Sista ansökningsdag är 24 maj

Att skriva för att övertyga

Dagtid
Professional
  • Argumenterande text
  • Stilistik
  • Kommunikationsmål

I en värld där man fullkomligt drunknar i budskap gäller det att veta hur man ska kommunicera för att nå fram. Här får du konkreta tips och råd på hur dina ord blir de som verkligen påverkar mottagaren.

30 jun - 2 jul

Sista ansökningsdag är 24 maj
Hur:
Dagtid
Antal lektionstimmar:
18
Språk:
Svenska
Pris:
30 000 kronor
Kursdatum:
Onsdag 30/6, torsdag 1/7 och fredag 2/7 kl 09.00-16.00
Egna studietimmar:
ca 3-5 timmar
Ansök nu

*Ansökan blir bindande först när du blivit antagen och tackat ja.

Om kursen

Antalet människor som skriver i sina yrken ökar stadigt. Varor och tjänster blir alltmer sammansatta och kräver bättre beskrivningar. De flesta kunder letar själva upp den information de vill ha på nätet om varor och tjänster, företag och organisationer och jämför som aldrig tidigare. Företag och organisationer blir valda – eller bortvalda – utan att ens veta om det.

Det ställer helt nya krav på att medarbetarna inom en organisation måste kunna skriva på ett intressant och övertygande sätt. Och de måste ha samma synsätt på vad som är en bra text och vad som inte är det. Det är det du lär dig på denna utbildning.

Under kursen lär du dig budskapsval, argumentation och målgruppsanpassning. Vidare dispositionsmodeller, stilistik, läsbarhet och vanliga fel. Du kommer få veta hur skrivprocessen fungerar och hur du skriver effektivt. Och även hur du hanterar invändningar och ändringar från dina beställare och uppdragsgivare. Under kursen får du flera praktiska skrivuppgifter; både metodövningar och verkliga fall. Du kommer också att få möjlighet att förbättra ditt eget företags informationsmaterial.

Vem är kursen för?

Kursen riktar sig till dig som arbetar på en marknads- eller informationsavdelning, på en PR-, kommunikations- eller webbyrå. Men även till säljare och produktspecialister som vill utveckla sin skrivförmåga.

 

Vanliga frågor

Hittar du inte svaret på din fråga eller vill ha mer information? Här hittar du svaren på de vanligaste frågorna om att läsa en kurs på Berghs.

 

Kursansvarig

mikael-rosen-berghsMikael Rosén, copywriter. Mikael har lång erfarenhet som kommunikationsbyråledare, skribent och föreläsare och har arbetat med de flesta typer av företag, organisationer och myndigheter.

Ansökan och antagningskrav

Behöver jag några förkunskaper?

Nej, du behöver inga egentliga förkunskaper men du har störst nytta av kursen om du arbetar med skriftlig kommunikation eller tänker göra det i framtiden. Kursen ges på svenska.

Skicka också med

På denna kurs krävs det inga ansökningshandlingar.

När får jag besked om jag kommit in?

På denna kurs gäller löpande antagning och principen först till kvarn. Det innebär att du är garanterad en plats i och med din anmälan under förutsättning att vi fortfarande har platser kvar att erbjuda. Senast i samband med sista ansökningsdag får du besked.

Vad kostar kursen?

Studieavgift inkl. moms
30 000 kronor

Studieavgift exkl. moms
24 000 kronor

Vill du ansöka om delbetalning / finansiering? Läs mer här!

30 jun - 2 jul

Sista ansökningsdag är 24 maj
Hur:
Dagtid
Antal lektionstimmar:
18
Språk:
Svenska
Pris:
30 000 kronor
Kursdatum:
Onsdag 30/6, torsdag 1/7 och fredag 2/7 kl 09.00-16.00
Egna studietimmar:
ca 3-5 timmar
Ansök nu

*Ansökan blir bindande först när du blivit antagen och tackat ja.

Övrig information

Kursen hålls på Bobergsgatan, läs mer på första sidan på berghs.se hur vi skapar en säker miljö. OBS! Vi följer myndigheters rekommendationer och riktlinjer, och vid restriktioner vad gäller resor och sammankomster ges kursen helt online. Om du är anmäld till en fysisk kurs och inte vill delta online kan du inom 3 dagar efter att du fått besked att kursen ges helt online istället omboka till ett senare kurstillfälle.

Det här får du

  • Att välja rätt budskap
  • Argumenterande text – att hitta rätt argument
  • Målgruppsanpassning
  • Disposition – vanliga fel
  • Stilistik – att skriva en text som låter bra
  • Att skriva för webben och sociala medier
  • Skriv effektivt – lär dig att hantera skrivprocessen
  • Kommunikationsmål – att beräkna effekt av texter
  • Att hantera invändningar och ändringar
  • Individuella textgenomgångar
  • Textanalys – webbtexter, reklam, information
  • Ditt eget företags information och hur den kan förbättras

Max antal deltagare
Vi tar endast emot 12 deltagare på denna kurs.