Sista ansökningsdag är 16 augusti

Marknadsföring på LinkedIn

Dagtid
Professional
  • Analys
  • Målgruppsfokus
  • Annonseringsmöjligheter

LinkedIn är en naturlig del för många i deras professionella roll och vardag och här finns det stora möjligheter för företag att kunna nå ut till befintliga och potentiella kunder. På denna endagskurs får du lära dig hur du och ditt företag kan använda LinkedIn för att lyckas ännu bättre med er digitala marknadsföring.

21 sep

Sista ansökningsdag är 16 augusti
Hur:
Dagtid
Antal lektionstimmar:
7
Språk:
Svenska
Pris:
10 625 kronor
Kursdatum:
Onsdag den 21/9 kl 09:00-16:00.
Egna studietimmar:
ca 1-2
Ansök nu

*Ansökan blir bindande först när du blivit antagen och tackat ja.

Om kursen

Med närmare 800 miljoner användare globalt (varav 4 miljoner i Sverige) är LinkedIn en allt viktigare plattform för företag.

Du får lära dig hur du kan arbeta med LinkedIn ur flera olika perspektiv: För att skapa kännedom om ditt företag, för att kommunicera kring ert varumärke och era lösningar, samt för att visa på er expertis. Kursen ger dig specifika kunskaper om hur du kan arbeta med innehåll och aktiviteter för att engagera din målgrupp på LinkedIn.

Annan viktig kunskap är olika funktioner på LinkedIn, hur man skapar en professionell profil, samt hur LinkedIns algoritmer fungerar, både för individuella profiler och företagskonton. Vi tittar även på hur du kan nå längre genom att kombinera vad företaget gör med dina kollegors aktiviteter.

Du får även en inblick i hur man kan arbeta med annonsering på LinkedIn, utifrån olika mål och de möjligheter till målgruppsanpassning som finns.

Vem är kursen för?

Kursen vänder sig till dig som jobbar som jobbar inom marknad/kommunikation och som är delaktig i ditt företags aktiviteter i sociala medier. Du vill lära dig mer och kunna sätta en strategi för hur ditt företag bör jobba med LinkedIn som kanal för befintliga och nya kunder.

Fokus är företag inom B2B på marknader som Sverige och Internationellt. Kursen vänder sig ej specifikt mot HR.

För att gå kursen behöver du vara administratör till en företagssida på LinkedIn.

Vanliga frågor

Hittar du inte svaret på din fråga eller vill ha mer information? Här hittar du svaren på de vanligaste frågorna om Berghs kurser. Läs om våra hotellerbjudanden för kursdeltagare.

Kursansvarig

Pontus.StaunstrupPontus StaunstrupDigital marknadsföringsstrateg.

 

 

Ansökan och antagningskrav

När får jag besked om jag kommit in?

På denna kurs gäller löpande antagning och principen först till kvarn. Det innebär att du är garanterad en plats i och med din anmälan under förutsättning att vi fortfarande har platser kvar att erbjuda. Senast i samband med sista ansökningsdag får du besked.

Kursintyg

Efter genomförd kurs (och minst 80% närvaro) utfärdas kursintyg.

Vad kostar kursen?

Studieavgift inkl. moms
10 625 kronor

Studieavgift exkl. moms
8 500 kronor

Vill du ansöka om delbetalning / finansiering? Läs mer här!

Övrig information

OBS! Vi följer myndigheters rekommendationer och riktlinjer, och vid restriktioner vad gäller resor och sammankomster ges kursen helt online. Om du är anmäld till en fysisk kurs och inte vill delta online kan du inom 3 dagar efter att du fått besked att kursen ges helt online istället omboka till ett senare kurstillfälle.

21 sep

Sista ansökningsdag är 16 augusti
Hur:
Dagtid
Antal lektionstimmar:
7
Språk:
Svenska
Pris:
10 625 kronor
Kursdatum:
Onsdag den 21/9 kl 09:00-16:00.
Egna studietimmar:
ca 1-2
Ansök nu

*Ansökan blir bindande först när du blivit antagen och tackat ja.

Det här får du

  •  Introduktion till hur LinkedIn fungerar.
  • Hur du kan använda en företagssida på LinkedIn
  • Vad statistiken om en företagssida betyder, och nyttan du har av den.
  • Hur du kan jobba med olika typer av innehåll och olika format (video, text, bild mm)
  • Konkreta tips och råd om styrkan i att arbeta med både företagskontot och individuella konton, för innehåll och aktiviteter.
  • Hur du kan engagera dina kollegor kring LinkedIn, och vad du behöver kunna då.
  • Att hitta och bli hittad på LinkedIn: Hur du identifierar relevanta personer och hur du kan se till att ditt företag blir hittat.
  • Case: Vi går igenom konkreta exempel på framgångsrikt arbete med LinkedIn, både från företag och personer.
  • Hur man annonserar på LinkedIn, olika möjligheter. Vi tittar även på verktyget man använder, Campaign Manager.

Tidigare kursdeltagare

Mariette-Laurén
Mariette Laurén, Employer Brand Responsible, Afound – en del av H&M Group
"Lärde mig små justeringar som kunde optimera reach och att man kunde välja vilket mål man ville ha för olika kampanjer, kan vara väldigt värdefullt. Insåg också vikten av hur viktigt det är att förstå sin målgrupp, vad vill de läsa om. Sist men inte minst - samarbetet med hela organisationen, lätt att glömma bort! Nu blir det till att inspirera och entusiasmera så vi lyckas tillsammans!"