Marknads­föring Start

Berghs Start

  • Kvällskurs_Piktogram Kvällstid
  • 25 timmar

Välkommen att ta ett första kliv in i marknadsföringsvärlden med den här kursen! Här skaffar du dig grundläggande kunskap om hur marknadsföringsarbetet går till och lär dig en lång rad begrepp och modeller som du kommer få nytta av – hur du än väljer att gå vidare.

Sammanfattning

Ansök nu Sista ansökningsdag är 22 aug 2017

Datum: 12 sep 2017 – 14 nov 2017

Sista ansökningsdag: 22 aug 2017

Hur: Kvällstid

Antal timmar: 25

Egen studietid: 1-4 timmar/vecka

Kursdatum: Kursstart tisdag den 12/9 kl 17.30-20.30 därefter kl 18.00-20.30 följande dagar: 19/9, 26/9, 3/10, 10/10, 17/10, 24/10, 31/10, 7/11, 14/11

Om kursen

Marknadsföring handlar om att skapa och vårda kundrelationer, att identifiera nya affärsmöjligheter och utveckla verksamheten. Den här introduktionskursen i marknadsföring ger dig grundläggande kunskaper om just det. Kursen ger dig bra förutsättningar och kunskap för att kunna börja arbeta med marknadsföring på en grundläggande nivå.

Vi jobbar både teoretiskt och praktiskt, alltid nära verkligheten. Du kommer att lära dig begrepp och arbetsmetoder för att skapa enklare marknads- och aktivitetsplaner. Med hjälp av föreläsare hämtade från branschen visar vi hur olika discipliner jobbar tillsammans för att skapa effektiv och värdeskapande marknadsföring. Under kursen jobbar ni i grupp med att ta fram en enklare marknads- och aktivitetsplan som redovisas i slutet av kursen.

Vem är kursen för?

För dig som är intresserad av att börja arbeta med marknadsföring. Efter genomgången kurs ska du kunna förstå och tillämpa begrepp och modeller inom marknadsföring på en grundläggande nivå.

Kursansvarig

Geta.Kroon.BerghsMargareta Kroon, varumärkes- och kommunikationsstrateg, Brand Fans AB

12 sep 2017 – 14 nov 2017

Sista ansökningsdag är 22 aug 2017

Hur: Kvällstid
Antal lektionstimmar: 25
Egna studietimmar: 1-4 timmar/vecka
Kursdatum: Kursstart tisdag den 12/9 kl 17.30-20.30 därefter kl 18.00-20.30 följande dagar: 19/9, 26/9, 3/10, 10/10, 17/10, 24/10, 31/10, 7/11, 14/11
Ansök nu Sista ansökningsdag är 22 aug 2017

Det här får du

  • Marknadsföringens grunder – begrepp och terminologi
  • Vad är ett varumärke och hur jobbar man med det
  • Marknads- och aktivitetsplaner
  • Omvärldsanalys
  • Segmentering och målgrupper
  • Positionering
  • Mål och aktiviteter
  • Marknadskommunikation

Vanliga frågor

Hittar du inte svaret på din fråga eller vill ha mer information? Här hittar du svaren på de vanligaste frågorna om kurser på Berghs.

"Det gav verkligen mersmak."

Andre Hangaard

Andre Hangaard

På ett mycket pedagogiskt, avslappnat och verklighetsförankrat sätt togs vi igenom marknadsföringens grundstenar. Att Berghs högklassiga lärare är oerhört stimulerande och skickliga bevisas då jag i tio veckor satt trollbunden i tre timmar på tisdagskvällarna, även efter en hård och lång arbetsdag.

Ansökan och antagningskrav

Behöver jag några förkunskaper?

Nej, på denna kurs krävs det inga förkunskaper.

Skicka också med

På denna kurs krävs det inga ansökningshandlingar.

När får jag besked om jag kommit in?

På denna kurs gäller löpande antagning och principen först till kvarn. Det innebär att du är garanterad en plats i och med din anmälan under förutsättning att vi fortfarande har platser kvar att erbjuda. Senast i samband med sista ansökningsdag får du besked.

Kursintyg

Efter genomförd kurs (och minst 80% närvaro) utfärdas kursintyg.

Vad kostar kursen?

Studieavgift inkl. moms

18 125 kronor

Studieavgift exkl. moms

14 500 kronor

Datum

22 aug

Sista datum för ansökan

12 sep

Kursstart

25

Lektionstimmar