Efter kursen
Varje år läser över 1500 personer en kurs på Berghs. Våra kursdeltagare besitter ett brett spann av erfarenheter och kompetenser. Vad de har gemensamt är att de vill kompetensutvecklas och nätverka med andra som har liknade utmaningar som dem själva. Här samlar vi artiklar med berättelser från några av de som läst en kurs hos oss.

3 roliga kursdagar som stärkte Linda i sociala medier
Linda Elverstig berättar om jobbet på MatVärden, och om intensivkursen Bygga varumärke i sociala medier som hon gick på Berghs under hösten.

Kursen blev en nytändning i arbetslivet
I denna intervju berättar Flora Wingård om sitt nuvarande jobb och sina upplevelser av kursen Digital försäljning med fokus e-handel.

Så blev AI Julias bästa kollega
På distanskursen AI för kommunikatörer lärde sig Julia Humbla att använda artificiell intelligens som ett arbetsverktyg.

Michelle fick flera värdefulla verktyg på kursen
Michelle Jacobsson berättar om jobbet på Almega Serviceföretagen – och om lärdomarna från kursen Varumärkespositionering och strategi.

Distanskursen hjälpte Elsa att bli produktionsledare
Elsa Bard berättar om sitt jobb som produktionsledare på Stadium – och hur kursen gav henne verktyg, trygghet och nya kontakter.

Illustrationskursen blev en kreativ comeback
Linus Andersson behövde en nytändning, något som kunde få honom att känna den där glöden igen. Berghskursen blev starten på något nytt.

Från komplexitet till klarhet – kursen gav Carl-Fredrik struktur i varumärkesarbetet
I våras gick Carl-Fredrik Movitz distanskursen Varumärkes- och affärsstrategi. Här berättar han om kursen och jobbet som kommunikationschef.

Frida gick en framtidskurs för nyfikna kommunikatörer
Frida Hallström är Kommunikations- och marknadsansvarig på Almi Väst. Efter kursen på Berghs använder hon dagligen AI som strategiskt bollplank.

Cecilia utökade sin verktygslåda med Business Design
Våren 2025 tog Cecilia steget och gick kursen Business Design – en resa som inte bara utvecklade hennes kompetens, utan även öppnade nya perspektiv.

Från operativ till strategisk – så förändrade kursen Villes arbetssätt
Ville Engberg jobbar på Voice of the Ocean. På distanskursen Strategisk kommunikation fick han både en verktygslåda och värdefulla kontakter.

Så breddade Julia sin karriär med en kvällskurs i copywriting
Julia Ekström är tonsättaren som adderade copywriting till sin kreativa palett. Här berättar hon mer om studetiden och sitt jobb.

Kvällskursen förändrade Sarras syn på kreativitet
När Sarra Reguig sökte kursen Content Creation Start på Berghs var tanken att det skulle vara ett steg mot något nytt – och så blev det.