Marknadsföring på LinkedIn

Berghs Professional

  • Dagkurs_Piktogram Dagtid
  • Intensiv_Piktogram Intensiv
  • 7 timmar
Marknadsföring på LinkedIn

LinkedIn är en naturlig del för många i deras professionella roll och vardag och här finns det stora möjligheter för företag att kunna nå ut till befintliga och potentiella kunder. På denna endagskurs får du lära dig hur du och ditt företag kan nyttja plattformen för att bli mer framgångsrik i er marknadsföring.

Sammanfattning

Ansök nu Sista ansökningsdag är 21 jan 2021

Datum: 10 feb 2021 – 10 feb 2021

Sista ansökningsdag: 21 jan 2021

Hur: Dagtid Intensiv

Antal timmar: 7

Egna studietimmar: ca 1-2

Kursdatum: Onsdag 10/2 kl 09.00-17.00

Plats: Bobergsgatan 48, Stockholm

Om kursen

LinkedIn har idag över 3 miljoner medlemmar i Sverige och är en självklar plats för företag inom B2B. LinkedIn har gått från att vara digital CV-databas vid lansering 2003, främst för HR, till att idag vara ett arbetsverktyg för yrkesprofessionella. Du som medlem på LinkedIn är intresserad av att få nyheter, information och inspiration via ditt nyhetsflöde från ditt nätverk av kontakter, företag du följer och grupper du är delaktig i. Som företag inom B2B finns det många möjligheter på LinkedIn att kunna nå ut till din specifika målgrupp. Kursen kommer att ge dig specifika kunskaper om plattformen såsom funktionalitet men också för hur du framgångsrikt kan kommunicera med din målgrupp på LinkedIn.

Vem är kursen för?

Kursen vänder sig till dig som jobbar som jobbar inom marknad/kommunikation och som är delaktig i ditt företags aktiviteter i sociala medier. Du vill lära dig mer och kunna sätta en strategi för hur ditt företag bör jobba med LinkedIn som kanal för befintliga och nya kunder. Fokus är företag inom B2B på marknader som Sverige och Internationellt. Kursen vänder sig ej specifikt mot HR.

Kursansvarig

MariaWade.berghsMaria Wade, Wade Consulting,
Maria har jobbat med digital marknadsföring i mer än 14 år, började på Lunarstorm som var en av de första sociala mediekanalerna online i Sverige och även varit verksam på flera bolag inom Schibstedkoncernen. Maria har varit ansvarig för affärsområdet Marketing Solution på LinkedIn i Sverige i 3 år och är idag Client Director på DNA Media.

10 feb 2021 – 10 feb 2021

Sista ansökningsdag är 21 jan 2021

Hur: Dagtid Intensiv
Antal lektionstimmar: 7
Egna studietimmar: ca 1-2
Kursdatum: Onsdag 10/2 kl 09.00-17.00
Plats:

Bobergsgatan 48, Stockholm

Ansök nu Sista ansökningsdag är 21 jan 2021

*Ansökan blir bindande först när du blivit antagen och tackat ja.

Övrig information

Kursen hålls på Bobergsgatan, läs mer på första sidan på berghs.se hur vi skapar en säker miljö. Vi följer myndigheters rekommendationer och riktlinjer, och vid nya restriktioner vad gäller resor och sammankomster ges kursen online.

Du behöver ta med egen dator samt vara administratör till er företagssida på LinkedIn

Det här får du

  • En introduktion till LinkedIn och dess olika affärsområden
    Genomgång av hur en företagssida på LinkedIn fungerar, funktionalitet och hur ett företag kan profileras
  • Analysera statistik utifrån företagssidan och dess följare, vilka når man idag och hur stor potentiell målgrupp finns på plattformen
  • Content marketing på LinkedIn – Leverera rätt material till rätt målgrupp vid rätt tillfälle
  • Praktiska tips och råd hur bör man tänka kring att dela innehåll på plattformen utifrån företag vs individ
  • Hur kan man engagera sin organisation på LinkedIn och vad är viktigt att tänka på för sin egen profil om man är en ambassadör för sitt företag
  • Målgruppsfokus – hur hittar du din målgrupp på LinkedIn, vilka parametrar finns som segmenteringsmöjligheter
  • Case studier
  • Annonseringsmöjligheter – hur kan man nå ut på olika sätt
  • Campaign Manager – verktyget för att hantera sponsrade uppdateringar och att söka på olika målgrupper.

Vanliga frågor

Hittar du inte svaret på din fråga eller vill ha mer information? Här hittar du svaren på de vanligaste frågorna om Berghs kurser.

Kursen hålls på Bobergsgatan, läs mer på första sidan på berghs.se hur vi skapar en säker miljö. Vi följer myndigheters rekommendationer och riktlinjer, och vid nya restriktioner vad gäller resor och sammankomster ges kursen online.

Du behöver ta med egen dator samt vara administratör till er företagssida på LinkedIn

  • En introduktion till LinkedIn och dess olika affärsområden
    Genomgång av hur en företagssida på LinkedIn fungerar, funktionalitet och hur ett företag kan profileras
  • Analysera statistik utifrån företagssidan och dess följare, vilka når man idag och hur stor potentiell målgrupp finns på plattformen
  • Content marketing på LinkedIn – Leverera rätt material till rätt målgrupp vid rätt tillfälle
  • Praktiska tips och råd hur bör man tänka kring att dela innehåll på plattformen utifrån företag vs individ
  • Hur kan man engagera sin organisation på LinkedIn och vad är viktigt att tänka på för sin egen profil om man är en ambassadör för sitt företag
  • Målgruppsfokus – hur hittar du din målgrupp på LinkedIn, vilka parametrar finns som segmenteringsmöjligheter
  • Case studier
  • Annonseringsmöjligheter – hur kan man nå ut på olika sätt
  • Campaign Manager – verktyget för att hantera sponsrade uppdateringar och att söka på olika målgrupper.

Hittar du inte svaret på din fråga eller vill ha mer information? Här hittar du svaren på de vanligaste frågorna om Berghs kurser.

Mariette Laurén, Employer Brand Responsible, Afound – en del av H&M Group

Mariette Laurén, Employer Brand Responsible, Afound – en del av H&M Group

"Lärde mig små justeringar som kunde optimera reach och att man kunde välja vilket mål man ville ha för olika kampanjer, kan vara väldigt värdefullt. Insåg också vikten av hur viktigt det är att förstå sin målgrupp, vad vill de läsa om. Sist men inte minst - samarbetet med hela organisationen, lätt att glömma bort! Nu blir det till att inspirera och entusiasmera så vi lyckas tillsammans!"

När får jag besked om jag kommit in?

På denna kurs gäller löpande antagning och principen först till kvarn. Det innebär att du är garanterad en plats i och med din anmälan under förutsättning att vi fortfarande har platser kvar att erbjuda. Senast i samband med sista ansökningsdag får du besked.

Kursintyg

Efter genomförd kurs (och minst 80% närvaro) utfärdas kursintyg.

Studieavgift inkl. moms
8 750 kronor

Studieavgift exkl. moms
7 000 kronor

Vill du ansöka om delbetalning / finansiering? Läs mer här!

Ansökan och antagningskrav

När får jag besked om jag kommit in?

På denna kurs gäller löpande antagning och principen först till kvarn. Det innebär att du är garanterad en plats i och med din anmälan under förutsättning att vi fortfarande har platser kvar att erbjuda. Senast i samband med sista ansökningsdag får du besked.

Kursintyg

Efter genomförd kurs (och minst 80% närvaro) utfärdas kursintyg.

Vad kostar kursen?

Studieavgift inkl. moms

8 750 kronor

Studieavgift exkl. moms

7 000 kronor

Vill du ansöka om delbetalning / finansiering? Läs mer här!

Mariette Laurén, Employer Brand Responsible, Afound – en del av H&M Group

Mariette Laurén, Employer Brand Responsible, Afound – en del av H&M Group

"Lärde mig små justeringar som kunde optimera reach och att man kunde välja vilket mål man ville ha för olika kampanjer, kan vara väldigt värdefullt. Insåg också vikten av hur viktigt det är att förstå sin målgrupp, vad vill de läsa om. Sist men inte minst - samarbetet med hela organisationen, lätt att glömma bort! Nu blir det till att inspirera och entusiasmera så vi lyckas tillsammans!"