Sommarens intensivkurser

datorskärm_stol

Denna sommar erbjuder vi 11 kurser den 14-16 juni. Utöka ditt nätverk och få kunskap, insikter och verktyg inom områden som exempelvis content marketing, hållbarhets­kommunikation, sociala medier, facilitering, social video och ledarskap.

Skrivet av Berghs School of Communication
December 11, 2022

Berghs intensivkurser är den perfekta lösningen för dig som vill lära dig mer och vidga ditt nätverk under några intensiva dagar. Det går snabbt – och du tar dig långt framåt.

BERGHS INTENSIVKURSER SOMMAREN 2023

Datum: Onsdag 14 juni, torsdag 15 juni och fredag 16 juni
Plats:
Berghs lokaler på Bobergsgatan 48 i Stockholm
Läs mer detaljerad information om tider, pris och annat på respektive kurssida.

Produktionsledning
Gillar du att driva projekt, arbetsleda människor och team? Då kan den här kursen hjälpa dig att få de kunskaper och verktyg som behövs för att du ska kunna arbeta i rollen som produktionsledare och ansvara för egna uppdrag.
Kursansvarig: Malin Ingevall
Kursstart: 14/6 Går att söka efter att vi stängt ansökan till vårens kurs.

Facilitering
Denna kurs ger dig värdefull kunskap om du skapar och leder engagerande samtal, smarta möten och driver kreativa processer i det digitala, fysiska och hybrida rummet.
Kursansvarig: Charlotta Rydholm
Kursstart: 14/6 Går att söka efter att vi stängt ansökan till vårens kurs.

Bygga varumärke i sociala medier
Att finnas i sociala medier är en självklarhet för de flesta företag och organisationer – men att veta på vilket sätt man ska kommunicera för att få effekt kan vara en utmaning. På kursen lär du dig att arbeta strategiskt med innehåll, att taktiskt utnyttja kanalerna och effektivt planera marknads­kommunikation i sociala medier.
KursansvarigaDeeped Niclas Strandh och Sarah Larsson Bernhardt
Kursstart: 14/6 Går att söka efter att vi stängt ansökan till vårens kurs.

Content Marketing
Framgångsrik kommunikation och marknadsföring sker på mottagarens villkor. Ibland kallas det content marketing, ibland något annat, men grunden består av att skapa innehåll som din målgrupp frivilligt vill konsumera. Lär dig skapa affärsnytta med målgruppsanpassat, regelbundet och engagerande innehåll som stärker varumärket och driver försäljning.
Kursansvarig: Joakim Arhammar
Kursstart: 14/6

UX Writing
Som UX Writer designar du med ord i digitala tjänster och är specialist på att skapa innehåll som utgår från användarna. Här står tydlighet och funktion i fokus för att guida rätt. Vill du utvecklas inom användarcentrerad copy och få metoder och verktyg att ta med in i din yrkesvardag så är det här en kurs för dig.
Kursansvariga: Lena Stenberg och Anna Sundbaum Köhler
Kursstart: 14/6 Går att söka efter att vi stängt ansökan till vårens kurs.

Projektledning
Du som är nyfiken på hur det är att arbeta som projektledare, eller som redan gör det men söker mer kunskap eller självförtroende, har en spännande kurs att se fram emot. Här får du grundläggande kunskap som en skicklig projektledare behöver för att ta ett uppdrag från genomfört – till framgångsrikt!
KursansvarigMie Nygren
Kursstart: 14/6

Strategisk hållbarhets­kommunikation
Hållbarhet är en nödvändig del av företagets engagemang och kommunikation. För det finns mycket att vinna på att tydligt kommunicera hur företaget tar sitt ansvar. Den här kursen ger dig en mängd verktyg på hur du kan arbeta för att låta både befintliga och potentiella kunder veta att ditt företag faktiskt är ett som bryr sig om omvärlden.
KursansvarigErik Elvingsson Hedén
Kursstart: 14/6

Kommunikations­chefens viktigaste verktyg
Oavsett om du vill putsa upp dina befintliga kunskaper eller lägga en ny kunskapsgrund kommer du att lämna den här kursen med nya tankar och möjligheter. Här får du handfasta tips och de viktigaste verktygen som behövs när man arbetar som ledare inom kommunikation.
Kursansvarig:
Andris Zvejnieks
Kursstart:
14/6

Digital spridnings- och kanalstrategi
För att lyckas med digital spridning krävs det att man vet vad, var och när relevant innehåll ska spridas och till vem. På den här kursen lär du dig att ta ett helhetsgrepp på din digitala kommunikation: Från Google Ads och sociala medier till poddar och bloggar.
Kursansvarig:
Amalia Thoors
Kursstart:
14/6 Går att söka efter att vi stängt ansökan till vårens kurs.

Att skriva för att övertyga
I en värld där man fullkomligt drunknar i budskap gäller det att veta hur man ska kommunicera för att nå fram. Här får du konkreta tips och råd på hur dina ord blir de som verkligen påverkar mottagaren.
KursansvarigMikael Rosén
Kursstart: 14/6

Social Video
Video fortsätter växa snabbt i sociala medier. TikTok definierar spelplanen och övriga plattformar svarar med att lansera nya format och sätt att interagera med publiken.
Kursansvarig: Anders J Larsson
Kursstart: 14/6 Går att söka efter att vi stängt ansökan till vårens kurs.

När ska jag söka?

  • Sista ansökningsdatum står på respektive kurs – finns det platser kvar förlänger vi ansökningstiden. Därefter öppnar vi istället nästa kursstart.
  • Ansökningarna behandlas i turordning och söker du sent riskerar du att kursen redan är fullbokad. Så ett tips är att inte vänta till sista ansökningsdag!
  • Din ansökan blir bindande först när du blivit erbjuden en plats och sedan aktivt tackat ja.

Vad innebär det att hamna på en reservlista?

  • När en kurs är fullbokad placeras du på en reservlista. Om en deltagare av någon anledning behöver hoppa av innan kursstart kontaktar vi personerna på reservlistan i turordning.
  • Att stå på en reservlista innebär inte att du förbinder dig till något förrän du blir erbjuden en plats och sedan tackar ja.

Mingelsugen?
Ta chansen att mingla med dina kurskamrater, deltagare från de andra intensivkurserna och våra kursansvariga. Den första kursdagen anordnar vi en gemensam After Work kl 16.00-18.00 i Berghs café på plan 1.

Behöver du boka hotell?
Läs om våra hotellerbjudanden för kursdeltagare. Vi rekommenderar våra deltagare att alltid välja ett hotell/resa med avboknings- eller ombokningsmöjlighet.

Här hittar du hela vårt aktuella kursutbud!