Kurser

Strategisk marknadsföring

  • Vision, syfte och vägledande principer
  • Varumärkesstrategi
  • Kommunikations­strategi

Här får du som redan har erfarenhet av att arbeta med marknadsföring möjlighet att både bredda och fördjupa dina kunskaper inom varumärkes- och kommunikations­strategi. Du får verktyg som hjälper dig att arbeta mer strategiskt för att skapa starka varumärken samt planera för aktiviteter och kommunikationsinsatser som stärker verksamheten och erbjudandet.

Nivå
Professional
Format
Dagtid
Språk
Svenska
Plats
Bobergsgatan 48, Stockholm
Pris
45 000 SEK (inkl. moms)
36 000 SEK (exkl. moms)
Ansök innan
Måndag 17 juni
Start
Torsdag 3 oktober
Slut
Torsdag 14 november
Lektionstid
36 timmar
Egenstudier
Ca 15 timmar
Kursdatum

Torsdagar 3/10, 10/10, 17/10, 24/10, 7/11 samt 14/11 kl 09.00-16.00

Ansök nu

*Din ansökan blir bindande först när du blivit erbjuden en plats och sedan har tackat ja.

Om kursen

Kursen ger dig förutsättningar att utveckla marknads-/kommunikationsavdelningen till en värdeskapande funktion i organisationen. En funktion som leder strategiarbetet och genomförandet med kunskap och inspiration som sprider insikter om kunder och marknaden, identifierar och kommunicerar affärsmöjligheter och blir på så sätt både en grundbult i verksamheten och en affärkritisk resurs.

Kursen syftar till att ge dig en stabilare grund för att arbeta strategiskt med varumärkesutveckling, marknadsföring och kommunikation. Du lär dig teorier och begrepp, verktyg och modeller samt praktiska arbetsmetoder som utvecklar din analytiska förmåga. Du blir tryggare i att fatta beslut och att argumentera för din sak.

På kursen varvas teori med praktiska övningar där du får använda beprövade arbetsmodeller och metoder. Efter avslutad kurs har du kunskaper för att ta fram underlag för marknadsföringsbeslut på strategisk nivå och koppla strategier och åtgärder till varumärkets löfte, positionering, mål och vision.

Vem är kursen för?

Kursen vänder sig till dig som har några års arbetslivserfarenhet och som nu vill fördjupa dina kunskaper inom varumärke, marknadsföring och kommunikation.

Tidigare deltagare

Det bästa med kursen var de engagerade och kunniga lärarna.
Emma.Hager
Emma Hager
Publit Digital Media Manager

Det bästa med kursen var de engagerade och kunniga lärare som på ett inspirerande, roligt och pedagogiskt sätt förklarade olika marknadsstrategier, livs levande exempel och sätt att tänka. Efter varje kurstillfälle har jag fått en stor dos energi och känt mig sporrad att implementera det i mitt arbete med detsamma. Nu känner jag mig betydligt säkrare mot kund och kollegor.

Det här får du

  • Marknadsföringens grunder, begrepp och terminologi
  • Strategisk marknadsplanering
  • Olika planer och deras syfte
  • Varumärkesstrategi och -löfte
  • Verktyg och modeller för omvärldsanalys
  • Positionering
  • Vision, syfte och vägledande principer
  • Segmentering och funktionella målgrupper
  • Kommunikations­strategi
  • Konceptutveckling
  • Integrerad kommunikation

Vanliga frågor

Hittar du inte svaret på din fråga eller vill ha mer information? Här hittar du svaren på de vanligaste frågorna om Berghs kurser.

Kursansvarig

Geta.Kroon

Geta Kroon

Kreativ strateg, Kroon & Nordlinder.

Ansökan och antagningskrav

Skicka också med

På denna kurs krävs det inga ansökningshandlingar. Kursen ges på svenska.

När får jag besked om jag kommit in?

På denna kurs gäller löpande antagning och principen först till kvarn. Din ansökan är bindande först efter att du tackat ja till kursen via mailbekräftelsen som skickas ut. Det innebär att du är garanterad en plats i och med din anmälan under förutsättning att vi fortfarande har platser kvar att erbjuda.

Kursintyg

Efter genomförd kurs (och minst 80% närvaro) utfärdas kursintyg.

Vad kostar kursen?

Studieavgift inkl. moms
45 000 kronor

Studieavgift exkl. moms
36 000 kronor

Övrig information

.

Frågor om kursen?


Kontakta oss om du har några frågor!

Utbildningskoordinator

Lisa Koikeroinen