Kurser

Nyhet!
Digital B2B-marknadsföring

  • Strategisk marknadsplanering för B2B-företag
  • Innehåll för hela köpresan
  • Sociala medier och Influencer marketing

Lär dig att arbeta strategiskt med metoder som content marketing och account based marketing inom B2B. Du får en grundlig förståelse för olika kanaler och medier, mätning och analys samt sätta en strategi för ditt arbete framåt.

Nivå
Professional
Format
Dagtid
Språk
Svenska
Plats
Bobergsgatan 48, Stockholm
Pris
38 750 SEK (inkl. moms)
31 000 SEK (exkl. moms)
Ansök innan
Onsdag 3 april
Start
Onsdag 10 april
Slut
Onsdag 15 maj
Lektionstid
30 timmar
Egenstudier
5-10 timmar
Kursdatum

Onsdagarna 10/4, 17/4, 24/4, 8/5, 15/5 kl. 09.00-16.00

Ansök nu

*Din ansökan blir bindande först när du blivit erbjuden en plats och sedan har tackat ja.

Om kursen

Syftet är att ge dig som arbetar med eller vill arbeta med B2B-marknadsföring ordentliga verktyg och en grundlig förståelse för vad digitala arbetssätt och kanaler kan göra. Utifrån vad du får med dig kan du sätta en strategi, identifiera lämpliga kunder och utveckla lead generation tillsammans med säljavdelningen. Samt veta vilka kanaler och medier du ska prioritera samt ta fram värdefullt innehåll. Du får en stabil grund för att kunna sätta igång eller utveckla ditt företags digitala marknadsföring med rätt kunskaper, begrepp, verktyg och praktiska arbetsmetoder.

Under kursens gång väljer du en fördjupningsuppgift kopplad till ditt eget företags digitala position, och de olika delarna av kursens innehåll. Du får handledning och redovisar dina erfarenheter i samband med kursavslut. För att få bästa resultat av fördjupningsuppgiften bör du kunna lägga ett par timmar i veckan utöver kurstillfällena.

Vid alla tillfällen varvas teori och praktiska övningar, som ger dig kunskap om konkreta modeller. Detta gör att du efter avslutad kurs har de verktyg du behöver för att arbeta med ditt företags strategiska och taktiska aktiviteter inom digital marknadsföring på ett framgångsrikt sätt.

Vem är kursen för?

Du ska ha arbetat några år med marknadsföring, helst inom B2B för att förstå de förutsättningar som gäller.

Det här får du

  • Strategisk marknadsplanering för B2B-företag
  • Hur säljare och marknadsförare kan jobba tillsammans – smarketing
  • ABM – marknadsföring mot utvalda kunder och segment
  • Arbetet med lead generation och lead nurturing - innehåll för hela köpresan
  • Hur B2B-företag arbetar med sök och sociala medier
  • Influencer marketing för B2B-företag
  • Marketing automation
  • Mål, mätningar och analys

Utbildningen blandar teori och praktik. Deltagarna arbetar med ett case under hela kursen.

Vanliga frågor

Hittar du inte svaret på din fråga eller vill ha mer information? Här hittar du svaren på de vanligaste frågorna om Berghs kurser.

Kursansvarig

Pontus.Staunstrup

Pontus Staunstrup

Digital marknadsföringsstrateg.

Pontus leder även kursen Marknadsföring på LinkedIn.

Ansökan och antagningskrav

Behöver jag några förkunskaper?

Du ska ha några års erfarenhet inom marknadsföring, helst inom B2B, för att förstå de förutsättningar som gäller. Kursen ges på svenska.

Skicka också med

På denna kurs krävs det inga ansökningshandlingar. Kursen ges på svenska.

När får jag besked om jag kommit in?

På denna kurs gäller löpande antagning och principen först till kvarn. Din ansökan är bindande först efter att du tackat ja till kursen via mailbekräftelsen som skickas ut. Det innebär att du är garanterad en plats i och med din anmälan under förutsättning att vi fortfarande har platser kvar att erbjuda.

Kursintyg

Efter genomförd kurs som även innefattar ett projektarbete
(och minst 80% närvaro) utfärdas kursintyg.

Vad kostar kursen?

Studieavgift inkl. moms
38 750 kronor

Studieavgift exkl. moms
31 000 kronor

Frågor om kursen?


Kontakta oss om du har några frågor!

Utbildningskoordinator

Stina Svärd