Marknadsföring på LinkedIn

Berghs Professional

  • Dagkurs_Piktogram Dagtid
  • Intensiv_Piktogram Intensiv
  • 7 timmar

LinkedIn är en naturlig del för många i deras professionella roll och vardag och här finns det stora möjligheter för företag att kunna nå ut till befintliga och potentiella kunder. På denna endagskurs får du lära dig hur du och ditt företag kan nyttja plattformen för att bli mer framgångsrik i er marknadsföring.

Sammanfattning

Ansök nu Sista ansökningsdag är 23 aug 2017

Datum: 13 sep 2017 – 13 sep 2017

Sista ansökningsdag: 23 aug 2017

Hur: Dagtid Intensiv

Antal timmar: 7

Kursdatum: Onsdag den 13/9 kl. 09.00-17.00

Om kursen

LinkedIn har idag över 2.6 miljoner medlemmar i Sverige och är en självklar plats för företag inom B2B. LinkedIn har gått från att vara digital CV-databas vid lansering 2003, främst för HR, till att idag vara ett arbetsverktyg för yrkesprofessionella. Du som medlem på LinkedIn är intresserad av att få nyheter, information och inspiration via ditt nyhetsflöde från ditt nätverk av kontakter, företag du följer och grupper du är delaktig i. Som företag inom B2B finns det många möjligheter på LinkedIn att kunna nå ut till din specifika målgrupp. Kursen kommer att ge dig specifika kunskaper om plattformen såsom funktionalitet men också för hur du framgångsrikt kan kommunicera med din målgrupp på LinkedIn.

Vem är kursen för?

Kursen vänder sig till dig som jobbar som jobbar inom marknad/kommunikation och som är delaktig i ditt företags aktiviteter i sociala medier. Du vill lära dig mer och kunna sätta en strategi för hur ditt företag bör jobba med LinkedIn som kanal för befintliga och nya kunder. Fokus är företag inom B2B på marknader som Sverige och Internationellt. Kursen vänder sig ej specifikt mot HR.

Kursansvarig

MariaWade.berghsMaria Wade, Wade Consulting,
Maria har jobbat med digital marknadsföring i mer än 10 år, började på Lunarstorm som var en av de första sociala mediekanalerna online i Sverige och även varit verksam på flera bolag inom Schibstedkoncernen. Maria jobbade som ansvarig för affärsområdet Marketing Solution på LinkedIn i Sverige i 3 år och är numera konsult.

13 sep 2017 – 13 sep 2017

Sista ansökningsdag är 23 aug 2017

Hur: Dagtid Intensiv
Antal lektionstimmar: 7
Kursdatum: Onsdag den 13/9 kl. 09.00-17.00
Ansök nu Sista ansökningsdag är 23 aug 2017

Det här får du

  • En introduktion till LinkedIn och dess olika affärsområden
    Genomgång av hur en företagssida på LinkedIn fungerar, funktionalitet och hur ett företag kan profileras
  • Analysera statistik utifrån företagssidan och dess följare, vilka når man idag och hur stor potentiell målgrupp finns på plattformen
  • Content marketing på LinkedIn – Leverera rätt material till rätt målgrupp vid rätt tillfälle
  • Praktiska tips och råd hur bör man tänka kring att dela innehåll på plattformen utifrån företag vs individ
  • Hur kan man engagera sin organisation på LinkedIn och vad är viktigt att tänka på för sin egen profil om man är en ambassadör för sitt företag
  • Målgruppsfokus – hur hittar du din målgrupp på LinkedIn, vilka parametrar finns som segmenteringsmöjligheter
  • Case studier
  • Annonseringsmöjligheter – hur kan man nå ut på olika sätt
  • Campaign Manager – verktyget för att hantera sponsrade uppdateringar och att söka på olika målgrupper.

Vanliga frågor

Hittar du inte svaret på din fråga eller vill ha mer information? Här hittar du svaren på de vanligaste frågorna om Berghs kurser.

Ansökan och antagningskrav

När får jag besked om jag kommit in?

På denna kurs gäller löpande antagning och principen först till kvarn. Det innebär att du är garanterad en plats i och med din anmälan under förutsättning att vi fortfarande har platser kvar att erbjuda. Senast i samband med sista ansökningsdag får du besked.

Kursintyg

Efter genomförd kurs (och minst 80% närvaro) utfärdas kursintyg.

Vad kostar kursen?

Studieavgift inkl. moms

7 500 kronor

Studieavgift exkl. moms

6 000 kronor

Datum

23 aug

Sista datum för ansökan

13 sep

Kursstart

7

Lektionstimmar