Berghs Studio blev ett självklart val för Trädgårdsakademin

På uppdrag av utbildningsföretaget Trädgårdsakademin har Berghs studenter genomfört två olika marknadsundersökningar. Här berättar Anette Åkerström, grundare av akademin mer om samarbetet med Berghs.

Vad fick er att välja just Berghs Studio för att utföra en undersökning?

Eftersom vi själva är ett utbildningsföretag har vi följt och inspirerats av Berghs under många år. När vi nu hade behov av att undersöka arbetsmarknaden och kundunderlaget för trädgårdsarkitekter blev Berghs Studio ett självklart val.


Vad är det viktigaste ni tar med er från undersökningen?
Det viktigaste vi tar med oss är resultatet från undersökningen som definitivt kommer att vara en viktig vägvisare för oss och för våra kunder.

Har ni märkt några effekter/synergier förutom ökad kunskap, i så fall vad?
Undersökningen kommer att publiceras i ett par av våra branschtidningar vilket ger uppmärksamhet till Trädgårdsakademin och som sätter Berghs på kartan i utemiljöbranschen (en bransch som omsätter cirka 25 miljarder kronor per år enligt Sveriges lantbruksuniversitet, läs mer här!

Vi ser också att flera av våra studenter kikat på Berghs utbildningar och kanske finns också det omvända.

Hur var det att jobba med Berghs?

Det har varit enkelt att jobba med Berghs. Det var lätt att snabbt hitta en konstruktiv och givande dialog som la grunden till en bra undersökning.

Har du några tips till andra som vill ta hjälp av Berghs Studio?

Mitt tips är kort och gott: gör det! För Trädgårdsakademin har det varit ett snabbt, givande och enkelt sätt att få hjälp med en skräddarsydd lösning när vi behövde den som bäst.