5 kurser för att stärka ditt varumärke

Något av det mest grundläggande, och spännande, inom kommunikation är förstås varumärket. Det är ju med det som allting börjar – och slutar. Här har vi samlat kurser för dig som vill stärka ditt varumärke! Det finns både kurser i våra lokaler i Stockholm och på distans.
Skrivet av
Berghs School of Communication
Augusti 26, 2021
Varumärkes- och affärsstrategi
Tycker du att det är svårt att få gehör för att alla i din organisation behöver tänka varumärke idag och se till helheten och inte bara sin del av affären? Eller vill du snabbt göra en förflyttning av varumärket för att kunna möta nya behov och beteenden men vet inte riktigt hur? Då är det här en kurs för dig!
Bygga varumärke i sociala medier
Att finnas i sociala medier är en självklarhet för de flesta företag och organisationer – men att veta på vilket sätt man ska kommunicera för att få effekt kan vara en utmaning. Det är en sak att använda sociala medier – en annan att göra det effektivt. På kursen lär du dig att arbeta strategiskt med innehåll, att taktiskt utnyttja kanalerna och planera marknadskommunikation i sociala medier.
Internkommunikation
Internkommunikation har fått en ökad betydelse i en föränderlig värld. Den interna berättelsen om vart företaget är på väg och står för behöver stämma överens med den externa bilden. Det är först då det blir trovärdigt. Om du redan arbetar med internkommunikation, vill ta klivet och bli ännu bättre på att skapa vi-känsla och implementera idéer så att alla känner sig delaktiga är det här en kurs för dig. Här får du både praktisk och teoretisk kunskap att ta med dig i arbetslivet.
Kriskommunikation
När en kris bryter ut, är tid en bristvara. Många olika delar behöver snabbt komma på plats och samordnas, som att löpande analysera läget och kommunicera med en lång rad målgrupper, både internt och externt. Med rätt kunskaper och verktyg kan du fokusera på rätt saker och bibehålla förtroendet genom stormen.
Employer Branding
Du som redan arbetar med kommunikation och personalfrågor får här inspiration och konkreta verktyg för att lyckas inom Employer Branding. Kursen har särskilt fokus på hur du kartlägger behov, lägger grunden till en framgångsrik strategi och säkerställer att företagets kompetensbehov blir tillgodosett i en allt tuffare konkurrens om kompetenser.