Sociala medier - Kurser

Vill du gå en kurs i sociala medier är Berghs det rätta stället. Vi erbjuder en mängd kurser inom sociala medier, både för dig som gillar att arbeta strategiskt med marketing och statistik som social media manager till att med mer kreativa uttryck bygga varumärken. I en sociala medier-kurs hos oss lär du dig allt ifrån strategi, planering, synergier, storytelling och digital PR till hur man tar fram relevanta idéer och tar ut dem på ett sätt som passar i sociala medier.

Om att arbeta med sociala medier

Det var inte särskilt länge sedan social media lätt glömdes bort bland andra satsningar, inte ansågs kunna ge tillräckligt mycket tillbaka eller helt enkelt verkade lite larvigt. Idag vet vi bättre. En väl genomförd kampanj i sociala medier kan ge långt mer påverkan än en storsatsning i dyrare, analoga kanaler. Att arbeta med sociala medier bjuder verkligen in till kreativ revolution. Här får du kommunicera med målgrupper på ett mycket snabbare sätt än i traditionell marknadsföring och möjligheten till tvåvägskommunikation öppnar för helt nya sätt att vara kreativ.

1. Välj kursnivå

  • Start -för nybörjare

    Om du vill utforska och lära dig mer om varumärke, marknadsföring eller sociala medier hjälper vi dig komma igång! Berghs Start är en samling kurser för dig som vill ta första steget att omvandla din nyfikenhet till kunskap.

  • Professional -för yrkesverksamma

    Det är aldrig för sent att lära sig något nytt. Berghs Professional är en serie kurser för dig som arbetar med kommunikation.

Laddar...

2. Se kurser ()

Berghs Professional

Det är aldrig för sent att lära sig något nytt. Berghs Professional är en serie kurser för dig som arbetar med kommunikation.

10 november

Marknadsföring på Facebook & Instagram

  • 10 november
  • Intensiv_Piktogram Intensiv
  • Dagkurs_Piktogram Dagtid
  • Business Manager och Ads Manager
  • Identifiering av målgrupper
  • Optimering av kampanjer
  • Business och Ads Manager
  • Målgrupper
  • Optimering av kampanjer
1 december

Social Video

  • 1 december
  • Dagkurs_Piktogram Dagtid
  • Intensiv_Piktogram Intensiv
  • Skapa innehåll och dramaturgi för sociala medier
  • Storytelling för att påverka, beröra och fängsla din målgrupp.
  • Strategier kring publicering och spridning
  • Dramaturgi
  • Storytelling
  • Publicering och spridning
1 december

Digital spridnings- och kanalstrategi

  • 1 december
  • Dagkurs_Piktogram Dagtid
  • Intensiv_Piktogram Intensiv
  • Spridningsstrategi - vad behövs för att ta fram en sådan?
  • Vilka kanaler passar bäst till vad och hur hör de ihop?
  • Välja KPI, mäta resultat och analysera.
  • Spridningsstrategi
  • Vilka kanaler passar bäst till vad
  • Välja KPI, mäta resultat och analysera.
2 december

Bygga varumärke i sociala medier

  • 2 december
  • Intensiv_Piktogram Intensiv
  • Dagkurs_Piktogram Dagtid
  • Sociala medier idag – hur använder vi dem för att få affären att växa.
  • Att arbeta strategiskt med varumärken i sociala medier.
  • Att taktiskt använda innehåll och kanaler för att uppnå engagemang.
  • Strategi och varumärke
  • Innehåll och engagemang
  • Sociala medier och influencers
Till kursen
Reservlista
10 februari

Marknadsföring på LinkedIn

  • 10 februari
  • Intensiv_Piktogram Intensiv
  • Dagkurs_Piktogram Dagtid
  • Analysera statistik utifrån företagssidan och dess följare, vilka når man idag och hur stor potentiell målgrupp finns på plattformen
  • Målgruppsfokus – hur hittar du din målgrupp på LinkedIn, vilka parametrar finns som segmenteringsmöjligheter
  • Annonseringsmöjligheter – hur kan man nå ut på olika sätt
  • Analys
  • Målgruppsfokus
  • Annonseringsmöjligheter
10 mars

Social Media Strategy

  • 10 mars
  • Dagkurs_Piktogram Dagtid
  • Förståelse för vikten av tydliga målsättningar och relevanta KPI:er i sociala medier
  • Förståelse för hur sociala medier påverkar och utvecklar dagens affärsmodeller och kommunikationsstrategier
  • Kunskap för att skapa en organisation kring sociala medier
  • KPI:er
  • Kommunikationsstrategier
  • Sociala medier
31 mars

Growth Marketing

  • 31 mars
  • Distans
  • Kartläggning av kundresor
  • Dataanalys
  • Digital taktik och metodik
  • Kartläggning av kundresor
  • Dataanalys
  • Digital taktik och metodik
7 april

Digital PR

  • 7 april
  • Distans
  • Att skapa och pitcha in nyheter digitalt   
  • Visuell storytelling, Influencers & SEO
  • Content, Growth och spridningseffekter
  • Skapa och pitcha in nyheter   
  • Visuell storytelling, Influencers & SEO
  • Content, Growth och spridningseffekter
20 maj

Influencer Marketing

  • 20 maj
  • Distans
  • Fördjupad förståelse för Influencer Marketing
  • Planering och genomförande
  • Verktyg, mallar och arbetssätt
  • Fördjupad förståelse för IM
  • Planering och genomförande
  • Verktyg, mallar och arbetssätt