Kurser
Artiklar

Berghs Intro — kursen för dig som är nyfiken på kommunikationsbranschen
Tobias Lundqvist berättar om kvällskursen Berghs Intro som vänder sig till dig som är nyfiken på en karriär inom kommunikationsbranschen.

Så hittar du tillbaka till ditt kreativa flow
Hamnat i en kreativ svacka? Det finns många sätt att återfå både lusten och idéerna. Här delar några av Berghs kursansvariga med sig av tips.

Berghs Studio + Novare nominerade till Svenska Designpriset
Berghs Studio har nominerats till Svenska Designpriset i kategorin Grafisk identitet – hantverk.

Berghs utmanar influencers att äta gammal mat – för miljön
Gammal mjölk, ost med gröna kanter och gurka som blivit mjuk i kanterna.

En ängslig man i New York
Mitt bland pennregn och AI-genererade käftsmällar följer Svante Ahlman, programansvarig för Art Director/Copywriter, framtidens kreativa talanger under Young Ones i New York.

Studenternas lösningar för en mer välmående dagligvaruhandel
Heltidsstudenterna utmanades i årets samlästa kurs Explore Sustainability att utforska hur en av Sveriges största dagligvaruhandel kan bidra till ökat välmående i samhället utan att tappa lönsamhet.
Pressmeddelanden
Berghs rör sig närmre affären när studenterna startar eget
Tre veckor in på terminen lanserar studenter från Berghs utbildningar Digital Strateg och Digital Kreatör 24 nya företag. Under tre intensiva veckor har de jobbat fram affärsidé, design, kod och slutligen lansering.
Telness väljer Berghs Studio som huvudbyrå
Den svenska mobiloperatören Telness väljer att samarbeta med Berghs Studio som ny huvudbyrå inför lanseringen i Sverige. Tillsammans med studenter och seniora kreatörer ska Berghs Studio hjälpa Telness att slå sig in på den svenska företagsmarknaden.
Studenter på Berghs låser in sig i kreativt labb
Studenterna på Berghs heltidsprogram Digital Strateg/Digital Kreatör vill utmana strukturer och normer för framtidens kommunikation. Klassen som examineras senare i vår förbereder sig på en rad kreativa tävlingar i det slutna labbet.
Berghs utmanar influencers att äta gammal mat – för miljön
Gammal mjölk, ost med gröna kanter och gurka som blivit mjuk i kanterna. Det är några exempel på vad Sveriges influencers tuggar i sig på uppmaning av Berghs studenter. Genom FN-programmet One Planet Network har de skapat kampanjen #TasteOrWaste för att sätta ljuset på matsvinnet i Sverige.
Kommunikationsskolan Berghs startar studio
Berghs School of Communication lanserar i dag Berghs Studio, som kommer genomföra uppdrag för kunder tillsammans med studenterna. Genom att koppla samman byråsidan, kundsidan och unga kommunikatörer vill man skapa nya förutsättningar för alla tre att utvecklas.
Berghs handplockar två för att leda heltidsprogram
Berghs rekryterar två personer som ska överta ledarskapet för två av skolans heltidsprogram, Art Director/Copywriter samt Digital strateg/kreatör. Från DDB rekryteras David Alledal, Copywriter, och från Fröjd rekryteras Petronella Turesson, digital strateg. I tjänsterna ingår att utveckla utbildningarna för en allt mer digitaliserad framtid och att träna studenterna i sina kommande yrkesroller.