Content Marketing - Kurser
Plötsligt var det bara på alla läppar. Begreppet Content Marketing. Men det är knappast något som kommer blåsa förbi lika fort som det kom. Innehåll och story har nämligen visat sig vara en guldgruva när det gäller branding, att skapa lojalitet och långsiktig relation till ett varumärke. Och till viss del har det också vänt på ordningen i och med det vi kallar inbound marketing – att få målgruppen att hitta dig direkt snarare än att leta upp dem och sedan marknadsföra sig.
Du som vill jobba med content har förmodligen en särskild lust för att väcka känslor med hjälp av ord och förmågan att vara kreativ efter en given kommunikationsstrategi.
Att veta hur man ska arbeta med content är något som många kan ha nytta av, vare sig det är som anställd på en marknadsavdelning, på en reklambyrå eller som frilansare. Vi lär dig inbound marketing, att arbeta strategiskt med att bygga en story, om olika målgrupper och kanaler samt hur du tar dig an det redaktionella arbetet.
Content Design
- Innehålls- och kanalstrategi
- Designkoncept
- Design för webb, print, rörligt och sociala medier
Content Marketing
- Kundresa och contentstrategi
- Storytelling och Storyfeeling
- Värdeskapande innehåll
Content Marketing
- Content strategy
- User Journeys
- SEO for content writers
Content Marketing
- Innehålls- och kanalstrategi
- Storytelling
- Mätning och analys
Livesända i egen regi
- Design och manusarbete
- Bygga upp en studio
- Skapa engagemang i en livesändning
Storytelling
- Bygga varumärken med Storytelling
- Storytelling Canvasmetoden
- Storytelling och kundperspektiv
Relaterade artiklar

5 kurser för dig som vill bli mer strategisk
Tycker du om att jobba långsiktigt? Är du duktig på att se saker ur ett större perspektiv och en hejare på planering? Vill du ta dig an en mer strategisk roll? Då tycker vi att du ska botanisera i vårt utbud av strategiska kurser.

Karriärtips från Berghs kursansvariga
Vi har fler än 80 kursansvariga på Berghs. Erfarna, kompetenta och framgångsrika är bara tre av alla de ord som gemensamt kan beskriva dem. Att de mer än gärna delar med sig av sin kunskap är ett faktum. Här hittar du karriärtips från några av dem.

Experternas första jobb i branschen
Erfarna, kompetenta och framgångsrika är tre ord som gemensamt kan beskriva Berghs kursansvariga, men alla har de såklart varit nybörjare en gång i tiden. Här har vi frågat några av dem vilket som var deras första jobb inom kommunikationsbranschen och hur de hamnade där. Läs och inspireras!