Denna artikel är inaktuell eller lite äldre! Här hittar du vårt aktuella kursutbud.
Berghs på SXSW: Questology!

På SXSW intervjuar studenterna Olle och Gaby en representant från Questology, som med sitt innovativa verktyg vill hjälpa oss att enklare ta reda på våra kunders demografi.
Bolaget Quest Media har skapat verktyget Questology som kan läsa av flertalet grundläggande demografiska parametrar. Tekniken kan läsa av saker såsom kön, ålder, etnisk bakgrund och mycket annat i realtid – till och med ansiktsuttryck. Även fast den inte gissade helt rätt på oss så träffade den allt som oftast rätt på de människor som annars nyfiket ville kolla in produktens precishet när vi var där och observerade.
Fler spaningar från SXSW!
Missa inte Berghsstudenternas många spaningar och intervjuer vid sitt besök på South by Southest - en av världens största techmässor.
Se fler!Cyril Bernier på Quest Media exemplifierar med flertalet värdefulla användningsområden, hur värdefullt vore det till exempel inte att kunna läsa av mönster hos olika butikskunder och att luska reda på om de vid något specifikt tillfälle ger uttryck för att bli extra glada?
Relaterade artiklar
Poddar för en kreativ och nyfiken sommar
En härlig podd kan fylla dig med nya tankar eller positiv energi. Här har vi samlat några poddar som passar perfekt till din egentid under semestern.
5 anledningar att läsa en kurs på Berghs i höst
Har du funderat på att plugga nu i höst, men tvekar fortfarande eller har svårt att övertyga din chef om varför du ska gå en kurs?
Kursen Digital B2B-marknadsföring – för dig som behöver en helhetsbild
Vill du kunna sätta en strategi, identifiera lämpliga kunder och utveckla innehåll för hela köpresan? Pontus Staunstrup berättar om sin kurs.