Marknadsföring - Kurser

Att marknadsföra är en sak, men att göra det med en bra utbildning i ryggsäcken bjuder in till en spännande värld där det är din kunskap som kan vara helt avgörande för ett varumärkes framgång – och överlevnad. Som marknadsförare arbetar du med allt ifrån att ta fram strategier utifrån positionering, definition av varumärket och målgrupper till att göra omvärldsanalyser och skriva marknadsplaner. Det är du som vet hur man bygger ett starkt varumärke, och hur man bäst ska vårda det. På Berghs får du med dig all kunskap som behövs för att vara trygg i din roll som marknadsförare. Dessutom har vi kurser för dig som redan kan en del, men vill kunna ännu mer. Hos oss kan du även bygga en perfekt grund för att studera vidare och bredda kunskaperna inom de nära besläktade ämnena strategi och projektledning.

1. Välj kursnivå

  • Start -för nybörjare

    Om du vill utforska och lära dig mer om varumärke, marknadsföring eller sociala medier hjälper vi dig komma igång! Berghs Start är en samling kurser för dig som vill ta första steget att omvandla din nyfikenhet till kunskap.

  • Professional -för yrkesverksamma

    Det är aldrig för sent att lära sig något nytt. Berghs Professional är en serie kurser för dig som arbetar med kommunikation.

Laddar...

2. Se kurser ()

Berghs Start

Om du vill utforska och lära dig mer om varumärke, marknadsföring eller sociala medier hjälper vi dig komma igång! Berghs Start är en samling kurser för dig som vill ta första steget att omvandla din nyfikenhet till kunskap.

9 oktober

Marknadsföring Start

  • 9 oktober
  • Distans
  • Definition av varumärke och positionering
  • Marknadsföringens begrepp
  • Marknads- och aktivitetsplanering
  • Varumärke
  • Marknadsföring
  • Aktivitetsplanering
n/a

Marknadsföring Start

  • n/a
  • Kvällskurs_Piktogram Kvällstid
  • Marknadsföringens grunder – begrepp och terminologi
  • Vad är ett varumärke och hur jobbar man med det
  • Segmentering och målgrupper
  • Marknadsföring
  • Varumärke
  • Målgrupper

Berghs Professional

Det är aldrig för sent att lära sig något nytt. Berghs Professional är en serie kurser för dig som arbetar med kommunikation.

8 oktober

Strategisk marknadsföring

  • 8 oktober
  • Dagkurs_Piktogram Dagtid
  • Marknadsföringens grunder, begrepp och terminologi
  • Varumärkesstrategi, löfte och kärnvärden
  • Kommunikationsstrategi och planering
  • Marknadsföring
  • Varumärkesstrategi
  • Kommunikationsstrategi
15 oktober

Growth Marketing

  • 15 oktober
  • Distans
  • Kartläggning av kundresor
  • Dataanalys
  • Digital taktik och metodik
  • Kartläggning av kundresor
  • Dataanalys
  • Digital taktik och metodik
10 november

Marknadsföring på Facebook & Instagram

  • 10 november
  • Intensiv_Piktogram Intensiv
  • Dagkurs_Piktogram Dagtid
  • Business Manager och Ads Manager
  • Identifiering av målgrupper
  • Optimering av kampanjer
  • Business och Ads Manager
  • Målgrupper
  • Optimering av kampanjer
17 mars

Presentationsteknik och idéförsäljning

  • 17 mars
  • Intensiv_Piktogram Intensiv
  • Dagkurs_Piktogram Dagtid
  • Metoder inom presentationsteknik
  • Säljfokuserad rådgivning
  • Retorikverktyg
  • Presentationsteknik
  • Säljfokuserad rådgivning
  • Retorikverktyg
18 mars

Communication Management

  • 18 mars
  • Dagkurs_Piktogram Dagtid
  • Ökad ledarförmåga i utmanande kommunikationssituationer
  • Bygga nätverk av kommunikationsproffs
  • Vägleda och utveckla ledningsgruppens medlemmar i kommunikation
  • Ökad ledarförmåga
  • Bygga nätverk
  • Utveckla ledningsgruppen i kommunikation
n/a

Marknadsföring på LinkedIn

  • n/a
  • Intensiv_Piktogram Intensiv
  • Dagkurs_Piktogram Dagtid
  • Analysera statistik utifrån företagssidan och dess följare, vilka når man idag och hur stor potentiell målgrupp finns på plattformen
  • Målgruppsfokus – hur hittar du din målgrupp på LinkedIn, vilka parametrar finns som segmenteringsmöjligheter
  • Annonseringsmöjligheter – hur kan man nå ut på olika sätt
  • Analys
  • Målgruppsfokus
  • Annonseringsmöjligheter