Content Marketing

Berghs Professional

  • Distans_Piktogram Distans

Att bygga ett starkt varumärke med hjälp av trovärdigt innehåll i sin kommunikation är nästan ett måste idag, när allt högre krav ställs på genuinitet och personlighet. Här får du som redan har goda skrivkunskaper lära dig grunderna inom storytelling och Content Marketing. Dessutom går vi igenom olika metoder som effektivt skapar ett varumärke som håller i längden.

Sammanfattning

Ansök nu Sista ansökningsdag är 1 apr 2019

Datum: 23 apr 2019 – 11 jun 2019

Sista ansökningsdag: 1 apr 2019

Hur: Distans

Egna studietimmar: 12 timmar per vecka

Kursdatum: Start online 23/4 kl 13.00-16.00 Avslut online 11/6 kl 13.00-16.00

Plats: Den här kursen hålls på distans

Om kursen

Alla pratar om Content Marketing. Engagerande och värdeskapande innehåll som gör nytta och inspirerar kunden är ett kraftfullt verktyg för att nå din målgrupp och skapa långsiktiga relationer till lojala kunder. Den här kursen ger grundläggande kunskaper i hur Content Marketing kan användas för att bygga upp varumärken och visar på praktiska, redaktionella verktyg som används för att arbeta med kvalitetsinnehåll i olika kanaler och plattformar.

Vem är kursen för?

Oavsett om du sitter på en marknadsavdelning, på byrå eller är frilansare så är uppdraget det samma – skapa bra innehåll som engagerar målgruppen i rätt kanal. Kursen vänder sig till dig som vill veta mer om den viktiga roll som content marketing kan spela i företags kommunikationsarbete. Du behöver ha goda skrivkunskaper då vissa av inlämningsuppgifterna är av kreativ art. I den här kursen kommer några av kursuppgifterna lösas i par, vid de tillfällena bestämmer du och din gruppkamrat tillsammans när under veckan ni löser uppgiften.

Vanliga frågor

Hittar du inte svaret på din fråga eller vill ha mer information? Här hittar du svaren på de vanligaste frågorna om distanskurser på Berghs.

Kursansvarig

dan-marcus-pethrus-berghsDan-Marcus Pethrus är kommunikatör i Katarina församling, Svenska kyrkan. Han har tidigare tagit fram och arbetat med redaktionella koncept för många stora varumärken, bland annat SAS magasinet Scanorama. Han har även varit redaktionschef för Plaza Magazine och Plaza Uomo.

23 apr 2019 – 11 jun 2019

Sista ansökningsdag är 1 apr 2019

Hur: Distans
Egna studietimmar: 12 timmar per vecka
Kursdatum: Start online 23/4 kl 13.00-16.00 Avslut online 11/6 kl 13.00-16.00
Plats:

Den här kursen hålls på distans

Ansök nu Sista ansökningsdag är 1 apr 2019

*Ansökan blir bindande först när du blivit antagen och tackat ja

Övrig information

För kursen behöver du tillgång till dator (med kamera och mikrofon) och en bra internetuppkoppling. I veckan för kursstart får du inlogg till Berghs onlineplattform där kursstarten sker och genomförs i videokonferens. Kursplan och schema finns i kursen i onlineplattformen.

Det här får du

  • Content Marketing – vad och varför?
  • Innehålls- och kanalstrategi
  • Storytelling och Content Marketing
  • Redaktionellt arbete: guidelines, innehållsidéer och planering
  • Lilla skrivskolan
  • Så arbetar du med tv
  • Mätning och analys

Att läsa på distans

En distanskurs är perfekt för dig som vill kunna studera när och var du vill. Du läser din kurs via vår webbaserade utbildningsplattform och bestämmer själv när du löser kursuppgifterna enligt schemalagd inlämning. Genomsnittlig studietid för distanskurser är 10 h/vecka. Du behöver tillgång till en dator med ljudupptagning.

Du får personlig feedback (ej Berghs intro) och har direktkontakt med din lärare och dina kurskamrater via plattformen. Kursstart och -avslut är på bestämda tidpunkter (se ovan vad som gäller för denna kurs). Kursstart och -avslut är viktiga kurstillfällen med ämnesintroduktion respektive redovisning av slutarbeten. Videomöten/-föreläsningar filmas och finns tillgängliga under terminen. Du kan genomföra kursen även om du får förhinder att delta i start eller avslut.

