Läs en intensivkurs på Berghs
Vad är en intensivkurs?
En intensivkurs är en typ av utbildning som har i syfte att täcka en stor mängd material på en kortare tid än vad som skulle uppfattas som en mer traditionell utbildning. Det innebär vanligtvis fler klasstimmar per dag, fler kursuppgifter och en mer intensiv studieperiod. På Berghs sträcker sig intensivkurserna över 1-3 dagar. Det kan ses som en kort period, men under dessa dagar är det vanligtvis längre pass än vad våra standardutbildningar har.
Utforska Berghs intensivkurser
På Berghs erbjuder vi ett brett urval av intensivkurser. Föreläsningarna genomförs på dagtid på plats i våra moderna lokaler på Bobergsgatan 48 i Stockholm. Det finns hela 18 intensivkurser du kan ta del av på svenska, men känner du dig tryggare i det engelska språket erbjuder vi fyra givande och lärorika kurser på engelska. Det breda kursutbudet sträcker sig inom flera ämnen, du hittar kurser inom marknadsföring, design och ledarskap för att nämna några få. Brinner du exempelvis för det superaktuella ämnet AI? Ta då del av någon av våra intensivkurser inom AI för att fördjupa dig ännu mer.
Sök till en intensiv utbildning
Berghs intensivkurser är populära för individer som vill fördjupa sig i ett visst ämne på kortare tid eller för personer som inte har tid att gå en längre utbildning. Berghs intensivkurser är utmanande, då du förväntas lära dig och behålla mycket information snabbt. Men de är också mycket givande, eftersom du kan göra betydande framsteg på kort tid och uppnå dina mål snabbare än vad du skulle göra i en annan typ av kurs. Intensivkurserna är även till för dig som kanske redan studerar något men funderar på att byta bana. Därför är det perfekt att under 1-3 dagar få en grund i ett annat ämne.
Välj bland flera intressanta intensivkurser!
På Berghs erbjuder vi ett stort urval av intensivkurser. Du hittar intressanta och givande kurser på både svenska och engelska, titta gärna i vår kurslista för att utforska våra kurser. För att nämna några: Facilitering, Produktionsledning, Storytelling, Strategisk hållbarhetskommunikation, Marknadsföring på LinkedIn och UX Writing.
AI för B2B kommunikatörer
- —AI för research och fördjupning
- —AI för planering och produktion
- —Uppföljning och analys
AI för copywriters
- —Prompt writing och 'tala' AI-verktygens språk
- —AI för skrivande, korrektur och idégenerering
- —Balansen mellan AI och mänsklig penna
AI för designers
- —AI-verktyg för bild, animation och video
- —Cinematic Prompting
- —Skapa ett “End to End” AI-workflow
AI för framtidens ledare
- —Praktisk användning av AI i ditt ledarskap
- —Affärsutveckling med AI-stöd
- —Omvärldsbevakning, analys och riskhantering
AI för projektledare
- —AI-verktyg för projektledaruppgifter
- —Bygg din AI-verktygslåda
- —Navigera aspekter inom etik och juridik
AI i kreativa processer
- —AI som assistent och bollplank
- —Advanced Prompting för text och bild
- —Praktiska övningar med egna case
AI-drivet innehåll och sociala mediestrategier
- —Innehållsstrategier med AI-verktyg
- —Struktur för att integrera AI i processer
- —Manus och moodboards med AI
Att skriva för att övertyga
- —Argumenterande text
- —Kommunikationsmål
- —Skriv effektivt
Bygga varumärke i sociala medier
- —Ta fram en strategi
- —Planera och skapa innehåll
- —Verktyg och tips
Designa lärande med AI
- —Prova en AI-lärocoach
- —Bygg en GPT på egen data
- —Pedagogik och andragogik
Digital spridnings- och kanalstrategi
- —Köpstrategi för hela kundresan
- —Välja KPI, optimera och mäta
- —Vilka kanaler och målgrupper
Effektiv kommunikationsstrategi
- —Utveckla strategiskt tänkande
- —Genomför en intressentanalys
- —Engagera i förändringsprocesser
Facilitering
- —Öka engagemang, kreativitet och framåtrörelse
- —Process för att lösa problem i grupp
- —Metoder och modeller för förändring
Leading Creative Teams
- —Concrete tools to improve leadership
- —Understanding creative processes
- —Managing team dynamics
Marknadsföring på Facebook & Instagram
- —Business och Ads Manager
- —Anpassa innehåll
- —Optimering av annonser
Marknadsföring på LinkedIn
- —Arbeta med olika typ av innehåll
- —Målgruppsfokus
- —Annonsering och statistik
Marknadsföring på TikTok
- —Målgrupper och beteenden
- —Skapa engagerande innehåll
- —Mätning och analys
Produktionsledning
- —Projektprocessens faser
- —Facilitering av effektiva samarbeten
- —Produktionsplanering med budget och tidplan
Projektledning
- —Projektplanering
- —Projektverktyg
- —Projektorganisation
SEO och SEM
- —Att skriva SEO-innehåll
- —Skapa sökordsannonser
- —Målsättning och KPI:er
Social Video
- —Storytelling i det korta formatet
- —Manus, storyboard och idéarbete
- —Ljud, ljus, klippa och redigera
Strategisk hållbarhetskommunikation
- —Omvärldsanalys
- —Internt arbete och struktur
- —Modeller och verktyg
UX Writing
- —Mikrocopy
- —Användarbeteende
- —Metoder och verktyg