Varumärke & strategi - Kurser
Något av det mest grundläggande, och spännande, inom kommunikation är förstås varumärket. Det är ju med det som allting börjar – och slutar. Som varumärkesstrateg är du expert på att ta ett kliv åt sidan för att titta på saker ur ett lite annorlunda perspektiv och sedan veta precis vad som ska göras.
På Berghs lär vi dig allt som en bra strateg bör kunna, som att göra en analys av varumärket, nuläget, omvärlden, konkurrenterna och sedan lägga en strategi som ska stärka varumärket. Du lär dig vikten av positionering, får verktyg för olika analyser och hur man sedan drar slutsatser och utifrån dem sätta varumärkesplattform med tonalitet, koncept, varumärkeslöfte med mera.
Just nu har vi inga kurser som matchar dina kriterier öppna för anmälan, läs mer om hela vårt utbud här
Relaterade artiklar

5 kurser för dig som vill bli mer strategisk
Tycker du om att jobba långsiktigt? Botanisera i vårt utbud av strategiska kurser.

Kursnyheter på Berghs!
Vi uppdaterar ständigt vårt kursutbud med nya kurser, nytt innehåll och nya lärare!

Hållbarhetskommunikation som funkar – från fakta till handling
Problemet är i regel inte hållbarhetsarbetet i sig – utan hur vi kommunicerar det. Helena Björklund och Olof Gränström hjälper oss att förstå mer.