Kommunikations­chefens viktigaste verktyg

Berghs Professional

  • Dagkurs_Piktogram Dagtid
  • Intensiv_Piktogram Intensiv
  • 21 timmar

Oavsett om du vill putsa upp dina befintliga kunskaper eller lägga en ny kunskapsgrund kommer du att lämna den här kursen med nya tankar och möjligheter. Här får du handfasta tips och de viktigaste verktygen som behövs när man arbetar som ledare inom kommunikation.

Sammanfattning

Ansök nu Sista ansökningsdag är 31 maj 2018

Datum: 27 jun 2018 – 29 jun 2018

Sista ansökningsdag: 31 may 2018

Hur: Dagtid Intensiv

Antal timmar: 21

Egen studietid: ca 1-2

Kursdatum: Onsdag 27/6, torsdag 28/6 och fredag 29/6 kl 09.00-17.00

a00b000000vEl7MAASOm kursen

Kursen ger en grundläggande förmåga att arbeta med strategier, verktyg och en handlingsplan för att dra största möjliga nytta av din potential på ett jobb med kommunikationsansvar.

Kursen tar upp den förändrade kommunikationschefsrollen, utvecklar din kommunikativa förmåga och hjälper dig hantera gränssnittet mot HR och Marknad. Den ger dig också en modell för intressentanalys, framgångsnycklar för att få med dig människor i förändringsprocesser samt en möjlighet att jobba fram en kommunikationsstrategi för det nya kommunikationslandskapet.

Kursens tre dagar är pedagogiskt upplagda på följande sätt: Dag 1 handlar om Etablering, dag 2 om Insikt och dag 3 om Leverans. Du lär dig de viktigaste verktygen för att arbeta strategiskt med kommunikation i ett företag, en organisation eller en myndighet.

För vem är kursen?

Kursen vänder sig till dig som vill växa i din befintliga roll eller vill ha en intensiv brush-up i kommunikationschefens viktigaste verktyg. Kanske ska du tillträda ett nytt jobb med kommunikationsansvar. Du vill få bästa möjliga start, så att du snabbt etablerar dig, sätter dig in i strategier och visar att du är rätt person att göra verklighet av strategierna med hjälp av kommunikation.

Kursansvarig

andris-zvejnieksAndris Zvejnieks, senior konsult med bred bakgrund som kommunikationschef och kommunikationsdirektör i LFV Arlanda, IBM Sverige, SAS Sverige och Systembolaget.

27 jun 2018 – 29 jun 2018

Sista ansökningsdag är 31 maj 2018

Hur: Dagtid Intensiv
Antal lektionstimmar: 21
Egna studietimmar: ca 1-2
Kursdatum: Onsdag 27/6, torsdag 28/6 och fredag 29/6 kl 09.00-17.00
Ansök nu Sista ansökningsdag är 31 maj 2018

Det här får du

  • Att hantera kommunikationschefsrollen och utveckla kommunikativ förmåga
  • Finn rätt gränssnitt mellan Intern kommunikation och HR
  • Finn rätt gränssnitt mellan Extern kommunikation och Marknad
  • Intressentanalys – omvärlds- och målgruppsperspektiv
  • Vad som krävs för att arbeta i ett nytt kommunikationslandskap
  • Att få människor med dig i förändringsprocesser
  • Effektiva kommunikationsstrategier

Vanliga frågor

Hittar du inte svaret på din fråga eller vill ha mer information? Här hittar du svaren på de vanligaste frågorna om att läsa en kurs på Berghs.

"Jag tycker kursen var kanonbra."

Maria Brynolf

Maria Brynolf

Jag fick med mig en gedigen verktygslåda med konkreta verktyg som jag kunde börja arbeta med på en gång när jag var tillbaka på jobbet.

Ansökan och antagningskrav

Behöver jag några förkunskaper?

Du har några års erfarenhet inom PR, kommunikation eller marknadsföring.

Skicka också med

Din ansökan ska innehålla en kort beskrivning av dig själv (max en A4-sida) i vilken du även motiverar varför du söker just den här kursen, samt en meritförteckning.

När får jag besked om jag kommit in?

Besked kommer senast i samband med sista ansökningsdag.

Kursintyg

Efter genomförd kurs (och minst 80% närvaro) utfärdas kursintyg.

Vad kostar kursen?

Studieavgift inkl. moms

32 500 kronor

Studieavgift exkl. moms

26 000 kronor

Datum

31 maj

Sista datum för ansökan

27 jun

Kursstart

21

Lektionstimmar