Digital innehållsstrategi

Berghs Professional

  • Kvällskurs_Piktogram Kvällstid
  • 30 timmar

Att fylla sin digitala plattform med innehåll är ett roligt jobb – och med ett ordentligt ramverk ser man dessutom till att det blir effektivt. Här lär du dig bland annat om digitala beteenden, mätverktyg och hur du kan använda SEO för att nå ut.

Sammanfattning

Ansök nu Sista ansökningsdag är 3 sep 2018

Datum: 25 sep 2018 – 6 dec 2018

Sista ansökningsdag: 3 sep 2018

Hur: Kvällstid

Antal timmar: 30

Egna studietimmar: 2,5-5 timmar per vecka

Kursdatum: Gemensam start tisdag den 25/9, därefter torsdagarna 4/10, 11/10 18/10, 25/10, 8/11, 15/11, 22/11, 29/11, 6/12, kl 18:00-21:00

Plats: Sveavägen 34, Stockholm

Om kursen

Öka din medvetenhet kring digitala användarbeteenden – hur besökaren uppfattar ditt innehåll och hur du som kommunikatör sätter upp en strategi för användarens resa genom din webbplats. Kursen ger dig en konkurrenskraftig spetskompetens, eftersom du utvecklar ditt redaktionella arbete inom User Experience (UX), Search Engine Optimization (SEO) och konvertering. Under kursen kommer du att löpande arbeta med en valfri webbplats, där du kontinuerligt får kunskap, nya ögon och verktyg att utgå ifrån i ditt optimeringsarbete.

En webbplats är ett skyltfönster som kan besökas av vem som helst, när som helst och var som helst i världen. Men även om ditt innehåll är representerat på webben så är det allt annat än självklart att det syns i rätt sammanhang. I takt med att webben har blivit självklar som kommunikationskanal så har du som innehållsansvarig blivit oumbärlig för företagen.

Vem är kursen för?

Kursen välkomnar dig som arbetar som webbredaktör, kommunikatör, skribent, copywriter eller helt enkelt ansvarar för innehåll på en webbplats. Du vill utvecklas inom User Experience (UX), Search Engine Optimization (SEO) och konvertering.

Kursansvariga

Caroline.BirgerssonCaroline BirgerssonMoa.Blomkvist och Moa Blomkvist är copywriters med digital spetskompetens.
På Birger & Blom arbetar de med struktur och produktion av strategiskt innehåll på webben.

25 sep 2018 – 6 dec 2018

Sista ansökningsdag är 3 sep 2018

Hur: Kvällstid
Antal lektionstimmar: 30
Egna studietimmar: 2,5-5 timmar per vecka
Kursdatum: Gemensam start tisdag den 25/9, därefter torsdagarna 4/10, 11/10 18/10, 25/10, 8/11, 15/11, 22/11, 29/11, 6/12, kl 18:00-21:00
Plats:

Sveavägen 34, Stockholm

Ansök nu Sista ansökningsdag är 3 sep 2018

Det här får du

  • Digitala beteenden – Vad är en användarresa
  • Mätverktyg – Hur mäter och analyserar du dina KPI:er
  • Innehåll – Hur sätter du upp en strategi för dina idéer
  • User Experience – Hur presenterar du ditt innehåll för bättre konvertering
  • Search Engine Optimization – Hur sökoptimerar du ditt innehåll

Utöver schemalagd studietid ges två handledningstillfällen.

Vanliga frågor

Hittar du inte svaret på din fråga eller vill ha mer information? Här hittar du svaren på de vanligaste frågorna om att läsa en kurs på Berghs.

  • Digitala beteenden – Vad är en användarresa
  • Mätverktyg – Hur mäter och analyserar du dina KPI:er
  • Innehåll – Hur sätter du upp en strategi för dina idéer
  • User Experience – Hur presenterar du ditt innehåll för bättre konvertering
  • Search Engine Optimization – Hur sökoptimerar du ditt innehåll

Utöver schemalagd studietid ges två handledningstillfällen.

Hittar du inte svaret på din fråga eller vill ha mer information? Här hittar du svaren på de vanligaste frågorna om att läsa en kurs på Berghs.

Behöver jag några förkunskaper?

Du har arbetserfarenhet och/eller utbildning som kommunikatör, informatör, webbredaktör eller copywriter.

Skicka också med

Till ansökan bifogas en kort beskrivning av dig själv (max en A4-sida) med en motivation till varför du söker just den här kursen. Du ska även bifoga en översiktlig sammanställning av utbildningar och arbeten ( CV).

När får jag besked om jag kommit in?

Besked kommer senast i samband med sista ansökningsdag.

Kursintyg

Efter genomförd kurs som även innefattar ett projektarbete (och minst 80% närvaro) utfärdas kursintyg.

Studieavgift inkl. moms
31 250 kronor

Studieavgift exkl. moms
25 000 kronor

Vill du ansöka om delbetalning / finansiering? Läs mer här!

Ansökan och antagningskrav

Behöver jag några förkunskaper?

Du har arbetserfarenhet och/eller utbildning som kommunikatör, informatör, webbredaktör eller copywriter.

Skicka också med

Till ansökan bifogas en kort beskrivning av dig själv (max en A4-sida) med en motivation till varför du söker just den här kursen. Du ska även bifoga en översiktlig sammanställning av utbildningar och arbeten ( CV).

När får jag besked om jag kommit in?

Besked kommer senast i samband med sista ansökningsdag.

Kursintyg

Efter genomförd kurs som även innefattar ett projektarbete (och minst 80% närvaro) utfärdas kursintyg.

Vad kostar kursen?

Studieavgift inkl. moms

31 250 kronor

Studieavgift exkl. moms

25 000 kronor

Vill du ansöka om delbetalning / finansiering? Läs mer här!
Datum

3 sep
Sista datum för ansökan

25 sep
Kursstart

30
Lektionstimmar

Gemensam start tisdag den 25/9, därefter torsdagarna 4/10, 11/10 18/10, 25/10, 8/11, 15/11, 22/11, 29/11, 6/12, kl 18:00-21:00