Artiklar

Designstudenterna utmanar Rydbergs med nya förpackningar och smaker

På kursen ‘Förpacka varumärket’, som ingår i Communication Design programmet, får studenterna möjlighet att arbeta med en designbyrås befintliga varumärken. I år tog de sig an utmaningen att jobba med Rydbergs. Se resultatet nedan!

Mars 21, 2023

‘Förpacka varumärket’ är Communication Design-programmets kurs i förpackningsdesign.

I kursen samarbetar klassen med en designbyrå och något av deras varumärken som har en förpackningsutmaning. I år föll samarbetet på designbyrån Pond och ett av deras varumärken Rydbergs. Studenterna fick utmaningen att utforska hur Rydbergs kan nå yngre målgrupper, att ta fram nya koncept samt att ta fram en förpackninglinje. 

Robin Boström, designer på Pond och Pålle Pettersson, programansvarig för CD-programmet är väldigt med nöjda med studenternas process och lösningar i kursen. “Det är så kul att skapa förutsättningar som leder fram till en massa spännande och kommunikativa koncept” säger Robin och Pålle

"Att utforska och förstå hur studenterna tänker och hur de tacklar ett projekt som detta är en stor inspirationskälla och ett sätt att reflektera över hur vi kan utveckla oss själva. Tack Berghs School of Communication. Tack Foodmark och Rydbergs. Ett särskilt tack till alla er duktiga studenter där ute för att ni gav oss perspektiv och nya tankar. Både vi och Rydbergs häpnade över den höga kreativiteten och nytänkandet"  säger Viktoria Hamberger, Design Director på Pond.


Se studenternas arbete nedan!

Team: Jenny Hedlund, Max Hallberg, Axel Abrahamsson, Anton Ocampo
Team: Inez Olsson, Elin Svensson, Johannes Lepistö, Simon Strandh
Team: Hillevi Stephansson, William Buller, Filippa Blomqvist, Stina Rolf
David Lundbäck, Natasha Hamilton, Martin Pålman
Clara Pesch, Wendela Hemberg, Erik Gomér, Linda Eiwander
Issa Kram, Charlotte Källström, Erik Flodberg, Noa Carle