Inkludering
Inkluderande kommunikation tar utgångspunkt i jämställdhet och jämlikhet för hur vi ser och framställer människor i vår kommunikation. Identifiera var det saknas perspektiv och utveckla idéer kring vad som kan göras för att skapa förändring. Här samlar vi alla artiklar kopplade till inkludering.
Berghs inkluderingsarbete står högt på agendan
Berghs har arbetat för jämställdhet och mångfald under många år, och för fem år sedan etablerades även ett inkluderingsråd som stöd i arbetet framåt.
Berghs inkluderingsråd sätter fokus på attraktion
Berghs inkluderingsråd etablerades för två år sedan som ett led i att vilja öka hastigheten i inkluderingsarbetet.
Grand Prix-vinnare i Cannes: The Tampon Book
Varför beskattas tamponger trippelt så högt som tryffel och oljemålningar i Tyskland?
Grand Prix-vinnare i Cannes: IKEA - ThisAbles
Den hetaste och mest polariserade debatten under Cannes Lionsfestivalen var huruvida världens mest kreativa människor, i en bransch med enormt inflytande över våra känslor, tankar och val, bör fokusera på att maximera ekonomiska vinst - eller på människors möjligheter.
Berghs startar ett inkluderingsråd
Berghs vill öka hastigheten i arbetet att få fler unga att söka sig till kommunikationsbranschen, vilket kräver en ännu mer inkluderande bransch samt fler förebilder.
Berghsstudenter uppfinner nytt specialpris för 100-wattaren
Årets upplaga av 100-wattaren får en ny specialkategori, uppfunnen av Berghsstudenter som svar på en brief från Sveriges Annonsörer.
Berghsstudenter vinnare i Prime Creative Awards 2018
Hur ökar man uppmärksamheten kring Järvaveckan och skapar förutsättningar för fortsatt dialog över året?
"Förändring sker inte av sig själv, vi måste driva den tillsammans"
Patrizzia Ohlson och Haisam Mohammed skapade föreläsningsserien Perspektiv TALKS i syfte att ge unga kommunikatörer analys och verktyg för att ta ställning och förändra skevheter i branschen.
Add Ad Women, yes we can!
One year ago, former students Johanna and Lina created the search engine Kreatörskvinnor, a register of female creatives that puts an end to the myth that there is a lack of these in the industry.