala perspektivet är en självklarhet och stark kommunikation är resultatet.

En modig kommunikationsköpare

Vem är då en modig kommunikationsköpare? Enligt oss är det någon som vågar utmanas i sina tankesätt, vill delta i en kreativ process och är nyfiken på att utforska nya lösningar på utmaningar som har såväl strategisk som kreativ karaktär.

Har ditt företag eller organisation en kommunikativ utmaning eller en spännande möjlighet ni vill utforska ihop med Berghs? För att det ska fungera för både er som uppdragsgivare och för oss är det viktigt att ni har behov av en strategisk lösning som är tillräckligt öppen (inte en beställning som ”det ska vara en annonslösning” eller ”vi behöver en bannerkampanj”) Ni vill nyttja hela teamets kompetenser, alltså både strategi och visuell gestaltning! Ett examensprojekt kostar 110 000 kronor som täcker omkostnader för processledare, handledare och lärare.

Gör en intresseanmälan!

Skicka ett mail till cecilia.sjodin@berghs med följande:
1. Bakgrund
2. Beskrivning av utmaningen
3. För vem? Målgrupp?
4. Affärsmål
5. Förväntad effekt
6. Kontaktperson

18 företag får chansen

Som uppdragsgivare till ett examensprojekt får du drivna studenters syn på ditt varumärke och deltar i en process där det digitala perspektivet är en självklarhet och stark kommunikation är resultatet.

Företag som gjort examensprojekt med oss senaste åren är exempelvis: Säljarnas, Folksam, NetOnNet, SF, Semcon, Viaplay, Coop, SJ, Telia Company, Bauer Media Group och Stockholms stad för att nämna några.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Se tidigare case här, eller hör av dig till oss med en intresseanmälan för chansen att bli utvald till ett av de 18 företag som får göra ett examensprojekt ihop med Berghs eftertraktade studenter.

 

I varje studentteam ingår cirka sju studenter från skolans olika utbildningar: Strategisk kommunikation, Public Relations, Art Direction, Copywriting, Communication design och Digitala strateger/kreatörer. Det betyder att du får tillgång till en stark mix av framtidens kommunikatörer.

Frågor? Maila cecilia.sjodin@berghs.se.

Taggar: