Den här artikeln är inaktuell (eller gammal).  Här är Berghs aktuella kursutbud!

Berghs på SXSW: Questology!

questology

På SXSW intervjuar studenterna Olle och Gaby en representant från Questology, som med sitt innovativa verktyg vill hjälpa oss att enklare ta reda på våra kunders demografi.

Skrivet av Berghs School of Communication
Mars 20, 2017

Bolaget Quest Media har skapat verktyget Questology som kan läsa av flertalet grundläggande demografiska parametrar. Tekniken kan läsa av saker såsom kön, ålder, etnisk bakgrund och mycket annat i realtid – till och med ansiktsuttryck. Även fast den inte gissade helt rätt på oss så träffade den allt som oftast rätt på de människor som annars nyfiket ville kolla in produktens precishet när vi var där och observerade.

Fler spaningar från SXSW!

Missa inte Berghsstudenternas många spaningar och intervjuer vid sitt besök på South by Southest - en av världens största techmässor.

Se fler!

Cyril Bernier på Quest Media exemplifierar med flertalet värdefulla användningsområden, hur värdefullt vore det till exempel inte att kunna läsa av mönster hos olika butikskunder och att luska reda på om de vid något specifikt tillfälle ger uttryck för att bli extra glada?

Taggar: