Digital kommunikation Start

Berghs Start

  • Distans_Piktogram Distans

Den digitala världen erbjuder oändliga möjligheter till snabbfotad och spännande kommunikation! Den här kursen lär dig om digital kommunikation och ger dig grundkunskaper inom bland annat virala videos, SEO/SEM, målgrupper och trendanalyser. En perfekt start att bygga vidare på!

Sammanfattning

Ansök nu Sista ansökningsdag är 22 mar 2018

Datum: 4 apr 2018 – 30 maj 2018

Sista ansökningsdag: 22 mar 2018

Hur: Distans

Längd: 8 veckor

Egen studietid: 10 per vecka

Kursdatum: Start online 4/4 kl 13.00-16.00 Avslut online 30/5 kl 13.00-16.00

Om kursen

Sociala medier som Facebook, Twitter, Instagram, Youtube m.fl. är tjänster som du använder dagligen. Men hur använder företag och organisationer samma tjänster i sin kommunikation och hur gör de för att stärka varumärken, bygga relationer med kunder, sälja produkter och kommunicera budskap?

Kursen syftar till att ge dig en mer strategisk och metodisk kompetens för att analysera, definiera, prioritera och utvärdera en digital närvaro kopplat till företags och organisationers övergripande affärs- och kommunikationsmål.

Vem är kursen för?

Det här är en grundläggande introduktionskurs som vänder sig till dig som vill lära känna det digitala medielandskapet och de möjligheter som finns med digital kommunikation.

Kursansvarig

Karin.BäcklundKarin Bäcklund, Digital strateg på Springtime

4 apr 2018 – 30 maj 2018

Sista ansökningsdag är 22 mar 2018

Hur: Distans
Längd: 8 veckor
Egna studietimmar: 10 per vecka
Kursdatum: Start online 4/4 kl 13.00-16.00 Avslut online 30/5 kl 13.00-16.00
Ansök nu Sista ansökningsdag är 22 mar 2018

Det här får du

  • Det nya digitala medielandskapet
  • Sociala verktyg
  • Sökmotoroptimering (SEM)
  • Interaktiva och integrerade kampanjer
  • Viral video
  • Omvärldsbevakning och webbanalys
  • Att skriva i sociala medier och digital PR
  • Digitala trender

Vanliga frågor

Hittar du inte svaret på din fråga eller vill ha mer information? Här hittar du svaren på vanligaste frågorna om kurser på Berghs.

  • Det nya digitala medielandskapet
  • Sociala verktyg
  • Sökmotoroptimering (SEM)
  • Interaktiva och integrerade kampanjer
  • Viral video
  • Omvärldsbevakning och webbanalys
  • Att skriva i sociala medier och digital PR
  • Digitala trender

Hittar du inte svaret på din fråga eller vill ha mer information? Här hittar du svaren på vanligaste frågorna om kurser på Berghs.

Cecilia Fråhn, Marknadschef Convilium AB

"En väldigt bra kurs med relevanta moment"

Cecilia Fråhn, Marknadschef Convilium AB

Föreläsningar varvades med eget arbete, vilket gjorde att jag lärde mig applicera mina nya kunskaper i verkligheten. Bra upplägg, funkar jättebra som distanskurs.

Behöver jag några förkunskaper?

Du ska ha gymnasiekompetens eller motsvarande. Inga förkunskaper inom ämnet eller inom kommunikation i stort krävs.

När får jag besked om jag kommit in?

Sökande tas in i turordning. Besked kommer senast i samband med sista ansökningsdag.

Kursintyg

Efter genomförd kurs utfärdas kursintyg.

Studieavgift inkl. moms
21 875 kronor

Studieavgift exkl. moms
17 500 kronor

"En väldigt bra kurs med relevanta moment"

Cecilia Fråhn, Marknadschef Convilium AB

Cecilia Fråhn, Marknadschef Convilium AB

Föreläsningar varvades med eget arbete, vilket gjorde att jag lärde mig applicera mina nya kunskaper i verkligheten. Bra upplägg, funkar jättebra som distanskurs.

Ansökan och antagningskrav

Behöver jag några förkunskaper?

Du ska ha gymnasiekompetens eller motsvarande. Inga förkunskaper inom ämnet eller inom kommunikation i stort krävs.

När får jag besked om jag kommit in?

Sökande tas in i turordning. Besked kommer senast i samband med sista ansökningsdag.

Kursintyg

Efter genomförd kurs utfärdas kursintyg.

Vad kostar kursen?

Studieavgift inkl. moms

21 875 kronor

Studieavgift exkl. moms

17 500 kronor

Datum

22 mar
Sista datum för ansökan

4 apr
Kursstart