Artiklar

5 kurser för dig som vill behärska sociala medier

Idag är sociala medier inte längre något nytt, utan ett brett kommunikationsområde som genomsyrar i stort sett all marknads­föring. Sociala medier förväntas idag leverera precis samma affärsnytta som övriga kommunikationsaktiviteter. Här har vi samlat kurser som lär dig att använda sociala medier på rätt sätt i din verksamhet!

Social Video

Video har etablerat sig som det mest engagerande innehållet i sociala medier. TikTok definierar spelplanen och övriga plattformar svarar med att lansera nya format och sätt att interagera med sin publik. Parallellt introduceras AI i den kreativa processen vilket förenklar och effektiviserar kommunikatörens vardag. På kursen får du lära dig ett arbetsflöde där du producerar innehåll oavsett plattform och format.

Bygga varumärke i sociala medier

På denna kurs lär du dig att arbeta strategiskt med innehåll, att taktiskt utnyttja kanalerna och effektivt planera marknads­kommunikation i sociala medier. Det är en sak att använda sociala medier – en annan att göra det effektivt. Det är en utmaning som många företag står inför som redan har dem i sin kommunikationsstrategi: att gå från att använda det som ett komplement till att utnyttja dess fulla potential som varumärkesbyggare.

Marknads­föring på LinkedIn

LinkedIn är en naturlig del för många i deras professionella roll och vardag och här finns det stora möjligheter för företag att kunna nå ut till befintliga och potentiella kunder. På denna intensivkurs får du lära dig hur du och ditt företag kan använda LinkedIn för att lyckas ännu bättre med er digitala marknads­föring.

Digital spridnings- och kanalstrategi

Den här kursen utgår från det bredare samlingsbegreppet Content Marketing, dvs långsiktig produktion och spridning av målgruppsanpassat innehåll i ägda, köpta och förtjänade digitala kanaler. Du får lära dig att lyfta blicken och se över syften, format, plattformar, CTA och mätning från ett helhets perspektiv. Allt för att lyckas nå ut genom bruset med relevant och engagerande innehåll och därigenom nå önskad affärsnytta.

Digital Brand Strategy

Hur positionerar man varumärken för att lyckas i en alltmer fragmenterad värld där digitala och sociala medier är dominerande? Den här kursen vänder sig till dig som vill arbeta mer varumärkesdrivet för att bli framgångsrik i ett digitalt och alltmer komplext kommunikations­landskap.

När ska du söka?

Sista ansökningsdag står på respektive kurs. Vi behandlar ansökningarna i turordning och söker du sent riskerar du att kursen redan är fullbokad. Din ansökan blir först bindande då du blivit erbjuden en plats på din valda kurs och sedan tackat ja.

Kolla in hela Berghs kursutbud här.