Att skriva - Kurser
Berghs hjälper dig att utveckla ditt kreativa skrivande. Oavsett om du vill arbeta som skribent, manusförfattare, skrivande kommunikatör, copywriter, pr-kommunikatör, informatör, vässa din formuleringsförmåga i skriven text eller öva på kreativt skrivande har Berghs lösningen för dig.
Välj mellan kurser som lär dig skriva för att övertyga eller att skriva för webben. Vi lär dig mer om content marketing eller utvecklar ditt skrivande inom digital copywriting.
Att skriva för att övertyga
- Argumenterande text
- Kommunikationsmål
- Skriv effektivt
Att skriva för att övertyga
- Hur välja rätt budskap?
- Målgruppsanpassning
- Skriva för olika kanaler
UX Writing
- Mikrocopy
- Användarbeteende
- Metoder och verktyg
Writing Basics
- Learn at your own pace
- From presentation planning to delivery
- Project-based, fun and practical
Relaterade artiklar

Så blir du bättre på att skriva
Drömmer du om att skriva en bok, ett manus eller funderar på att starta en blogg? Har du svårt att komma igång med ditt skrivande? Författaren Sofia Lundberg är kursansvarig för Att skriva Start på Berghs. Här ger hon sina bästa tips och delar även med sig av mindre lyckade erfarenheter.

Intensivkursen stärkte Katarina i sin yrkesroll
Katarina Stattin är vd-assistent på Hässelby Blommor. Hon skriver mycket i jobbet och i somras gick hon intensivkursen Att skriva för att övertyga på Berghs. Här berättar hon om kursen och vad hon fick med sig.

3 tips för bättre UX Writing
Som skribenter har vi ofta många ramverk, riktlinjer och intressenter att förhålla oss till. Men i UX-världen är användaren alltid vår högsta prioritet. Vi utgår från användarens riktiga behov och utmaningar för att genom design hjälpa och guida målgruppen genom våra digitala tjänster. Lena Stenberg är kursansvarig för intensivkursen UX Writing på Berghs. Här delar hon med sig av några konkreta tips inom UX Writing.