Digital innehållsstrategi

Berghs Professional

  • Kvällskurs_Piktogram Kvällstid
  • 30 timmar

Att fylla sin digitala plattform med innehåll är ett roligt jobb – och med ett ordentligt ramverk ser man dessutom till att det blir effektivt. Här lär du dig bland annat om digitala beteenden, mätverktyg och hur du kan använda SEO för att nå ut.

Vill du bli kontaktad när ansökan öppnas?

Om kursen

Öka din medvetenhet kring digitala användarbeteenden – hur besökaren uppfattar ditt innehåll och hur du som kommunikatör sätter upp en strategi för användarens resa genom din webbplats. Kursen ger dig en konkurrenskraftig spetskompetens, eftersom du utvecklar ditt redaktionella arbete inom User Experience (UX), Search Engine Optimization (SEO) och konvertering. Under kursen kommer du att löpande arbeta med en valfri webbplats, där du kontinuerligt får kunskap, nya ögon och verktyg att utgå ifrån i ditt optimeringsarbete.

En webbplats är ett skyltfönster som kan besökas av vem som helst, när som helst och var som helst i världen. Men även om ditt innehåll är representerat på webben så är det allt annat än självklart att det syns i rätt sammanhang. I takt med att webben har blivit självklar som kommunikationskanal så har du som innehållsansvarig blivit oumbärlig för företagen.

Vem är kursen för?

Din roll är att skapa konkurrenskraftigt innehåll. Du är en kommunikatör, informatör, webbredaktör eller copywriter. Du har skrivandet som en naturlig del i ditt dagliga arbete och vill arbeta mer strategiskt. Kursen välkomnar dig som vill utvecklas inom, eller börja arbeta med, digital kommunikation och User Experience (UX).

Vill du bli kontaktad när ansökan öppnas?

Det här får du

  • Digitala beteenden – Vad är en användarresa
  • Mätverktyg – Hur mäter och analyserar du dina KPI:er
  • Innehåll – Hur sätter du upp en strategi för dina idéer
  • User Experience – Hur presenterar du ditt innehåll för bättre konvertering
  • Search Engine Optimization – Hur sökoptimerar du ditt innehåll

Utöver schemalagd studietid ges två handledningstillfällen.

Vanliga frågor

Hittar du inte svaret på din fråga eller vill ha mer information? Här hittar du svaren på de vanligaste frågorna om kurser på Berghs.

Kursansvariga

Caroline.BirgerssonCaroline BirgerssonMoa.Blomkvist och Moa Blomkvist är copywriters med digital spetskompetens.
På Birger & Blom arbetar de med struktur och produktion av strategiskt innehåll på webben.

Ansökan och antagningskrav

Behöver jag några förkunskaper?

Du är en kommunikatör, informatör, webbredaktör eller copywriter. Du har skrivandet som en naturlig del i ditt dagliga arbete och vill arbeta mer innehållsstrategiskt.

Skicka också med

Till ansökan bifogas en kort beskrivning av dig själv (max en A4-sida) med en motivation till varför du söker just den här kursen. Du ska även bifoga en översiktlig sammanställning av utbildningar och arbeten ( CV).

När får jag besked om jag kommit in?

Besked kommer senast i samband med sista ansökningsdag.

Kursintyg

Efter genomförd kurs som även innefattar ett projektarbete (och minst 80% närvaro) utfärdas kursintyg.

Vad kostar kursen?

Studieavgift inkl. moms

31 250 kronor

Studieavgift exkl. moms

25 000 kronor