Marknadsföring - Kurser
Som marknadsförare arbetar du med allt ifrån att ta fram strategier utifrån positionering, definition av varumärket och målgrupper till att göra omvärldsanalyser och skriva marknadsplaner. Det är du som vet hur man bygger ett starkt varumärke, och hur man bäst ska vårda det.
På Berghs får du med dig all kunskap som behövs för att vara trygg i din roll som marknadsförare. Dessutom har vi kurser för dig som redan kan en del, men vill kunna ännu mer. Hos oss kan du även bygga en perfekt grund för att studera vidare och bredda kunskaperna inom de nära besläktade ämnena strategi och projektledning.
Datadriven marknadsföring Start
- —Kartläggning av kundresor
- —Målsättningar och KPI:er
- —Resultatinriktad annonsering
- Ansök senast
- 2026-01-08
- Start
- 2026-03-03
- Slut
- 2026-05-13
Marknadsföring Start
- —Varumärke och positionering
- —Marknads- och aktivitetsplanering
- —Val av målgrupper
- Ansök senast
- 2026-01-08
- Start
- 2026-04-17
- Slut
- 2026-06-12
Product Marketing
- —Översätt teknik och funktionalitet till konkret kundvärde
- —Formulera och förankra ditt budskap
- —Led en lansering med ett sammanhållet narrativ
- Ansök senast
- 2026-01-08
- Start
- 2026-04-16
- Slut
- 2026-06-11
Strategisk marknadsföring
- —Vision, syfte och vägledande principer
- —Varumärkesstrategi
- —Kommunikationsstrategi
- Ansök senast
- 2026-01-08
- Start
- 2026-03-12
- Slut
- 2026-04-23
Relaterade artiklar

Charlotte har haft stor nytta av kurserna på Berghs
Charlotte Bratt berättar om sina erfarenheter från Berghs och delar med sig av karriärtips till dig som också ibland känner dig vilsen i arbetslivet.

Kursen gav Sofia större självförtroende och nya verktyg
Sofia Wike är kommunikatör på Sandviken Energi. Här berättar hon om sitt jobb och om Berghs kurs Strategisk marknadsföring.

Kursnyheter på Berghs!
Vi uppdaterar ständigt vårt kursutbud med nya kurser, nytt innehåll och nya lärare!