Kurser
Artiklar

Berghs Studio + Novare nominerade till Svenska Designpriset
Berghs Studio har nominerats till Svenska Designpriset i kategorin Grafisk identitet – hantverk.

Berghs utmanar influencers att äta gammal mat – för miljön
Gammal mjölk, ost med gröna kanter och gurka som blivit mjuk i kanterna.

Cannes Lions 2017: Stora ögon hos förstagångsbesökarna
Berghs Tobias Lundqvist noterar hur alla verkar ha en egen agenda i Cannes.

Berghs lanserar Berghs Studio
12 juni 2017.

Berghs Morning Routine: Virtual Reality
I den här föreläsningen delar Tobias Lundqvist, kursansvarig för endagskursen Marknadsföring med Virtual Reality på Berghs, med sig av det senaste inom VR och hur du som marknadsförare kan använda dig av det för att skapa bättre digital kommunikation.

Berghs välkomnar David Alledal och Petronella Barvaeus!
Berghs hälsar två nya kollegor välkomna som i vår tar över rodret för att leda två av skolans heltidsprogram: Art Director/Copywriter och Digital strateg/Digital kreatör.

Årets viktigaste nyhet inom VR är redan här
Redan i januari, under världens största techmässa CES, presenterades vad som troligtvis kommer vara årets viktigaste nyhet inom VR.

"Tillsammans kan vi göra stor skillnad"
Oscar Léman och Jennifer Bergsman är två av studenterna i Berghsklassen som under Musikhjälpen auktionerade ut sin kompetens under en heldag.
Pressmeddelanden
Berghs rör sig närmre affären när studenterna startar eget
Tre veckor in på terminen lanserar studenter från Berghs utbildningar Digital Strateg och Digital Kreatör 24 nya företag. Under tre intensiva veckor har de jobbat fram affärsidé, design, kod och slutligen lansering.
Telness väljer Berghs Studio som huvudbyrå
Den svenska mobiloperatören Telness väljer att samarbeta med Berghs Studio som ny huvudbyrå inför lanseringen i Sverige. Tillsammans med studenter och seniora kreatörer ska Berghs Studio hjälpa Telness att slå sig in på den svenska företagsmarknaden.
Studenter på Berghs låser in sig i kreativt labb
Studenterna på Berghs heltidsprogram Digital Strateg/Digital Kreatör vill utmana strukturer och normer för framtidens kommunikation. Klassen som examineras senare i vår förbereder sig på en rad kreativa tävlingar i det slutna labbet.
Berghs utmanar influencers att äta gammal mat – för miljön
Gammal mjölk, ost med gröna kanter och gurka som blivit mjuk i kanterna. Det är några exempel på vad Sveriges influencers tuggar i sig på uppmaning av Berghs studenter. Genom FN-programmet One Planet Network har de skapat kampanjen #TasteOrWaste för att sätta ljuset på matsvinnet i Sverige.
Kommunikationsskolan Berghs startar studio
Berghs School of Communication lanserar i dag Berghs Studio, som kommer genomföra uppdrag för kunder tillsammans med studenterna. Genom att koppla samman byråsidan, kundsidan och unga kommunikatörer vill man skapa nya förutsättningar för alla tre att utvecklas.
Berghs handplockar två för att leda heltidsprogram
Berghs rekryterar två personer som ska överta ledarskapet för två av skolans heltidsprogram, Art Director/Copywriter samt Digital strateg/kreatör. Från DDB rekryteras David Alledal, Copywriter, och från Fröjd rekryteras Petronella Turesson, digital strateg. I tjänsterna ingår att utveckla utbildningarna för en allt mer digitaliserad framtid och att träna studenterna i sina kommande yrkesroller.