
Digital B2B-marknadsföring
- Lead generation och lead nurturing
- Marketing automation och andra verktyg
- Sociala medier för B2B
B2B-marknadsföring har förändrats i grunden med internet. Lär dig att arbeta strategiskt med metoder som content marketing och account based marketing. Du får en grundlig förståelse för olika kanaler och medier – t.ex sociala medier, sök, influencers och IP-styrd annonsering. Dessutom lägger vi ordentligt med tid på teknik och verktyg samt mätning och analys.
27 sep - 1 nov
* Din anmälan blir bindande först när du blivit erbjuden en plats och sedan har tackat ja.
Om kursen
Syftet är att ge dig som arbetar med eller vill arbeta med B2B-marknadsföring ordentliga verktyg och en grundlig förståelse för vad digitala arbetssätt och kanaler kan göra. Utifrån vad du får med dig kan du sätta en strategi, identifiera lämpliga kunder och utveckla lead generation tillsammans med säljavdelningen. Samt veta vilka kanaler och medier du ska prioritera samt ta fram värdefullt innehåll. Du får en stabil grund för att kunna sätta igång eller utveckla ditt företags digitala marknadsföring med rätt kunskaper, begrepp, verktyg och praktiska arbetsmetoder.
Under kursens gång väljer du en fördjupningsuppgift kopplad till ditt eget företags digitala position, och de olika delarna av kursens innehåll. Du får handledning och redovisar dina erfarenheter i samband med kursavslut. För att få bästa resultat av fördjupningsuppgiften bör du kunna lägga ett par timmar i veckan utöver kurstillfällena.
Vid alla tillfällen varvas teori och praktiska övningar, som ger dig kunskap om konkreta modeller. Detta gör att du efter avslutad kurs har de verktyg du behöver för att arbeta med ditt företags strategiska och taktiska aktiviteter inom digital marknadsföring på ett framgångsrikt sätt.
Vem är kursen för?
Du ska ha arbetat några år med marknadsföring, helst inom B2B för att förstå de förutsättningar som gäller.
Kursansvarig
Pontus Staunstrup, Digital marknadsföringsstrateg. Pontus leder även kursen Marknadsföring på LinkedIn på Berghs.
Ansökan och antagningskrav
Behöver jag några förkunskaper?
Du ska ha några års erfarenhet inom marknadsföring, helst inom B2B, för att förstå de förutsättningar som gäller. Kursen ges på svenska.
Skicka också med
På denna kurs krävs det inga ansökningshandlingar. Kursen ges på svenska.
När får jag besked om jag kommit in?
På denna kurs gäller löpande antagning och principen först till kvarn. Din ansökan är bindande först efter att du tackat ja till kursen via mailbekräftelsen som skickas ut. Det innebär att du är garanterad en plats i och med din anmälan under förutsättning att vi fortfarande har platser kvar att erbjuda.
Kursintyg
Efter genomförd kurs som även innefattar ett projektarbete
(och minst 80% närvaro) utfärdas kursintyg.
Vad kostar kursen?
Studieavgift inkl. moms
38 125 kronor
Studieavgift exkl. moms
30 500 kronor
Vill du ansöka om delbetalning / finansiering? Läs mer här!
27 sep - 1 nov
* Din anmälan blir bindande först när du blivit erbjuden en plats och sedan har tackat ja.
Det här får du
- Strategisk marknadsplanering för B2B-företag
- Hur säljare och marknadsförare kan jobba tillsammans – smarketing
- ABM – marknadsföring mot utvalda kunder och segment
- Arbetet med lead generation och lead nurturing – innehåll för hela köpresan
- Hur B2B-företag arbetar med sök och sociala medier
- Influencer marketing för B2B-företag
- Marketing automation
- Mål, mätningar och analys
Utbildningen blandar teori och praktik. Deltagarna arbetar med ett case under hela kursen.
Vanliga frågor
Hittar du inte svaret på din fråga eller vill ha mer information? Här hittar du svaren på de vanligaste frågorna om Berghs kurser.