Marknadsföring

Att marknadsföra är en sak, men att göra det med en bra utbildning i ryggsäcken bjuder in till en spännande värld där det är din kunskap som kan vara helt avgörande för ett varumärkes framgång – och överlevnad. Som marknadsförare arbetar du med allt ifrån att ta fram strategier utifrån positionering, definition av varumärket och målgrupper till att göra omvärldsanalyser och skriva marknadsplaner. Det är du som vet hur man bygger ett starkt varumärke, och hur man bäst ska vårda det. På Berghs får du med dig all kunskap som behövs för att vara trygg i din roll som marknadsförare. Dessutom har vi kurser för dig som redan kan en del, men vill kunna ännu mer. Hos oss kan du även bygga en perfekt grund för att studera vidare och bredda kunskaperna inom de nära besläktade ämnena strategi och projektledning.

1. Välj kursnivå

  • Start -för nybörjare

    Om du vill utforska och lära dig mer om varumärke, marknadsföring eller sociala medier hjälper vi dig komma igång! Berghs Start är en samling kurser för dig som vill ta första steget att omvandla din nyfikenhet till kunskap.

  • Professional -för yrkesverksamma

    Det är aldrig för sent att lära sig något nytt. Berghs Professional är en serie kurser för dig som arbetar med kommunikation.

Laddar...

2. Se kurser ()

Berghs Start

Om du vill utforska och lära dig mer om varumärke, marknadsföring eller sociala medier hjälper vi dig komma igång! Berghs Start är en samling kurser för dig som vill ta första steget att omvandla din nyfikenhet till kunskap.

5 februari

Marknadsföring Start

  • 5 februari
  • Kvällskurs_Piktogram Kvällstid
  • Marknadsföringens grunder – begrepp och terminologi
  • Vad är ett varumärke och hur jobbar man med det
  • Segmentering och målgrupper
  • Marknadsföring
  • Varumärke
  • Målgrupper
8 april

Marknadsföring Start

  • 8 april
  • Distans_Piktogram Distans
  • Definition av varumärke och positionering
  • Marknadsföringens begrepp
  • Marknads- och aktivitetsplanering
  • Varumärke
  • Marknadsföring
  • Aktivitetsplanering

Berghs Professional

Det är aldrig för sent att lära sig något nytt. Berghs Professional är en serie kurser för dig som arbetar med kommunikation.

14 november

Marknadsföring på Facebook & Instagram

  • 14 november
  • Dagkurs_Piktogram Dagtid
  • Intensiv_Piktogram Intensiv
  • Annonsering med Facebooks verktyg Business Manager och Ads Manager
  • Genomgång av grundläggande funktioner för företag och närvaro på Facebook
  • Användande av Facebooks tracking/konverterings pixel
  • Business Manager
  • Grundläggande funktioner
  • Facebook-pixel
Till kursen
Få platser kvar
23 januari

Marknadsföring på LinkedIn

  • 23 januari
  • Dagkurs_Piktogram Dagtid
  • Intensiv_Piktogram Intensiv
  • Analysera statistik utifrån företagssidan och dess följare, vilka når man idag och hur stor potentiell målgrupp finns på plattformen
  • Målgruppsfokus – hur hittar du din målgrupp på LinkedIn, vilka parametrar finns som segmenteringsmöjligheter
  • Annonseringsmöjligheter – hur kan man nå ut på olika sätt
  • Analys
  • Målgruppsfokus
  • Annonseringsmöjligheter
14 februari

Strategisk marknadsföring

  • 14 februari
  • Dagkurs_Piktogram Dagtid
  • Marknadsföringens grunder, begrepp och terminologi
  • Varumärkesstrategi, löfte och kärnvärden
  • Kommunikationsstrategi och planering
  • Marknadsföring
  • Varumärkesstrategi
  • Kommunikationsstrategi
7 mars

Communication Management

  • 7 mars
  • Dagkurs_Piktogram Dagtid
  • Ökad ledarförmåga i utmanande kommunikationssituationer
  • Bygga nätverk av kommunikationsproffs
  • Vägleda och utveckla ledningsgruppens medlemmar i kommunikation
  • Ökad ledarförmåga
  • Bygga nätverk
  • Utveckla ledningsgruppen i kommunikation