Jag gick kursen för att jag jobbar mycket tillsammans med vår marknadsavdelning och ville få mer inblick i allt vad det innebär. Eftersom jag bor i Göteborg var distanskursen ett jättebra alternativ. Plattformen är ett väldigt bra sätt att studera på och få allt material. Det var ett annorlunda upplägg då alla inlämningar gjordes öppet så att alla kunde se men det var kanon! Vi fick både feedback av läraren och av varandra och vi lärde oss mycket på att ge feedback. Sista gången hade vi redovisning muntligt för varandra via plattformen och fick både ge och ta feedback direkt. Det var ett jättebra avslut på en fantastiskt bra kurs!
Marknadsföring Start
Berghs Start
- Distans
Du som vill börja arbeta med marknadsföring får med den här kursen en grundläggande förståelse för de olika processer och modeller som ingår i en marknadsförares verktygslåda. Det är här du börjar din resa mot en spännande karriär!
Sammanfattning
Ansök nu Sista ansökningsdag är 30 jan 2020Datum: 6 mar 2020 – 24 apr 2020
Sista ansökningsdag: 30 jan 2020
Hur: Distans
Egna studietimmar: 10 timmar per vecka
Kursdatum: Start online 6 mar 12.00-15.00 Avslut online 24 apr 12.00-15.00
Plats: Den här kursen hålls på distans
Om kursen
Marknadsföring handlar om att skapa och vårda kundrelationer, att identifiera nya affärsmöjligheter och utveckla verksamheten. Den moderna marknadsföringen utgör en värdeskapande funktion och den här kursen ger dig grundläggande, breda kunskaper för att kunna förstå betydelsen och värdet av att tänka i termer av marknadsföring och kommunikation som adderar värde, både för kunden och för företaget.
Kursen ger en grundläggande förståelse och inblick i de praktiska kunskaper samt processer marknadsföring har, från omvärlds- och målgruppsanalys, till en färdig marknadsplan. Vi går igenom olika synsätt, teorier, metoder och tillämpar dessa på verkliga case.
Vem är kursen för?
För dig som är intresserad av att börja arbeta med marknadsföring. Efter genomgången kurs ska du kunna förstå och tillämpa begrepp och modeller inom marknadsföring på en grundläggande nivå.
Kursansvarig
Martin Lee, kreatör och strateg med fokus på företagskultur och varumärkesutveckling.
6 mar 2020 – 24 apr 2020
Sista ansökningsdag är 30 jan 2020
Hur: | Distans |
Egna studietimmar: | 10 timmar per vecka |
Kursdatum: | Start online 6 mar 12.00-15.00 Avslut online 24 apr 12.00-15.00 |
Plats: |
Den här kursen hålls på distans |
*Ansökan blir bindande först när du blivit antagen och tackat ja
Övrig information
För kursen behöver du tillgång till dator (med kamera och mikrofon) och en bra internetuppkoppling. I veckan för kursstart får du inlogg till Berghs onlineplattform där kursstarten sker och genomförs i videokonferens. Kursplan och schema finns i kursen i onlineplattformen.
Det här får du
- Marknadsföringens begrepp
- Segmentering och val av målgrupper
- Definition av varumärke och positionering
- Marknads- och aktivitetsplanering
Att läsa på distans
En distanskurs är perfekt för dig som vill kunna studera när och var du vill. Du läser din kurs via vår webbaserade utbildningsplattform och bestämmer själv när du löser kursuppgifterna enligt schemalagd inlämning. Genomsnittlig studietid för distanskurser är 10 h/vecka. Du behöver tillgång till en dator med kamera och ljudupptagning.
Du får personlig feedback (ej Berghs intro) och har direktkontakt med din lärare och dina kurskamrater via plattformen. Vi arbetar med öppen feedback samt peer-to-peer feedback. Kursstart och -avslut är på bestämda tidpunkter (se ovan vad som gäller för denna kurs). Kursstart och -avslut är viktiga kurstillfällen med ämnesintroduktion respektive redovisning av slutarbeten. Videomöten/-föreläsningar filmas och finns tillgängliga under terminen. Du kan genomföra kursen även om du får förhinder att delta i start eller avslut.
Vanliga frågor
Hittar du inte svaret på din fråga eller vill ha mer information? Här hittar du svaren på de vanligaste frågorna om distanskurser på Berghs.
För kursen behöver du tillgång till dator (med kamera och mikrofon) och en bra internetuppkoppling. I veckan för kursstart får du inlogg till Berghs onlineplattform där kursstarten sker och genomförs i videokonferens. Kursplan och schema finns i kursen i onlineplattformen.
- Marknadsföringens begrepp
- Segmentering och val av målgrupper
- Definition av varumärke och positionering
- Marknads- och aktivitetsplanering
En distanskurs är perfekt för dig som vill kunna studera när och var du vill. Du läser din kurs via vår webbaserade utbildningsplattform och bestämmer själv när du löser kursuppgifterna enligt schemalagd inlämning. Genomsnittlig studietid för distanskurser är 10 h/vecka. Du behöver tillgång till en dator med kamera och ljudupptagning.
Du får personlig feedback (ej Berghs intro) och har direktkontakt med din lärare och dina kurskamrater via plattformen. Vi arbetar med öppen feedback samt peer-to-peer feedback. Kursstart och -avslut är på bestämda tidpunkter (se ovan vad som gäller för denna kurs). Kursstart och -avslut är viktiga kurstillfällen med ämnesintroduktion respektive redovisning av slutarbeten. Videomöten/-föreläsningar filmas och finns tillgängliga under terminen. Du kan genomföra kursen även om du får förhinder att delta i start eller avslut.
Hittar du inte svaret på din fråga eller vill ha mer information? Här hittar du svaren på de vanligaste frågorna om distanskurser på Berghs.
Behöver jag några förkunskaper?
Du ska ha gymnasiekompetens eller motsvarande. Inga förkunskaper inom ämnet eller inom kommunikation i stort krävs.
För kursen krävs goda kunskaper i svenska språket.
När får jag besked om jag kommit in?
På denna kurs gäller löpande antagning och principen först till kvarn, din ansökan är bindande först efter att du tackat ja till kursen via mailbekräftelsen som skickas ut. Det innebär att du är garanterad en plats i och med din anmälan under förutsättning att vi fortfarande har platser kvar att erbjuda.Kursintyg
Efter genomförd kurs utfärdas kursintyg.
Studieavgift inkl. moms
23 125 kronor
Studieavgift exkl. moms
18 500 kronor