Efter kursen
Varje år läser över 1500 personer en kurs på Berghs. Våra kursdeltagare besitter ett brett spann av erfarenheter och kompetenser. Vad de har gemensamt är att de vill kompetensutvecklas och nätverka med andra som har liknade utmaningar som dem själva. Här samlar vi artiklar med berättelser från några av de som läst en kurs hos oss.
Benjamin hittade sitt uttryck och utvecklades som illustratör
Benjamin Kruse berättar om sitt jobb och om distanskursen Illustration som han gick på Berghs. “Läraren Annika Sköld var proffsig och inkluderande."
Adam tog sig till final i PrintPower Award 2025
Med en stark visuell idé tog Adam Aldowsary sig hela vägen till final i denna prestigefyllda tävling. Här berättar han om sitt tävlingsbidrag.
Så tog Sebastian nästa steg i karriären med UX Writing
Sebastian Rylander Misgeld är digital kommunikatör på Pensionsmyndigheten. I våras gick han en kurs i UX Writing och fick både verktyg och ny energi.
"Kursen har gjort mig mycket tryggare i min roll som projektledare"
Maja Sandin jobbar som marknadskoordinator på ett energibolag. Våren 2025 gick hon en intensivkurs i projektledning på Berghs.
Kursen gav Sandra nyckeln till att använda sociala medier framgångsrikt
Här berättar Sandra Axell Katouzi, marknadschef på Skansen, om sitt jobb och Berghs intensivkurs Bygga varumärke i sociala medier.
UX-kursen hjälpte Nadja att bli en vinnare
Nadja Moufid gick distanskursen Gränssnittsdesign/UX och vann sedan Blings entreprenörskapstävling med en lösning som förenklar kalasplanering.
Moa lärde sig 3D-design på Berghs
Moa Norman ville utveckla sin kreativa verktygslåda. Så hon sökte en distanskurs i 3D-design. Här hyllar hon lärarna!
Anton lärde sig hur små justeringar kan göra stor skillnad
Anton Peterson jobbar med kommunikation och digital marknadsföring på Danske Bank. I februari gick han Digital spridnings- och kanalstrategi.
Marknadsföringskursen hjälpte Elina in i branschen
Elina Edlund gick distanskursen Marknadsföring Start på Berghs i höstas. Nu ansvarar hon för content- och sociala medier för en restaurang.
Per fick ökad förståelse för hela kundresan
Per Norell har arbetat inom retail i många år. I höstas gick han kursen Digital försäljning med fokus på e-handel för att täppa till kunskapshålen.
Linn återfann sin kreativa låga på illustrationskursen
Häromåret gav Linn Stålberg Pirzadeh sig själv en julklapp – att ta reda på hur hennes sätt att illustrera såg ut. Här är hennes berättelse.
Kursen Art Direction förändrade Algots syn på kreativitet
Vad innebär det att vara kreativ och hur hanterar du svackor då du inte kommer på några idéer? Det och mycket annat lärde sig Algot Runhall på Berghs.