Sociala medier

Det var inte särskilt länge sedan social media lätt glömdes bort bland andra satsningar, inte ansågs kunna ge tillräckligt mycket tillbaka eller helt enkelt verkade lite larvigt. Idag vet vi bättre. En väl genomförd kampanj i sociala medier kan ge långt mer påverkan än en storsatsning i dyrare, analoga kanaler. Att arbeta med sociala medier bjuder verkligen in till kreativ revolution. Här får du kommunicera med målgrupper på ett mycket snabbare sätt än i traditionell marknadsföring och möjligheten till tvåvägskommunikation öppnar för helt nya sätt att vara kreativ. Inom sociala medier har vi en mängd kurser, både för dig som gillar att arbeta strategiskt med marketing och statistik som social media manager till att med mer kreativa uttryck bygga varumärken. Här lär du dig allt ifrån strategi, planering, synergier, storytelling och digital PR till hur man tar fram relevanta idéer och tar ut dem på ett sätt som passar i sociala medier.

1. Välj kursnivå

  • Start -för nybörjare

    Om du vill utforska och lära dig mer om varumärke, marknadsföring eller sociala medier hjälper vi dig komma igång! Berghs Start är en samling kurser för dig som vill ta första steget att omvandla din nyfikenhet till kunskap.

  • Professional -för yrkesverksamma

    Det är aldrig för sent att lära sig något nytt. Berghs Professional är en serie kurser för dig som arbetar med kommunikation.

Laddar...

2. Se kurser ()

Berghs Professional

Det är aldrig för sent att lära sig något nytt. Berghs Professional är en serie kurser för dig som arbetar med kommunikation.

5 december

Motion Graphics

  • 5 december
  • Dagkurs_Piktogram Dagtid
  • Intensiv_Piktogram Intensiv
  • Rendering och filformat. Vilka format används för produktion och hur levereras en färdig produkt?
  • Planering och storyboard. Hur planeras bäst en produktion och vad är viktigt att tänka på innan en produktion påbörjas?
  • Överblick av de viktigaste plug-insen för After Effects.
  • Rendering och filformat
  • Storyboard
  • After Effects
Till kursen
Reservlista
23 januari

Marknadsföring på LinkedIn

  • 23 januari
  • Dagkurs_Piktogram Dagtid
  • Intensiv_Piktogram Intensiv
  • Analysera statistik utifrån företagssidan och dess följare, vilka når man idag och hur stor potentiell målgrupp finns på plattformen
  • Målgruppsfokus – hur hittar du din målgrupp på LinkedIn, vilka parametrar finns som segmenteringsmöjligheter
  • Annonseringsmöjligheter – hur kan man nå ut på olika sätt
  • Analys
  • Målgruppsfokus
  • Annonseringsmöjligheter
6 februari

Bygga varumärke i sociala medier

  • 6 februari
  • Dagkurs_Piktogram Dagtid
  • Intensiv_Piktogram Intensiv
  • Sociala medier idag – hur använder vi dem för att få affären att växa.
  • Att arbeta strategiskt med varumärken i sociala medier.
  • Att taktiskt använda innehåll och kanaler för att uppnå engagemang.
  • Strategi och varumärke
  • Innehåll och engagemang
  • Sociala medier och influencers
7 februari

Marknadsföring på Facebook & Instagram

  • 7 februari
  • Dagkurs_Piktogram Dagtid
  • Intensiv_Piktogram Intensiv
  • Annonsering med Facebooks verktyg Business Manager och Ads Manager
  • Genomgång av grundläggande funktioner för företag och närvaro på Facebook
  • Användande av Facebooks tracking/konverterings pixel
  • Business Manager
  • Grundläggande funktioner
  • Facebook-pixel
6 mars

Social Media Strategy

  • 6 mars
  • Dagkurs_Piktogram Dagtid
  • Förståelse för vikten av tydliga målsättningar och relevanta KPI:er i sociala medier
  • Förståelse för hur sociala medier påverkar och utvecklar dagens affärsmodeller och kommunikationsstrategier
  • Kunskap för att skapa en organisation kring sociala medier
  • KPI:er
  • Kommunikationsstrategier
  • Sociala medier
12 mars

Berghs Upgrade – Content Manager

  • 12 mars
  • Dagkurs_Piktogram Dagtid
  • Utbilda dig till en ny yrkesroll - Content Manager
  • Strategi och taktik
  • Storybuilding
  • Distribution
  • Utbilda dig till en ny roll
  • Strategi och taktik
  • Storybuilding
  • Distribution
12 mars

Berghs Upgrade – Digital Producer

  • 12 mars
  • Dagkurs_Piktogram Dagtid
  • Utbilda dig till en ny yrkesroll - Digital Producer
  • Kunskap om att leda digitala projekt och produktioner
  • Att arbeta med prototyper och wireframes för snabba iterationer
  • Kunskap och insikt i datadriven digital marknadsföring
  • Utbilda dig till en ny yrkesroll
  • Leda digitala projekt och produktioner
  • Prototyper och wireframes
  • Datadriven digital marknadsföring
19 mars

Digital spridnings- och kanalstrategi

  • 19 mars
  • Dagkurs_Piktogram Dagtid
  • Intensiv_Piktogram Intensiv
  • Långsiktig spridningsstrategi - vad behövs för att ta fram en sådan?
  • Vilka kanaler passar bäst till vad och hur hör de ihop?
  • Välja KPI, mäta resultat och analysera.
  • Långsiktig spridningsstrategi
  • Vilka kanaler passar bäst till vad
  • Välja KPI, mäta resultat och analysera.
20 mars

Digital PR

  • 20 mars
  • Distans_Piktogram Distans
  • Navigering genom medielandskapet och sociala medier
  • Förståelse för POEM – paid, owned, earned marketing
  • Inspiration och aktuella trender
  • Medielandskapet och sociala medier
  • POEM – paid, owned, earned marketing
  • Aktuella trender
21 mars

Motion Graphics

  • 21 mars
  • Distans_Piktogram Distans
  • After Effects
  • Planering och storyboard
  • Rendering och publicering
  • After Effects
  • Planering och storyboard
  • Rendering och publicering
24 april

Social Video

  • 24 april
  • Dagkurs_Piktogram Dagtid
  • Intensiv_Piktogram Intensiv
  • Skapa innehåll och dramaturgi för sociala medier
  • Storytelling för att påverka, beröra och fängsla din målgrupp.
  • Strategier kring publicering och spridning
  • Dramaturgi
  • Storytelling
  • Publicering och spridning
24 september

Webbanalys och konvertering

  • 24 september
  • Kvällskurs_Piktogram Kvällstid
  • Lära dig hur du tar fram och implementerar mål, målvärden och KPI:er
  • Se exempel på kvantitativ och kvalitativ analys av webben
  • Grunder i Google Analytics, Visual Webite Optimiser och andra relevanta verktyg
  • KPI:er
  • Analys av webben
  • Google Analytics