För kursen behöver du tillgång till dator (med kamera och mikrofon) och en bra internetuppkoppling. I veckan för kursstart får du inlogg till Berghs onlineplattform där kursstarten sker och genomförs i videokonferens. Kursplan och schema finns i kursen i onlineplattformen.

  • Content Marketing – vad och varför?
  • Innehålls- och kanalstrategi
  • Storytelling och Content Marketing
  • Redaktionellt arbete: guidelines, innehållsidéer och planering
  • Lilla skrivskolan
  • Så arbetar du med tv
  • Mätning och analys

En distanskurs är perfekt för dig som vill kunna studera när och var du vill. Du läser din kurs via vår webbaserade utbildningsplattform och bestämmer själv när du löser kursuppgifterna enligt schemalagd inlämning. Genomsnittlig studietid för distanskurser är 10 h/vecka. Du behöver tillgång till en dator med ljudupptagning.

Du får personlig feedback (ej Berghs intro) och har direktkontakt med din lärare och dina kurskamrater via plattformen. Kursstart och -avslut är på bestämda tidpunkter (se ovan vad som gäller för denna kurs). Kursstart och -avslut är viktiga kurstillfällen med ämnesintroduktion respektive redovisning av slutarbeten. Videomöten/-föreläsningar filmas och finns tillgängliga under terminen. Du kan genomföra kursen även om du får förhinder att delta i start eller avslut.

Josefine Fors, marknadskommunikatör

"Kursen gav mig massor av ny kunskap inom Content marketing, det gav mig också massor med inspiration och energi i mitt vardagliga arbete."

Josefine Fors, marknadskommunikatör

Att både lära och praktiskt få jobba med content marketing kring ett case under kursen var mycket stimulerande och utmanande. Att läsa på distans passade mig perfekt och det var otroligt vilket bra utbyte vi i klassen fick av varandra ändå. Det gjorde att jag fick ut mycket av både kursens innehåll och deltagare.

Behöver jag några förkunskaper?

Du ska ha gymnasiekompetens eller motsvarande. Vissa av kursuppgifterna är av kreativ art och kräver bra skrivkunskaper.

Skicka också med

Din ansökan ska innehålla en kort beskrivning, max en A4-sida, av dig själv, i vilken du även motiverar varför du söker just den här kursen, samt en översiktlig sammanställning av utbildningar och arbeten.

När får jag besked om jag kommit in?

Besked kommer senast i samband med sista ansökningsdag.

Kursintyg

Efter genomförd kurs utfärdas kursintyg.

Studieavgift inkl. moms
25 000 kronor

Studieavgift exkl. moms
20 000 kronor

Vill du ansöka om delbetalning / finansiering? Läs mer här!

Ansökan och antagningskrav

Behöver jag några förkunskaper?

Du ska ha gymnasiekompetens eller motsvarande. Vissa av kursuppgifterna är av kreativ art och kräver bra skrivkunskaper.

Skicka också med

Din ansökan ska innehålla en kort beskrivning, max en A4-sida, av dig själv, i vilken du även motiverar varför du söker just den här kursen, samt en översiktlig sammanställning av utbildningar och arbeten.

När får jag besked om jag kommit in?

Besked kommer senast i samband med sista ansökningsdag.

Kursintyg

Efter genomförd kurs utfärdas kursintyg.

Vad kostar kursen?

Studieavgift inkl. moms

25 000 kronor

Studieavgift exkl. moms

20 000 kronor

Vill du ansöka om delbetalning / finansiering? Läs mer här!

"Kursen gav mig massor av ny kunskap inom Content marketing, det gav mig också massor med inspiration och energi i mitt vardagliga arbete."

Josefine Fors, marknadskommunikatör

Josefine Fors, marknadskommunikatör

Att både lära och praktiskt få jobba med content marketing kring ett case under kursen var mycket stimulerande och utmanande. Att läsa på distans passade mig perfekt och det var otroligt vilket bra utbyte vi i klassen fick av varandra ändå. Det gjorde att jag fick ut mycket av både kursens innehåll och deltagare.