Content
Marketing

Plötsligt var det bara på alla läppar. Begreppet Content Marketing. Men det är knappast något som kommer blåsa förbi lika fort som det kom. Innehåll och story har nämligen visat sig vara en guldgruva när det gäller branding, att skapa lojalitet och långsiktig relation till ett varumärke. Och till viss del har det också vänt på ordningen i och med det vi kallar inbound marketing – att få målgruppen att hitta dig direkt snarare än att leta upp dem och sedan markadsföra sig. Du som vill jobba med content har förmodligen en särskild lust för att väcka känslor med hjälp av ord och förmågan att vara kreativ efter en given kommunikationsstrategi. Att veta hur man ska arbeta med content är något som många kan ha nytta av, vare sig det är som anställd på en marknadsavdelning, på en reklambyrå eller som frilansare. Vi lär dig inbound marketing, att arbeta strategiskt med att bygga en story, om olika målgrupper och kanaler samt hur du tar dig an det redaktionella arbetet.

1. Välj kursnivå

  • Start -för nybörjare

    Om du vill utforska och lära dig mer om varumärke, marknadsföring eller sociala medier hjälper vi dig komma igång! Berghs Start är en samling kurser för dig som vill ta första steget att omvandla din nyfikenhet till kunskap.

  • Professional -för yrkesverksamma

    Det är aldrig för sent att lära sig något nytt. Berghs Professional är en serie kurser för dig som arbetar med kommunikation.

Laddar...

2. Se kurser ()

Berghs Professional

Det är aldrig för sent att lära sig något nytt. Berghs Professional är en serie kurser för dig som arbetar med kommunikation.

7 november

Content Marketing

  • 7 november
  • Dagkurs_Piktogram Dagtid
  • Storyns makt. Konsten att använda historieberättande för att skapa intresse och engagemang.
  • Content Marketing som metod för att bygga lojala relationer
  • Skapa affärsnytta med målgruppsanpassat, regelbundet och engagerande innehåll
  • Storytelling
  • Bygg lojala kundrelationer
  • Skapa affärsnytta med rätt innehåll
Till kursen
Få platser kvar
12 mars

Berghs Upgrade – Content Manager

  • 12 mars
  • Dagkurs_Piktogram Dagtid
  • Utbilda dig till en ny yrkesroll - Content Manager
  • Verktyg för idéutveckling, målgruppsanalys och innehållsformat
  • Ta fram strategier för Content Marketing
  • Koppla contentstrategi till ett varumärkes affärsmål
  • Verktyg för att bygga en hållbar story som samspelar med varumärket.
  • Utbilda dig till en ny roll
  • Verktyg för idéutveckling
  • Strategi
  • Contentstrategi kopplad till affärsmål
  • Storybuildning
n/a

Content Design

  • n/a
  • Distans_Piktogram Distans
  • Redaktionellt koncept och designkoncept. Vad är skillnaden och hur gör man?
  • Design för print, mobil och rörliga medier. Hur ska det visuella uttrycket hålla ihop alla kanaler?
  • Att arbeta med designkonceptet i sociala medier och på event.
  • Konceptutveckling
  • Design
  • Sociala medier
n/a

Content Marketing

  • n/a
  • Distans_Piktogram Distans
  • Content Marketing – vad och varför?
  • Innehålls- och kanalstrategi
  • Redaktionellt arbete: guidelines, innehållsidéer och planering
  • Content Marketing
  • Innehållsstrategi
  • Redaktionellt arbete