Sista ansökningsdag är 1 mars 2022

Content Marketing

Distans
Professional
  • Content Marketing
  • Innehållsstrategi
  • Redaktionellt arbete

Att bygga ett starkt varumärke med hjälp av trovärdigt innehåll i sin kommunikation är nästan ett måste idag, när allt högre krav ställs på genuinitet och personlighet. Här får du som redan har goda skrivkunskaper lära dig grunderna inom storytelling och Content Marketing. Dessutom går vi igenom olika metoder som effektivt skapar ett varumärke som håller i längden.

20 apr - 15 jun 2022

Sista ansökningsdag är 1 mars 2022
Hur:
Distans
Språk:
Svenska
Pris:
28 750 kronor
Plats:
Den här kursen hålls på distans
Kursdatum:
Start online 20/4 kl 13.00-15.00 Avslut online 15/6 kl 13.00-16.00
Egna studietimmar:
12 timmar per vecka
Ansök nu

*Ansökan blir bindande först när du blivit antagen och tackat ja.

Om kursen

Alla pratar om Content Marketing. Engagerande och värdeskapande innehåll som gör nytta och inspirerar kunden är ett kraftfullt verktyg för att nå din målgrupp och skapa långsiktiga relationer till lojala kunder. Den här kursen ger grundläggande kunskaper i hur Content Marketing kan användas för att bygga upp varumärken och visar på praktiska, redaktionella verktyg som används för att arbeta med kvalitetsinnehåll i olika kanaler och plattformar.

Vem är kursen för?

Oavsett om du sitter på en marknadsavdelning, på byrå eller är frilansare så är uppdraget det samma – skapa bra innehåll som engagerar målgruppen i rätt kanal. Kursen vänder sig till dig som vill veta mer om den viktiga roll som content marketing kan spela i företags kommunikationsarbete. Du behöver ha goda skrivkunskaper då vissa av inlämningsuppgifterna är av kreativ art. I den här kursen kommer några av kursuppgifterna lösas i par, vid de tillfällena bestämmer du och din gruppkamrat tillsammans när under veckan ni löser uppgiften.

Vanliga frågor

Hittar du inte svaret på din fråga eller vill ha mer information? Här hittar du svaren på de vanligaste frågorna om distanskurser på Berghs.

Kursansvariga

Niklas.ErikssonNiklas Eriksson, Content Strategist på Academic Work och Carin.RoeraadeCarin Roeraade, delägare och Creative Director på Sanders Agency.

Ansökan och antagningskrav

Behöver jag några förkunskaper?

Du ska ha gymnasiekompetens eller motsvarande. Vissa av kursuppgifterna är av kreativ art och kräver bra skrivkunskaper.

Skicka också med

Din ansökan ska innehålla en kort beskrivning, max en A4-sida, av dig själv, i vilken du även motiverar varför du söker just den här kursen, samt en översiktlig sammanställning av utbildningar och arbeten.

När får jag besked om jag kommit in?

Besked kommer senast i samband med sista ansökningsdag.

Kursintyg

Efter genomförd kurs utfärdas kursintyg.

Vad kostar kursen?

Studieavgift inkl. moms
28 750 kronor

Studieavgift exkl. moms
23 000 kronor

Vill du ansöka om delbetalning / finansiering? Läs mer här!

20 apr - 15 jun 2022

Sista ansökningsdag är 1 mars 2022
Hur:
Distans
Språk:
Svenska
Pris:
28 750 kronor
Plats:
Den här kursen hålls på distans
Kursdatum:
Start online 20/4 kl 13.00-15.00 Avslut online 15/6 kl 13.00-16.00
Egna studietimmar:
12 timmar per vecka
Ansök nu

*Ansökan blir bindande först när du blivit antagen och tackat ja.

Övrig information

För kursen behöver du tillgång till dator (med kamera och mikrofon) och en bra internetuppkoppling. I veckan för kursstart får du inlogg till Berghs onlineplattform i Canvas, där kursstarten sker och genomförs i videokonferens. Videomöten genomförs i videoverktyget Zoom. Kursplan och schema finns i kursen i onlineplattformen.

Det här får du

  • Content marketings grundkoncept
  • Användarvärde och affärsnytta
  • Kundresa och kanalstrategi
  • Förankrat content: syftesdrivet kontra kunskapsbaserat
  • Storytelling och redaktionellt arbetssätt
  • Databaserat content
  • Ekosystem: Content marketings plats i ett vidare kommunikationsperspektiv
  • Omvärldsanalys och trender
  • Mätning och utvärdering av content

Att läsa på distans

En distanskurs är perfekt för dig som vill kunna studera när och var du vill. Du läser din kurs via vår webbaserade utbildningsplattform och bestämmer själv när du löser kursuppgifterna enligt schemalagd inlämning. Genomsnittlig studietid för distanskurser är 10 h/vecka. Du behöver tillgång till en dator med kamera och ljudupptagning.

Du får personlig feedback och har direktkontakt med din lärare och dina kurskamrater via plattformen. Vi arbetar med öppen feedback samt peer-to-peer feedback. Kursstart och kursavslut är på bestämda tidpunkter (se ovan vad som gäller för denna kurs). Kursstart och kursavslut är viktiga kurstillfällen med ämnesintroduktion respektive redovisning av slutarbeten. Videomöten/-föreläsningar filmas och finns tillgängliga under terminen. Du kan genomföra kursen även om du får förhinder att delta i start eller avslut.

Tidigare kursdeltagare

"Kursen gav mig massor av ny kunskap inom Content marketing, det gav mig också massor med inspiration och energi i mitt vardagliga arbete."
Josefine Fors, marknadskommunikatör
Att både lära och praktiskt få jobba med content marketing kring ett case under kursen var mycket stimulerande och utmanande. Att läsa på distans passade mig perfekt och det var otroligt vilket bra utbyte vi i klassen fick av varandra ändå. Det gjorde att jag fick ut mycket av både kursens innehåll och deltagare.