Digital analys och mätning

Berghs Professional

  • Dagkurs_Piktogram Dagtid
  • 24 timmar

Det finns många fördelar med att arbeta digitalt. En av dem är tveklöst att det finns så stora möjligheter att mäta, göra analyser och snabbt få veta om de kommunikationsinsatser man gjort träffade rätt. Här lär du dig att tyda data och förvandla den till värdefull och matnyttig information.

Sammanfattning

Ansök nu Sista ansökningsdag är 4 sep 2017

Datum: 3 okt 2017 – 24 okt 2017

Sista ansökningsdag: 4 sep 2017

Hur: Dagtid

Antal timmar: 24

Egen studietid: ca 3

Kursdatum: Tisdagar 3/10,10/10, 17/10 och 24/10 kl 9.00-16.00

Om kursen

Vad är värdet av din digitala kommunikation? Det digitala landskapet har på bara några år blivit själva navet i modern kommunikation och marknadsföring. Sociala medier och sökmotorer är numera nyckeln till påverkan oavsett bransch och allt större budgetar förflyttas allt snabbare från de traditionella medierna till de digitala.

En modern kommunikatör måste idag kunna hantera allt ifrån SEM till content marketing och Facebookannonsering. Det ställs allt högre krav på kreativitet och transparens i kommunikationen och samtidigt växer behovet av mätbarhet. Att kunna mäta och analysera sin digitala kommunikation är nyckeln till att lyckas i en värld som alltmer präglas av data och en accelererande förändringshastighet.

Kursen fokuserar på att både övergripande och i detalj lära dig mäta och analysera dina digitala kommunikationsinsatser. Kursen är grundläggande inom digital mätning, med viss fördjupning inom specifika områden och den fokuserar på kunskap, metoder och verktyg som du behöver för att löpande utvärdera ditt varumärkes digitala närvaro.

Vem är kursen för?

Kursen riktar sig till dig som arbetar med eller vill börja arbeta med digital kommunikation och marknadsföring. Det enda förkunskapskravet är att du ska ha viss grundläggande förståelse för digital kommunikation.

Kursansvarig

Fredrik Ardmar, partner och digital strateg på Resultify.

3 okt 2017 – 24 okt 2017

Sista ansökningsdag är 4 sep 2017

Hur: Dagtid
Antal lektionstimmar: 24
Egna studietimmar: ca 3
Kursdatum: Tisdagar 3/10,10/10, 17/10 och 24/10 kl 9.00-16.00
Ansök nu Sista ansökningsdag är 4 sep 2017

Det här får du

  • Det digitala ekosystemet och digital mätning
  • Digital navmätning (Google Analytics)
  • Mätning i sociala kanaler (Facebook, YouTube, Instagram, Twitter m.m.)
  • Digital monitoring och omvärldsbevakning
  • Digital ROI och mätning av digitala ekosystem
  • Analys av data – paketering, användningsområden och framtid

Vanliga frågor

Hittar du inte svaret på din fråga eller vill ha mer information?

Här hittar du svaren på de vanligaste frågorna om Berghs kurser.

"Kursen var väldigt bra och lärorik"

Kristoffer Sundh

Kristoffer Sundh

Jag läste ”Digital analys och mätning” under våren 2016, kursen var väldigt bra och lärorik. Samtliga föreläsare var kunniga, inspirerande och tog sig tid för att svara på ens egna frågeställningar även utanför klassrummet.

Ansökan och antagningskrav

Behöver jag några förkunskaper?

Det enda förkunskapskravet är att du ska ha grundläggande förståelse för digital kommunikation.

Skicka också med

På denna kurs krävs det inga ansökningshandlingar.

När får jag besked om jag kommit in?

På denna kurs gäller löpande antagning och principen först till kvarn. Det innebär att du är garanterad en plats i och med din anmälan under förutsättning att vi fortfarande har platser kvar att erbjuda. Senast i samband med sista ansökningsdag får du besked.

Kursintyg

Efter genomförd kurs (och minst 80% närvaro) utfärdas kursintyg.

Vad kostar kursen?

Studieavgift inkl. moms

28 750 kronor

Studieavgift exkl. moms

23 000 kronor

Datum

4 sep

Sista datum för ansökan

3 okt

Kursstart

24

Lektionstimmar