5 kurser för dig som vill behärska sociala medier

Idag är sociala medier inte längre något nytt, utan ett brett kommunikationsområde som genomsyrar i stort sett all marknadsföring. Sociala medier förväntas idag leverera precis samma affärsnytta som övriga kommunikationsaktiviteter. Här har vi samlat kurser som lär dig att använda sociala medier på rätt sätt i din verksamhet!

Social Media Strategy

Är du senior kommunikatör eller marknadsförare med en ledande roll? I den här kursen går vi på djupet med hur man kan stärka sin närvaro i sociala medier och leda det kommunikativa och strategiska arbetet framåt. I undervisningen varvas teori med verkliga exempel – aktuella cases, kampanjer och strategier inom såväl B2B, B2C och offentlig sektor – samt praktisk metodik och verktyg för att arbeta strategiskt med sociala medier.

Social Video

Video är en otroligt stor del av sociala medier idag och är ett område du som ska jobba med det behöver ha koll på. I kursen Social Video får du ta del av senaste trenderna på området samt greppa hur du på bästa sätt kommer igång med att producera rörligt innehåll för att engagera din målgrupp i sociala medier. Under kursen kommer du lära dig ett snabbt och enkelt arbetsflöde för att filma, redigera och publiceras direkt via din smartphone. Du kommer att få prova flera kreativa tillbehör som gör din smartphone till en riktigt bra filmkamera.

Bygga varumärke i sociala medier

På denna kurs lär du dig att arbeta strategiskt med innehåll, att taktiskt utnyttja kanalerna och effektivt planera marknads­kommunikation i sociala medier. Det är en sak att använda sociala medier – en annan att göra det effektivt. Det är en utmaning som många företag står inför som redan har dem i sin kommunikationsstrategi: att gå från att använda det som ett komplement till att utnyttja dess fulla potential som varumärkesbyggare.

Marknadsföring på LinkedIn

Som företag finns det många möjligheter på LinkedIn att kunna nå ut till din specifika målgrupp. Kursen kommer att ge dig specifika kunskaper om plattformen såsom funktionalitet men också för hur du framgångsrikt kan kommunicera med din målgrupp på LinkedIn. På denna endagskurs får du lära dig hur du och ditt företag kan nyttja plattformen för att bli mer framgångsrik i er marknadsföring.

Digital spridnings- och kanalstrategi

Den här kursen utgår från det bredare samlingsbegreppet Content Marketing, dvs långsiktig produktion och spridning av målgruppsanpassat innehåll i ägda, köpta och förtjänade digitala kanaler. Du får lära dig att lyfta blicken och se över syften, format, plattformar, CTA och mätning från ett helhets perspektiv. Allt för att lyckas nå ut genom bruset med relevant och engagerande innehåll och därigenom nå önskad affärsnytta.

När ska du söka?

Sista ansökningsdag står på respektive kurs. Vill du vara helt säker på att få en plats är det dock smart att vara ute i god tid. Vi behandlar nämligen ansökningarna i turordning och söker du sent riskerar du att kursen redan är fullbokad. Tips: Vänta inte till sista ansökningsdag! Din ansökan blir först bindande då du blivit erbjuden en plats på din valda kurs och sedan tackat ja.

Kolla in hela Berghs kursutbud här.

Taggar: