Marknads­föring Start

Berghs Start

  • Distans_Piktogram Distans

Du som vill börja arbeta med marknadsföring får med den här kursen en grundläggande förståelse för de olika processer och modeller som ingår i en marknadsförares verktygslåda. Det är här du börjar din resa mot en spännande karriär!

Sammanfattning

Ansök nu Sista ansökningsdag är 26 mar 2018

Datum: 9 apr 2018 – 4 jun 2018

Sista ansökningsdag: 26 mar 2018

Hur: Distans

Längd: 8 veckor

Egen studietid: 10 per vecka

Kursdatum: Start online 9 april 2018 kl 13.00-16.00 Avslut online 4 juni 2018 kl 13.00-16.00

Om kursen

Marknadsföring handlar om att skapa och vårda kundrelationer, att identifiera nya affärsmöjligheter och utveckla verksamheten. Den moderna marknadsföringen utgör en värdeskapande funktion och den här kursen ger dig grundläggande, breda kunskaper för att kunna förstå betydelsen och värdet av att tänka i termer av marknadsföring och kommunikation som adderar värde, både för kunden och för företaget.

Kursen ger en grundläggande förståelse och inblick i de praktiska kunskaper samt processer marknadsföring har, från omvärlds- och målgruppsanalys, till en färdig marknadsplan. Vi går igenom olika synsätt, teorier, metoder och tillämpar dessa på verkliga case.

Vem är kursen för?

För dig som är intresserad av att börja arbeta med marknadsföring. Efter genomgången kurs ska du kunna förstå och tillämpa begrepp och modeller inom marknadsföring på en grundläggande nivå.

Kursansvarig

Camilla BolinCamilla.Bolin, Marknadsdirektör, PPS AB

9 apr 2018 – 4 jun 2018

Sista ansökningsdag är 26 mar 2018

Hur: Distans
Längd: 8 veckor
Egna studietimmar: 10 per vecka
Kursdatum: Start online 9 april 2018 kl 13.00-16.00 Avslut online 4 juni 2018 kl 13.00-16.00
Ansök nu Sista ansökningsdag är 26 mar 2018

Det här får du

  • Marknadsföringens begrepp
  • Segmentering och val av målgrupper
  • Definition av varumärke och positionering
  • Marknads- och aktivitetsplanering

Vanliga frågor

Hittar du inte svaret på din fråga eller vill ha mer information? Här hittar du svaren på de vanligaste frågorna om distanskurser på Berghs.

  • Marknadsföringens begrepp
  • Segmentering och val av målgrupper
  • Definition av varumärke och positionering
  • Marknads- och aktivitetsplanering

Hittar du inte svaret på din fråga eller vill ha mer information? Här hittar du svaren på de vanligaste frågorna om distanskurser på Berghs.

Anette Damgren, Göteborg Energi AB, Säljkoordinator

"Jag är jättenöjd med hela kursen, upplägg, information och Camilla var fantastisk."

Anette Damgren, Göteborg Energi AB, Säljkoordinator

Jag gick kursen för att jag jobbar mycket tillsammans med vår marknadsavdelning och ville få mer inblick i allt vad det innebär. Eftersom jag bor i Göteborg var distanskursen ett jättebra alternativ. Plattformen är ett väldigt bra sätt att studera på och få allt material. Det var ett annorlunda upplägg då alla inlämningar gjordes öppet så att alla kunde se men det var kanon! Vi fick både feedback av läraren och av varandra och vi lärde oss mycket på att ge feedback. Sista gången hade vi redovisning muntligt för varandra via plattformen och fick både ge och ta feedback direkt. Det var ett jättebra avslut på en fantastiskt bra kurs!

Behöver jag några förkunskaper?

Du ska ha gymnasiekompetens eller motsvarande. Inga förkunskaper inom ämnet eller inom kommunikation i stort krävs.

När får jag besked om jag kommit in?

Sökande tas in i turordning. Besked kommer senast i samband med sista ansökningsdag.

Kursintyg

Efter genomförd kurs utfärdas kursintyg.

Studieavgift inkl. moms
21 875 kronor

Studieavgift exkl. moms
17 500 kronor

"Jag är jättenöjd med hela kursen, upplägg, information och Camilla var fantastisk."

Anette Damgren, Göteborg Energi AB, Säljkoordinator

Anette Damgren, Göteborg Energi AB, Säljkoordinator

Jag gick kursen för att jag jobbar mycket tillsammans med vår marknadsavdelning och ville få mer inblick i allt vad det innebär. Eftersom jag bor i Göteborg var distanskursen ett jättebra alternativ. Plattformen är ett väldigt bra sätt att studera på och få allt material. Det var ett annorlunda upplägg då alla inlämningar gjordes öppet så att alla kunde se men det var kanon! Vi fick både feedback av läraren och av varandra och vi lärde oss mycket på att ge feedback. Sista gången hade vi redovisning muntligt för varandra via plattformen och fick både ge och ta feedback direkt. Det var ett jättebra avslut på en fantastiskt bra kurs!

Ansökan och antagningskrav

Behöver jag några förkunskaper?

Du ska ha gymnasiekompetens eller motsvarande. Inga förkunskaper inom ämnet eller inom kommunikation i stort krävs.

När får jag besked om jag kommit in?

Sökande tas in i turordning. Besked kommer senast i samband med sista ansökningsdag.

Kursintyg

Efter genomförd kurs utfärdas kursintyg.

Vad kostar kursen?

Studieavgift inkl. moms

21 875 kronor

Studieavgift exkl. moms

17 500 kronor

Datum

26 mar
Sista datum för ansökan

9 apr
Kursstart