Content Marketing - Kurser
Du som vill jobba med content har förmodligen en särskild lust för att väcka känslor med hjälp av ord och förmågan att vara kreativ efter en given kommunikationsstrategi.
Att veta hur man ska arbeta med content är något som många kan ha nytta av, vare sig det är som anställd på en marknadsavdelning, på en reklambyrå eller som frilansare. Vi lär dig inbound marketing, att arbeta strategiskt med att bygga en story, om olika målgrupper och kanaler samt hur du tar dig an det redaktionella arbetet.
AI-drivet innehåll och sociala mediestrategier
- —Innehållsstrategier med AI-verktyg
- —Struktur för att integrera AI i processer
- —Manus och moodboards med AI
AI-first Content Marketing
- —AI-first Content Strategy
- —Top AI-tools for text, video, images, graphics
- —Optimization with prompt engineering
Content Creation Start
- —Idégenerering och konceptutveckling
- —Projektledning av Content Creation
- —Målgruppsanalys på sociala medier
Content Design and UX Writing
- —Writing for the user
- —Research and data
- —Microcopy, prototypes and tests
Content Marketing
- —Kundresa och contentstrategi
- —Storytelling och Storyfeeling
- —Värdeskapande innehåll
Storytelling
- —Ta fram en historia som berör
- —Bygga varumärken med Storytelling
- —Storytelling och kundperspektiv
Relaterade artiklar
Experternas första jobb i branschen
Erfarna, kompetenta och framgångsrika är tre ord som gemensamt kan beskriva Berghs kursansvariga, men alla har de såklart varit nybörjare en gång i tiden.
Karriärtips från Berghs kursansvariga
Våra lärare delar gärna med sig av sin kunskap. Här hittar du karriärtips från några av dem.
Berghs experter delar misstag och lärdomar
Ibland blir saker inte riktigt som det var tänkt. Här berättar Berghs kursansvariga om tabbar de har råkat göra på jobbet och vad de lärde sig.