Content marketing

Berghs Professional

  • Dagkurs_Piktogram Dagtid
  • 24 timmar

Bra content marketing bygger varumärket och genererar affärer. Med relevant innehåll till rätt personer får du resultat som inte går att uppnå med traditionell marknadsföring. Här är kursen som ger dig en kunskap om content marketing från branschens absolut vassaste personer.

Sammanfattning

Ansök nu Sista ansökningsdag är 14 mar 2018

Datum: 18 apr 2018 – 23 maj 2018

Sista ansökningsdag: 14 mar 2018

Hur: Dagtid

Antal timmar: 24

Egen studietid: ca 3/vecka

Kursdatum: Onsdagar 18/4, 25/4, 2/5, 9/5, 16/5 samt den 23/5 kl. 09.00-13.00

Om kursen

Att tvinga på människor sina budskap fungerar inte längre. Framgångsrik kommunikation och marknadsföring sker på mottagarens villkor. Ibland kallas det content marketing, ibland något annat, men grunden består av att skapa innehåll som din målgrupp frivilligt vill konsumera.

Lär dig skapa affärsnytta med målgruppsanpassat, regelbundet och engagerande innehåll som stärker varumärket och driver försäljning.

Kursen passar dig som vill gå från teori till praktik och vill börja använda content marketing som en metod för att bygga lojala relationer med din målgrupp. Konkreta exempel från verkligheten visar hur bra innehåll kan göra varumärket till ett så kallat content brand, det vill säga ett varumärke som i sin kommunikation agerar som ett mediehus.

Case-studier varvas med praktiska övningar och föreläsningar. Målet är att du efter kursen ska ha grundläggande kännedom om vad content marketing är och om hur du kan utnyttja storyns kraft för att fånga målgruppen. Du kommer också få grundläggande insikter om vilka delar du behöver inkludera i din contentstrategi och kunskaper om köpta och förtjänade medier.

Vem är kursen för?

Kursen vänder sig till marknadsförare, kommunikatörer, copywriters och art directors som vill lära sig att kommunicera med journalistiska och dokumentära verktyg i alla medier – film, digitala kanaler och print. Den passar dig som jobbar inom reklam eller PR, på marknadsavdelning eller inom traditionell media.

18 apr 2018 – 23 maj 2018

Sista ansökningsdag är 14 mar 2018

Hur: Dagtid
Antal lektionstimmar: 24
Egna studietimmar: ca 3/vecka
Kursdatum: Onsdagar 18/4, 25/4, 2/5, 9/5, 16/5 samt den 23/5 kl. 09.00-13.00
Ansök nu Sista ansökningsdag är 14 mar 2018

Det här får du

Kursen ger dig en allmän orientering i ämnet samt grundläggande praktiska kunskaper och färdigheter inom följande områden:

  • Content marketing – vad och varför?
  • Innehålls- och kanalstrategi
  • Köpta och förtjänade medier
  • Storytelling och content marketing
  • Redaktionellt arbete: guidelines, innehållsidéer och planering
  • Skrivskola
  • Rörlig bild
  • Mätning och analys

Vanliga frågor

Hittar du inte svaret på din fråga eller vill ha mer information? Här hittar du svaren på de vanligaste frågorna om Berghs kurser.

Kursansvarig

Joakim.ArhammarJoakim Arhammar, Contentstrateg på contentbyrån Wasp Communication, författare av boken ‘Content marketing för alla’ och flitigt anlitad föreläsare. Han har 11 års erfarenhet av content marketing för hundratals företag och organisationer, med fokus på digitalt innehåll. Joakim brinner extra för innehåll som med enkla medel och smarta lösningar får stor spridning.

Kursen ger dig en allmän orientering i ämnet samt grundläggande praktiska kunskaper och färdigheter inom följande områden:

  • Content marketing – vad och varför?
  • Innehålls- och kanalstrategi
  • Köpta och förtjänade medier
  • Storytelling och content marketing
  • Redaktionellt arbete: guidelines, innehållsidéer och planering
  • Skrivskola
  • Rörlig bild
  • Mätning och analys

Hittar du inte svaret på din fråga eller vill ha mer information? Här hittar du svaren på de vanligaste frågorna om Berghs kurser.

Joakim.ArhammarJoakim Arhammar, Contentstrateg på contentbyrån Wasp Communication, författare av boken ‘Content marketing för alla’ och flitigt anlitad föreläsare. Han har 11 års erfarenhet av content marketing för hundratals företag och organisationer, med fokus på digitalt innehåll. Joakim brinner extra för innehåll som med enkla medel och smarta lösningar får stor spridning.

När får jag besked om jag kommit in?

På denna kurs gäller löpande antagning och principen först till kvarn. Det innebär att du är garanterad en plats i och med din anmälan under förutsättning att vi fortfarande har platser kvar att erbjuda. Senast i samband med sista ansökningsdag får du besked.

Kursintyg

Efter genomförd kurs (och minst 80% närvaro) utfärdas kursintyg.

Studieavgift inkl. moms
30 000 kronor

Studieavgift exkl. moms
24 000 kronor

Ansökan och antagningskrav

När får jag besked om jag kommit in?

På denna kurs gäller löpande antagning och principen först till kvarn. Det innebär att du är garanterad en plats i och med din anmälan under förutsättning att vi fortfarande har platser kvar att erbjuda. Senast i samband med sista ansökningsdag får du besked.

Kursintyg

Efter genomförd kurs (och minst 80% närvaro) utfärdas kursintyg.

Vad kostar kursen?

Studieavgift inkl. moms

30 000 kronor

Studieavgift exkl. moms

24 000 kronor

Datum

14 mar
Sista datum för ansökan

18 apr
Kursstart

24
Lektionstimmar

Onsdagar 18/4, 25/4, 2/5, 9/5, 16/5 samt den 23/5 kl. 09.00-13.00