Att skriva

Berghs hjälper dig att utveckla ditt kreativa skrivande. Oavsett om du vill arbeta som skribent, manusförfattare, skrivande kommunikatör, copywriter, pr-kommunikatör, informatör, vässa din formuleringsförmåga i skriven text eller öva på kreativt skrivande har Berghs lösningen för dig. Välj mellan kurser som lär dig skriva för att övertyga eller att skriva för webben. Vi lär dig mer om content marketing eller utvecklar ditt skrivande inom digital copywriting. Låt Berghs hjälpa dig att komma igång, att hitta riktningen och metoderna kring ditt skrivande - eller att ta nästa steg och vässa dina kompetenser.

1. Välj kursnivå

  • Start -för nybörjare

    Om du vill utforska och lära dig mer om varumärke, marknadsföring eller sociala medier hjälper vi dig komma igång! Berghs Start är en samling kurser för dig som vill ta första steget att omvandla din nyfikenhet till kunskap.

  • Professional -för yrkesverksamma

    Det är aldrig för sent att lära sig något nytt. Berghs Professional är en serie kurser för dig som arbetar med kommunikation.

Laddar...

2. Se kurser ()

Berghs Start

Om du vill utforska och lära dig mer om varumärke, marknadsföring eller sociala medier hjälper vi dig komma igång! Berghs Start är en samling kurser för dig som vill ta första steget att omvandla din nyfikenhet till kunskap.

17 september

Att skriva Start

  • 17 september
  • Kvällskurs_Piktogram Kvällstid
  • Copywriting – så säljer du med ord som redskap
  • Filmmanus – så skriver du fram rörliga bilder
  • Att skriva för sociala medier
  • Copywriting
  • Filmmanus
  • Skriva för sociala medier

Berghs Professional

Det är aldrig för sent att lära sig något nytt. Berghs Professional är en serie kurser för dig som arbetar med kommunikation.

16 september

Berghs Upgrade – Digital Copywriting

  • 16 september
  • Dagkurs_Piktogram Dagtid
  • Utbilda dig till en ny roll
  • Hur arbeta med Content och Inbound Marketing
  • Inblick i UX-Writing
  • Arbeta praktiskt med Storytelling
  • Utbilda dig till en ny roll
  • Content och Inbound Marketing
  • UX-Writing
  • Storytelling
18 september

Att skriva för att övertyga

  • 18 september
  • Dagkurs_Piktogram Dagtid
  • Argumenterande text, att hitta rätt argument
  • Kommunikationsmål – att beräkna effekt av texter
  • Skriv effektivt – lär dig att hantera skrivprocessen
  • Argumenterande text
  • Kommunikationsmål
  • Skriv effektivt
Till kursen
Få platser kvar
25 september

UX Writing

  • 25 september
  • Dagkurs_Piktogram Dagtid
  • Intensiv_Piktogram Intensiv
  • Innehåll – Hur du skriver för att optimera användarupplevelsen.
  • Search Engine Optimization – Hur du sökoptimerar ditt innehåll.
  • Mätverktyg – Hur du mäter och analyserar dina KPI:er.
  • Innehåll – Hur du optimerar användarupplevelsen
  • SEO - Hur du sökoptimerar
  • Mätning och analys av KPI:er
4 december

Att skriva för att övertyga

  • 4 december
  • Dagkurs_Piktogram Dagtid
  • Intensiv_Piktogram Intensiv
  • Argumenterande text - att hitta rätt argument
  • Stilistik – att skriva en text som låter bra
  • Kommunikationsmål – att beräkna effekt av texter
  • Argumenterande text
  • Stilistik
  • Kommunikationsmål