Denna artikel är lite äldre! Här hittar du vårt aktuella kursutbud.
Case study: Change for a change för Vapiano
Det här examensprojektet från 2016 handlar om employer branding. Restaurangkedjan Vapiano gav Berghs avgångsstudenter i uppdrag att skapa en kampanj och strategi för att få målgruppen att känna begär efter att arbeta på just Vapiano.
THE CLIENT
Vapiano is an Italian franchise made in Germany. At arrival you get a card, where all the purchases are recorded. The food is made in front of you and you pay on your way out. Today there are 150 restaurants, in 29 countries, in 5 continents.
THE BRIEF
Vapiano wanted to strenghten their employer brand. We wanted the target group to desire a job at Vapiano.
THE IDEA
In an industry full of villains, Vapiano is the good guys. Vapiano wants to attract modern young people with modern values. They are going to do it by challenging the restaurant industry with issues the industry needs to face, based on studies from Sifo. Every month starts off with a PR-stunt concerning the issue. First they are addressing equal salary, by increasing womens´ salary one month with the same amount that differs them from men today, 13 percent.
THE TEAM
Fanny Bergabo - Public relations
Isak Bollason - Copywriter
Frida Gauw - Digital strategist
Jennifer Hammervald - Digital creator
Paulina Jonasson - Production management
Robert Lindqwist - Grafic designer
Axel Munkeby - Strategist
Relaterade artiklar
“Strategisk marknadsföring var en otroligt lärorik kurs”
Rasmus Lindén, marknadsstrateg på Länsförsäkringar AB, var på föräldraledighet när en kollega frågade om han ville haka på en kurs på Berghs.
5 saker du inte visste om att läsa en kurs på Berghs
Har du funderat på att gå en kurs på Berghs, men är lite osäker på vad du ska välja och när du ska söka?
William använder dagligen lärdomarna från kurserna
William Turner är Digital Communications Manager på Göteborgs Hamn AB. De senaste åren har han gått tre kurser på Berghs.