Content marketing

Berghs Professional

  • Distans_Piktogram Distans

Att bygga ett starkt varumärke med hjälp av trovärdigt innehåll i sin kommunikation är nästan ett måste idag, när allt högre krav ställs på genuinitet och personlighet. Här får du som redan har goda skrivkunskaper lära dig grunderna inom storytelling och content marketing. Dessutom går vi igenom olika metoder som effektivt skapar ett varumärke som håller i längden.

Sammanfattning

Ansök nu Sista ansökningsdag är 25 sep 2017

Datum: 3 okt 2017 – 28 nov 2017

Sista ansökningsdag: 25 sep 2017

Hur: Distans

Längd: 8 veckor

Egen studietid: 12 h/vecka

Kursdatum: Start online 3/10 kl 13.00-16.00 Avslut online 28/11 kl 13.00-16.00

Om kursen

Alla pratar om content marketing. Engagerande och värdeskapande innehåll som gör nytta och inspirerar kunden är ett kraftfullt verktyg för att nå din målgrupp och skapa långsiktiga relationer till lojala kunder. Den här kursen ger grundläggande kunskaper i hur content marketing kan användas för att bygga upp varumärken och visar på praktiska, redaktionella verktyg som används för att arbeta med kvalitetsinnehåll i olika kanaler och plattformar.

Vem är kursen för?

Oavsett om du sitter på en marknadsavdelning, på byrå eller är frilansare så är uppdraget det samma – skapa bra innehåll som engagerar målgruppen i rätt kanal. Kursen vänder sig till dig som vill veta mer om den viktiga roll som content marketing kan spela i företags kommunikationsarbete. Du behöver ha goda skrivkunskaper då vissa av inlämningsuppgifterna är av kreativ art.

Kursansvarig

dan-marcus-pethrus-berghsDan-Marcus Pethrus är kommunikatör i Katarina församling, Svenska kyrkan. Han har tidigare tagit fram och arbetat med redaktionella koncept för många stora varumärken, bland annat SAS magasinet Scanorama. Han har även varit redaktionschef för Plaza Magazine och Plaza Uomo.

3 okt 2017 – 28 nov 2017

Sista ansökningsdag är 25 sep 2017

Hur: Distans
Längd: 8 veckor
Egna studietimmar: 12 h/vecka
Kursdatum: Start online 3/10 kl 13.00-16.00 Avslut online 28/11 kl 13.00-16.00
Ansök nu Sista ansökningsdag är 25 sep 2017

Det här får du

  • Content marketing – vad och varför?
  • Innehålls- och kanalstrategi
  • Storytelling och content marketing
  • Redaktionellt arbete: guidelines, innehållsidéer och planering
  • Lilla skrivskolan
  • Så arbetar du med tv
  • Mätning och analys

Vanliga frågor

Hittar du inte svaret på din fråga eller vill ha mer information?

Här hittar du svaren på de vanligaste frågorna om distanskurser på Berghs.

"Kursen gav mig massor av ny kunskap inom Content marketing, det gav mig också massor med inspiration och energi i mitt vardagliga arbete."

Josefine Fors, marknadskommunikatör

Josefine Fors, marknadskommunikatör

Att både lära och praktiskt få jobba med content marketing kring ett case under kursen var mycket stimulerande och utmanande. Att läsa på distans passade mig perfekt och det var otroligt vilket bra utbyte vi i klassen fick av varandra ändå. Det gjorde att jag fick ut mycket av både kursens innehåll och deltagare.

Ansökan och antagningskrav

Behöver jag några förkunskaper?

Du ska ha gymnasiekompetens eller motsvarande. Vissa av kursuppgifterna är av kreativ art och kräver bra skrivkunskaper.

Skicka också med

Din ansökan ska innehålla en kort beskrivning, max en A4-sida, av dig själv, i vilken du även motiverar varför du söker just den här kursen, samt en översiktlig sammanställning av utbildningar och arbeten.

När får jag besked om jag kommit in?

Besked kommer senast i samband med sista ansökningsdag.

Kursintyg

Efter genomförd kurs utfärdas kursintyg.

Vad kostar kursen?

Studieavgift inkl. moms

25 000 kronor

Studieavgift exkl. moms

20 000 kronor

Datum

25 sep

Sista datum för ansökan

3 okt

Kursstart