Marknads­föring Start

Kvällstid
Start
  • Marknadsföring
  • Varumärkesutveckling
  • Kommunicera med olika målgrupper

Gör din första marknads- och aktivitetsplan! På den här grundkursen får du en första inblick i hur du skapar kundrelationer, identifierar målgrupper och utvecklar varumärken.

Kursinformation

Hur:
Kvällstid
Antal lektionstimmar:
25
Språk:
Svenska
Pris:
23 125 kronor
Egna studietimmar:
1-4 timmar/vecka
Vill du bli kontaktad när ansökan öppnas?

Om kursen

Marknadsföring handlar om att skapa och vårda kundrelationer, att identifiera nya affärsmöjligheter och utveckla verksamheten. Den här introduktionskursen i marknadsföring ger dig grundläggande kunskaper om just det. Kursen ger dig bra förutsättningar och kunskap för att kunna börja arbeta med marknadsföring på en grundläggande nivå.

Vi jobbar både teoretiskt och praktiskt, alltid nära verkligheten. Du kommer att lära dig begrepp och arbetsmetoder för att skapa enklare marknads- och aktivitetsplaner. Med hjälp av föreläsare hämtade från branschen visar vi hur olika discipliner jobbar tillsammans för att skapa effektiv och värdeskapande marknadsföring. Under kursen jobbar ni i grupp med att ta fram en enklare marknads- och aktivitetsplan som redovisas i slutet av kursen.

Vem är kursen för?

För dig som är intresserad av att börja arbeta med marknadsföring. Efter genomgången kurs ska du kunna förstå och tillämpa begrepp och modeller inom marknadsföring på en grundläggande nivå.

Vanliga frågor

Här hittar du svaren på de vanligaste frågorna om kurser på Berghs. Lästips! Längst ned på denna kurssida finns det relaterade artiklar – ett bra sätt att få veta mer. Fler frågor? Chatta gärna med oss!

Ansökan och antagningskrav

Behöver jag några förkunskaper?

Du ska ha gymnasiekompetens eller motsvarande. Kursen ges på svenska.

Skicka också med

På denna kurs krävs det inga ansökningshandlingar.

När får jag besked om jag kommit in?

På denna kurs gäller löpande antagning och principen först till kvarn. Din ansökan är bindande först efter att du tackat ja till kursen via mailbekräftelsen som skickas ut. Det innebär att du är garanterad en plats i och med din anmälan under förutsättning att vi fortfarande har platser kvar att erbjuda.

Kursintyg

Efter genomförd kurs (och minst 80% närvaro) utfärdas kursintyg.

Vad kostar kursen?

Studieavgift inkl. moms
23 125 kronor

Studieavgift exkl. moms
18 500 kronor

Vill du ansöka om delbetalning / finansiering? Läs mer här!

Kursansvarig

Rosie.KroppRosie Kropp, VP & Head of Global Brand Marketing på Ericsson.

Rosie är en senior marknadsförare och varumärkesexpert med mer än 25 års ledarerfarenhet från globala företag, konsultbyråer och startups. Hon har utvecklat och transformerat framgångsrika varumärken och bolag inom en mängd olika branscher i mer än 70 länder. Rosie är också en etablerad talare och kursledare på såväl internationella konferenser som Berghs.

Det här får du

  • Marknadsföringens grunder – begrepp och terminologi
  • Vad är ett varumärke och hur jobbar man med det
  • Marknads- och aktivitetsplaner
  • Omvärldsanalys
  • Segmentering och målgrupper
  • Positionering
  • Storytelling
  • Mål och aktiviteter
  • Marknads­kommunikation

Kontakta oss om du har några frågor!

Lisa Koikeroinen

Utbildningskoordinator
info@berghs.se

Tidigare kursdeltagare

Ebba.Lagercrantz
Ebba Lagercrantz, Marketing Director Medpeople
"Jag har fått en jättebra översiktlig bild av vad marknadsföring och kommunikation innebär. Och hur mycket strategi det ligger bakom varenda liten detalj. Som en bonus, utöver den kunskap jag fått, har jag också fått en fin kontakt med kursens lärare Rosie Kropp. Supergrym. Kompetent, inspirerande och mycket pedagogisk."
marknadsföring start - Andre Hangaard
Andre Hangaard
"Det gav verkligen mersmak. På ett mycket pedagogiskt, avslappnat och verklighetsförankrat sätt togs vi igenom marknadsföringens grundstenar. Att Berghs högklassiga lärare är oerhört stimulerande och skickliga bevisas då jag i tio veckor satt trollbunden i tre timmar på tisdagskvällarna, även efter en hård och lång arbetsdag."